• 0

Finaciering loopt spaak door tegenwerking kenniscentra

Als startend ondernemer ben ik voornemens om een brandstofcel systeem voor lokaal gebruik op de markt te gaan zetten.

Echter de officiële bronnen die men eventueel raadpleegt zullen aangeven dat dit technisch en commercieel nog niet haalbaar is.

Echter niets ontwikkeld zich zo snel als nieuwe technieken. Gebruik makend van de allernieuwste technieken werkt het concept wel.

Inmiddels heb ik de (Rabo)bank bereid gevonden 2/3 te financieren. De rest (ca. € 70.000) moet ikzelf bij elkaar sprokkelen. Daarvoor ben ik op zoek naar investeerders en subsidie.

Nu blijkt echter dat de gevestigde bronnen niet blij zijn met mijn initiatieven. Het is een afgeschermd wereldje dat graag de touwtjes in eigen hand houdt. Dit kan ik reeds met feiten onderbouwen, maar dat doe ik niet publiekelijk.

Omdat echter buitenstaanders zoals investeerders en eventuele subsidieverstrekkers, gebruik maken van deze bronnen, haken ze (tot nog toe) allemaal af.

Om aan te tonen dat het nieuwe concept werkt wil ik een demonstratiemodel realiseren. Echter daarvoor heb ik ook het externe kapitaal nodig. (Wellismaar iets minder.)

 

Kan iemand me de weg wijzen naar mogelijkheden voor extern kapitaal aan te trekken zonder dat de bevooroordeelde bronnen, waaronder overheidsinstanties, roet in het eten gooien door negatief te adviseren.

 

Met vriendelijke groeten,

H.M. Geraets

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat wil je met je demonstratiemodel laten zien (=demonstreren)?

 

Wellicht technisch "proof of concept"?

Dan moet je om financiering te verkrijgen wel een erg goed verhaal hebben waarin je aantoont dat de bronnen waarop investeerders en subsidieverstrekkers zich verlaten, het bij het verkeerde eind hebben.

 

En heb je je rechten (octrooi) veilig gesteld bij het openbaar maken van dit verhaal?

 

Of is er geen vinding. Maar wat maak jou dan in het bijzonder geschikt om deze brandstofcel naar de markt te brengen?

 

Dit is potentieel een 'huge' markt waar veel partijen belang bij of belangstelling in hebben. Als jij in deze markt wilt opereren, dan moet je heel goed zijn in je eigen ding (toegevoegde waarde) en voor de rest andere partijen betrekken (if you can't beat them, let them join you).

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de EUR 140.000 van de Rabobank te lenen? Is dit dit via een lokale Rabobank gegaan of Rabobank Nederland? Zij zien blijkbaar wel de haalbaarheid van het project. Hebben ze je op de hoogte gesteld van money meets ideas?

 

In principe zoek je een Informal Investor die zelf een technical Due Dillegence kan uitvoeren. Die lopen wel rond in Nederland o.a. bij de participatieclub.

Michiel Smith

 

www.prometheusadvisoryservices.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.