• 0

Marketing online muziekdienst. Hoe?

(aangepast)

Hoi, Wij van InStoreTunes hebben een goed product ontwikkeld. Een online streaming muziekdienst ZONDER tussenkomst van Buma en Sena.
Thans hebben we drie kanalen gevuld met prima achtergrondmuziek. Met een stuk of 50 tevreden klanten zitten we een beetje vast. Wij zijn zelf niet goed in acquisitie en zijn op zoek naar mensen die ons product naar een hoger level kunnen tillen. In eerste instantie gericht op Nederland maar later ook Duitsland, België en Engeland.

 

Wie heeft er suggesties?

 

Groet, Ramond Willems

aangepast door Hans van den Bergh
Link alvast maar verwijderd
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Ramond,

 

Welkom op HigherLevel. Het is eigenlijk de bedoeling dat je de link naar je bedrijf in je handtekening plaatst; als je dat even zou kunnen fixen mag je 'm daarna uit de openingspost halen.

 

Je kunt bijvoorbeeld adverteren op retailkanalen (on- en offline), facebook-campagnes op winkeleigenaren richten, op beurzen gaan staan enzovoorts.

 

gr.

Richard 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Heb je al onderzoek onder je doelgroep gedaan? Je zou met winkeliers kunnen gaan praten en vragen wat ze van je product vinden, en waarom ze het wel (of juist niet) af willen nemen? Die informatie kun je dan weer verwerken op je site (of eventueel een copywriter voor inhuren oid) en in eventueel foldermateriaal. Dat kun je vervolgens verspreiden in een gebied en dan eventueel 2 weken later nabellen / bezoeken?. 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

 

Dit hebben wij al gedaan en heeft als resultaat een positieve beeldvorming over ons product.
Wij hebben geen reacties op onze site geplaatst, geen idee of dit een meerwaarde heeft. Men kan zoveel fake reacties plaatsen op een eigen site.

Wij zijn vooral op zoek naar agenten die voor ons de boer op willen gaan op provisiebasis.
Wij zijn dus op zoek naar mensen die ons kunnen koppelen.
Dit geldt ook voor landen als Engeland, Duitsland en België.

 

Groet, Ramond.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je je teksten nog wat moet vereenvoudigen.

 

Ik dacht meteen "Dit is iets voor de boekhandel hier in het dorp"

Ik ben al meerdere malen de winkel uitgelopen zonder iets te kopen omdat ik de muzak niet kan uitstaan. Ze hebben 2 rechtenvrij cd's gekocht (of zo hé ) en die staan de hele dag op repeat.

 

Dat zijn niet de meest technische mensen (heel voorzichtig uitgedrukt) maar dit zou voor zulke mensen echt dé oplossing kunnen zijn.

 

Maar dan moeten ze wel je site in een oogwenk kunnen begrijpen.

Ik zou ook proberen het mogelijk te maken korte stukjes te beluisteren voor je een proefaccount aanmaakt.

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio, ik schat dat wij nu zo,n 4 uur aan muziek per kanaal hebben, de carroussel wisselt random naar de volgende track.
Wij zijn ook bezig met het inkopen van nieuwe muziekwerken.

Svenh, ook een nuttig advies om een voorbeeld online te plaatsen, dank daarvoor!
Je de boekhouder een linkje van ons sturen. ☺

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Vraag 1 is:
- hoe pakken jullie de acquisitie nu aan?
Dan is het makkelijker om suggesties te doen.

Wat doen jullie op social media qua content?

Voor een hoop winkeliers is het Buma/Sena verhaal misschien ook een beetje vaag (ik weet toevallig wel wat je bedoelt: in videoproducties kun je te maken hebben met BUMA/Stemra of ook kiezen voor een alternatief). Zij zien dan misschien alleen technische blabla en wat het 'kost'. Ze vragen zich dan af: 'What is in it for me?'
Kun je niet aangeven wat jullie dienst eigenlijk minimaal oplevert aan besparingen?
Of zelfs een interactieve calculator op de site zetten dat een winkelier de besparing kan berekenen: zeker bij grotere oppervlakten ga je afwijken van de minimum besparing.

Je zegt dat reviews/referenties niet heel veel zeggen, maar als het reviews zijn van bestaande mensen met bestaande winkels kun je dat best wel als 'social proof' inzetten. Het hoeven er niet heel veel te zijn en er hoeft geen 'sterren-waardering' aan te zitten: laat ze gewoon vertellen hoe ze de dienst en de muziek ervaren en wat ze er aan hebben.
Maak er een testimonialvideo van, zet het op de video en dan is het nog overtuigender. Zolang het maar echte klanten zijn: zodra je acteurs in gaat zetten val je geheid door de mand.

Even uit de losse pols:
Je kunt ook maffere videoformats denken a la 'Kids reacting to Guns n'Roses' maar dan 'klanten reageren op onze muziek'. Mensen live laten vertellen hoe ze muziek ervaren. Niet zonder risico en eigenlijk geen prioriteit qua content: eerst zorgen dat je een strijdplan hebt voor acquisitie en dan een idee qua benodigde content.

PS.
Van maar 4 uur zou ik gek worden, want dan komt het 2x per dag voorbij, maar ja, ik luister zelfs mijn favoriete muziek niet meer dan 1x per dag. Soms zelfs maar eens per jaar, hahahaha.
 

aangepast door WalterBrokx

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi InStoreTunes,

 

Hebben jullie al gekeken naar het toepassen van content marketing? Dat is het inzetten van interessante/handige content zoals blog posts, niche groepen, etc om mensen vooraf waarde te bieden (middels content) zodat je producten en diensten in hun zichtveld komen.

 

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Heb je die 50 klanten die je nu hebt al een aanbod gestuurd in de trant van; Wanneer nieuwe klanten zich melden en zeggen via jou te zijn doorverwezen ontvang je een korting van X op je volgende incasso/factuur/whatever. ?

 

Heb je een fictieve gemiddelde klant op basis van je huidige drie kanalen (gebruik vs klantprofiel) zodat je weet wie je klant eigenlijk is en zodat je kunt inspelen op die behoeften in je marketingcommunicatie?

 

Als je jouw klanten vraagt waarom ze voor jou gekozen hebben wat zeggen ze dan?

 

De antwoorden op die vragen geven je inzichten op de te ondernemen vervolgstappen...

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0

De vraag is even hoe zinvol het nog is om in dit topic te reageren, het dateert van 2 1/2 maand geleden, verder is vraagsteller niet (meer) actief op HL (geweest)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.