• 0

Afschaffing oprichtingskapitaal BV

Beste professionals,

 

Laats las ik ergens dat binnenkort de oprichtingskapitaal vereiste voor een BV van 18.000,-- euro wordt gereduceerd tot 0,-- euro.

 

Kan iemand mij vertellen of dit waar is en wanneer dit dan in zou gaan?

 

Met vriendelijke groet,

 

Freedom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Thanx ;)

 

Ik wist dat jullie met deze [ ] werken ipv met deze < >, maar welke tags er tussen moeten, wist ik idd niet...

 

Misschien een ideetje om alle mogelijke tags in een overzicht te plaatsen bij "Over Higeherlevel.nl"???

 

Of is dit de enige tag die posters kunnen/mogen gebruiken?

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Maar...om even terug te komen op het onderwerp zelf ( ;D)...

Het bericht is gebaseerd op een publicatie in Het Financieele Dagblad op 6 mei 2004.

Weet iemand of, of per wanneer, dit ingegaan is of in zal gaan????

Want naar mijn weten geldt de 18.000 EURO eis nog altijd...

En we zijn alweer ruim een jaar verder.

 

Maar ja...ambtenaren hè... :)

 

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Maar...om even terug te komen op het onderwerp zelf ( ;D)...

Het bericht is gebaseerd op een publicatie in Het Financieele Dagblad op 6 mei 2004.

Weet iemand of, of per wanneer, dit ingegaan is of in zal gaan????

Want naar mijn weten geldt de 18.000 EURO eis nog altijd...

 

Wanneer je de link volgt die ik aangegeven heb dan kun je zien dat de behandeling van dit onderwerp is onderverdeeld in drie tranches. De eerste is reeds ter consultatie aangeboden en de andere twee volgen in later in 2005. Duidelijk zo.... ;)

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien een ideetje om alle mogelijke tags in een overzicht te plaatsen bij "Over Higeherlevel.nl"???

Even offtopic: alle tags kun je vinden als je een reactie geeft. Vrijwel al de icoontjes die je direct boven het reactieveld ziet, leveren tags op die je willekeurig waar kunt gebruiken. Denk aan bold, cursief, strike-through, quote, tabel, links, afbeeldingen en opsommingen. Die kun je aanklikken, waarna de corresponderende tag(s) verschijnen.

Link naar reactie
  • 0

Maar...om even terug te komen op het onderwerp zelf ( ;D)...

Het bericht is gebaseerd op een publicatie in Het Financieele Dagblad op 6 mei 2004.

Weet iemand of, of per wanneer, dit ingegaan is of in zal gaan????

Want naar mijn weten geldt de 18.000 EURO eis nog altijd...

 

Wanneer je de link volgt die ik aangegeven heb dan kun je zien dat de behandeling van dit onderwerp is onderverdeeld in drie tranches. De eerste is reeds ter consultatie aangeboden en de andere twee volgen in later in 2005. Duidelijk zo.... ;)

 

Zo is ie duidelijk, Camelot.

Blijft alleen een beetje jammer dat ze na ruim een jaar enkel pas 1 tranche ter consultatie hebben kunnen aanbieden. Dit zal waarschijnlijk betekenen dat we voor 2007 nog niet al teveel hoeven verwachten van dit initiatief, en dat vind ik jammer.

 

De € 18.000 voegt namelijk ook weinig toe, en je ziet dat mede daarom een aardig aantal ondernemers kiest voor de Ltd variant. Ik neem aan dat de NL-overheid dit niet echt amusant vindt...

 

 

@ Decorum: thanks...je kan wel zien dat ik de onderste balk van de buttons aldaar nog niet echt goed bekeken heb :-[

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dat startkapitaal altijd gezien als het kleinste nadeel van de BV, als je het niet hebt kun je het zelfs financieren met een kasrondje (al kan dat ook zn problemen geven).

 

Oprichtingskosten, administratieve lasten, en, allerergst, verplichte DGA salaria zijn de echte drempels. Ik leg graag die 18k neer voor een rechtsvorm die de bescherming van een BV levert met het gemak van een eenmanszaak.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.