Ga naar inhoud

Omzetberekening Lunchroom

Aanbevolen berichten

Voor mijn onderneming schrijf ik nu het ondernemersplan. Het is mengvorm tussen retail (winkel) en horeca (lunchroom)
De lunchroom  heeft 24 zitplaatsplaatsen. 
Ik kan op internet niet echt een juiste manier vinden om de omzet te berekenen en kan geen benchmarks vinden, ook niet over de bezettingsgraad
Is iemand hier bekend met KPI's / omzetberekeningen van lunchrooms? 

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een manier is gemiddelde besteding per bezoek afgezet tegen de gemiddelde bezettingsgraad per tijdblok: Op basis van de prijsstelling, je openingsuren en hoe de bezetting zich verhoudt tot de openingstijden kun je een berekening maken die weergeeft wat een bezoeker gemiddeld besteedt, zit je bijvoorbeeld tussen 13 en 14 u. bommetje vol dan kun je dat uur maal 24 plaatsen doen maal de gemiddelde besteding, etc... Per openingsdag (per weekdag zijn er natuurlijk ook verschillen, doorgaans zijn zaterdagen drukker dan maandagen, als je op koopavond ook open bent, etc.) moet je met dat soort factoren ook rekening houden. Het moeten wel zeer realistische cijfers zijn, dus je kunt eens bij een soortgelijke zaak gaan kijken hoe de drukte, de bezetting over de dagen heen zo'n beetje verloopt.

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké