• 0

BV ontbinden, maar compagnon reageert niet

Hi, 

 

Ik ben voor 50% aandeelhouder in een BV, 2 andere compagnons hebben de andere 50%. 

 

In de BV gebeurt momenteel niets. Er zijn geen baten of schulden.

 

Ik ben een aantal maanden geleden met de andere aandeelhouder overeengekomen om de BV te ontbinden.  Ze reageren echter niet meer op mijn emails en telefoontjes. Desalniettemin heb ik een handtekening van ze nodig om formulier 17a van de KVK en de notulen van het besluit van aandeelhouders te ondertekenen. 

 

Zijn er andere manieren om de BV eenzijdig te ontbinden?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Johnny,

 

je hebt voor mij op het eerste oog een beetje een ongelukkige schermnaam (gebruikersnaam) en berichtengeschiedenis op dit platform, maar de eerste kan als tip eenvoudig aangepast worden.

 

Quote

In de BV gebeurt momenteel niets. Er zijn geen baten of schulden.

Hoe weet je dit? Ben jij beheerder van of heb je toegang tot bankrekening(en)?

 

Dis is verder geen waarde-oordeel, maar zeker wel een zorg mijnerzijds: weet je in het algemeen voldoende waar je mee bezig bent? In tijdsbesteding en voor wat betreft risico en aansprakelijkheid!

 

Quote

Ze reageren echter niet meer op mijn emails en telefoontjes.

Hoe hadden jullie voorheen contact? Ik neem aan dat je toch weet wie jouw mede-aandeelhouders zijn en waar zij wonen en werken?

 

Quote

Ik ben een aantal maanden geleden met de andere aandeelhouder overeengekomen om de BV te ontbinden.

Als jullie dit overeengekomen zijn, dan zou dit m.i. z.s.m. gerealiseerd moeten worden. Is er geen datum of intentie overeengekomen? Wat moet daartoe praktisch gezien nog geregeld worden behalve diverse handtekeningen zetten en stukken indienen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.