• 0

Nieuwe lay-out webshop: wat vinden jullie er van?

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

 

Omschrijving van je concept

Slow fashion winkelconcept waar ik zorgvuldig geselecteerde vintage items  en duurzame merken verkoop.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor 

Ik heb hiervoor een wordpress website gehad, omdat ik te veel bezig was met bouwen ben ik overgestapt naar Shopify.

Ik had een thema zonder filter en de speciale lookbook pagina die ik nu wel heb.  Mijn concept/webshop draait heel erg om beeld en daarom heb ik een thema gevonden waar ik dit veel meer kan laten zien.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen

Een overzichtelijke webshop, waar je op je gemak door mooie kalme (product)beelden kunt zoeken op zoek naar het perfecte kledingstuk. 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten 

Ik onderscheid mij niet alleen door de combinatie van vintage en duurzame merken (dit zie je al wat vaker) maar ook door de rustige/mellow style die ik neerzet. 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen 

Ik ben benieuwd wat voor gevoel mensen krijgen als ze door mijn webshop heen zoeken: is alles duidelijk genoeg en mist er wellicht nog iets?

Ik hoor graag jullie mening!

Excuus trouwens voor de dubbele onderwerpen, maar naar mijn idee is het zo wat overzichtelijker met die dikgedrukte koppen.

aangepast door Lisa-TCO

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik krijg totaal geen fijn gevoel bij je webwinkel, het is zo ontzettend wit en kaal. Totaal geen eigen identiteit, doet aan alsof het een standaard template is.

Grootste ergernis is de grote loze ruimte tot aan het product zelf.  Ik zou minder ruimte boven en onder het logo doen, de grijze balk die over de hele breedte loopt mag ook veel minder in hoogte zijn.

 

Die "loader" animatie tussen iedere pagina, niet doen. De site lijkt ook wel erg traag.

 

Bij het betalen zie ik dat je geen apart veld hebt voor huisnummer. Gegarandeerd ga je bestellingen krijgen waarbij mensen het huisnummer vergeten in te vullen, omdat het niet apart staat en verplicht is.

 

Je pagina met verzendkosten is erg slordig omdat deze de hele breedte van de pagina beslaat.

 

Bij een artikel staat: "Don't know if the item will fit you? Use our Size guide!". Een linkje naar die size guide zou je dan wel verwachten.

 

FAQ pagina linkt helemaal niet naar een pagina met Veelgestelde vragen?

 

Bij "Contact us" staat een mobiel nummer, neem voor een paar euro per maand een voip nummer, staat netter.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Fraai vind ik het wel, maar ik zie bestanden van 3 MB en afbeeldingen van honderden kb's. Producten worden veelal alleen in sfeercombinaties getoond, ik zou niet weten of dat converteert (of losse kledingstukken op deze manier voldoende snel verkopen).

 

TT & ik behoren niet tot jouw doelgroep, maar wij zouden als mannen ongetwijfeld zeggen dat de sfeerbeelden als verwachting op FaceBook en Instagram staan. Voor mijn gevoel is het als een boutique met slechts etalagepoppen en een catwalk, maar dan zonder kledingrekken of tafels met uitgestalde items.

 

Producteigenschap 'materiaal' en misschien 'certificering' zou  ik op productpagina's na(ast) 'size' en 'colour' duidelijker of nadrukkelijker vermelden dan nu het geval is in slechts de productomschrijvingen of merkintroducties.

 

About 'Sustainable brands, vintage items and more readmore' oogt vreemd. About Transperency lijkt typo's te bevatten. Ik zie in de footer columns ook zwaar inconsequent hoofdlettergebruik. Voor het logo en de merk-/handelsnaam geldt dit in mindere mate overigens ook. En inmiddels is het Copyright © 2019.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, Highio zei:

Fraai vind ik het wel, maar ik zie bestanden van 3 MB en afbeeldingen van honderden kb's.

 

Goed gezien!

Als je je site even hier test: https://tools.pingdom.com dan zal je zien dat je homepage 24.7 mb groot is! Dat is echt heel erg veel. Wordt door Google PageSpeed Insights dan ook afgestraft met een lage score.

 

Hetzelfde geldt voor je product pagina's, die afbeeldingen moet je ook echt even verkleinen voordat je ze upload.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback, het is een zekere zin ook een standaard template die ik heb aangeschaft. Wel kan ik bepaalde dingen laten aanpassen, daarin neem ik jullie feedback zeker mee. De loader zit er dus ook automatisch in, maar ik hoop dat door het verkleinen van die afbeeldingen dit veel minder is! 

 

Think Twice Bedankt voor je feedback! De loze ruimte tot aaan het product zelf: over wekle pagina heb je het?

De size guide link staat er trouwens onder, maar dat is waarschijnlijk te onduidelijk. Dit zal ik ook even aanpassen.

 

HighioOok bedankt voor jouw feedback! Wel heb ik nog een vraagje. Je hebt het over onderstaande

Op 2-1-2019 om 20:39, Highio zei:

TT & ik behoren niet tot jouw doelgroep, maar wij zouden als mannen ongetwijfeld zeggen dat de sfeerbeelden als verwachting op FaceBook en Instagram staan.

Zou je bovenstaande nog meer kunnen uitleggen?Bedoel je hiermee dat je de vertaling van sfeerbeelden op Facebook en Instagram naar de website niet klopt of dat je de sfeerbeelden helemaal mist? 

 

Over de producteigenschappen: bedoel je neem ik aan deze punten te te voegen in de filter bij het overzicht van producten? Deze had ik nog op mijn lijstje staan, dus die ga ik dan na je feedback zeker toevoegen.

 

Ik hoor het graag! Bedankt in ieder geval voor de moeite om mijn webshop door te kijken!

 

 

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0
Quote

Ik hoor het graag! Bedankt in ieder geval voor de moeite om mijn webshop door te kijken!

Als jij de moeite neemt om ook de andere recente openingsberichten in deze rubriek door te nemen...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik het lettertype wat onduidelijk.
Wellicht is deze nog te veranderen. Tenzij ik de enige ben die dit vind..

Hiernaast vind ik het altijd duidelijker als de foto's in een sliders zitten in plaats van losse onder elkaar.
Als de fotos in een slider zitten heb je alles direct in beeld en hoef je niet helemaal naar beneden te scrollen.
Het maakt de pagina wat compacter en zorgt ervoor dat je niet teveel witte vlakken krijgt.

Groet

Pin Accessoires |  Verifone Accessoires | Vx680 Accessoires
De online webwinkel voor accessoires & onderdelen voor mobiele betaalautomaten.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 uur geleden, Lisa-TCO zei:

 

@Think Twice Bedankt voor je feedback! De loze ruimte tot aaan het product zelf: over wekle pagina heb je het?

De size guide link staat er trouwens onder, maar dat is waarschijnlijk te onduidelijk. Dit zal ik ook even aanpassen.

 

 

Dat lijkt mij duidelijk, zie bijlagen. Dat grijze vlak is veel te hoog en kijk eens hoeveel loze ruimte totdat je de titel van het product ziet, en dan zit ik op 1920x1080 resolutie, met een lagere resolutie zie je wellicht nog minder. Zorgt er ook voor dat je bij ieder artikel naar beneden moet scrollen, vervelend.

 

vb1.jpg

vb2.jpg

 

 

aangepast door Roel J
reactie uit quote block gehaald

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Helemaal helder! Bedankt! 

3 uur geleden, Highio zei:

Als jij de moeite neemt om ook de andere recente openingsberichten in deze rubriek door te nemen...

 

Je bedoeld websites doornemen? Ga ik zeker doen, wel zo eerlijk! Ik ga daar echt even wat tijd voor vrijmaken. Wel zo logisch dat als ik iets vraag, dat ook teruggeef aan anderen, dus snap je comment. Nog steeds benieuwd naar je reactie op bovenstaande. 

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Think Twice zei:

Dat lijkt mij duidelijk, zie bijlagen. Dat grijze vlak is veel te hoog en kijk eens hoeveel loze ruimte totdat je de titel van het product ziet, en dan zit ik op 1920x1080 resolutie, met een lagere resolutie zie je wellicht nog minder. Zorgt er ook voor dat je bij ieder artikel naar beneden moet scrollen, vervelend.

ah ja, die balk krijg ik niet helemaal weg zelf maar kan ik wel opvullen met een mooie foto want zorgt dat alles ook meer sfeer geeft. Working on it! Anders ga ik inderdaad vragen om hem gewoon te verwijderen. Bedankt voor je reactie!

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.