Ga naar inhoud

Bestelbus op de zaak

Aanbevolen berichten

Ik heb naast mijn baan een EMZ en wil een bestelbus kopen. Uiteraard wil ik die op de zaak zetten. Ik heb privé de benodigde financiën (overgehouden uit de verkoop van mijn huis), moet ik die nu eerst naar de zaak overmaken om voor de BTW aftrek in aanmerking te komen of kan ik die privé betalen en gewoon boeken op de zaak? De bus wordt voor minstens de helft van mijn tijd ingezet voor de zaak, zowel voor vervoer als commerciële activiteiten zoals beurzen en markten etc...

bij voorbaat dank!

Fulco

aangepast door Roel J
url verwijderd en achternaam verwijderd

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is (administratief) wel zo mooi als zakelijke kosten via de zakelijke rekening lopen, maar het is geen financiële misdaad als dat via de privé-rekening gebeurt. In de administratie wordt als een privé-storting/betaling geboekt.

Zo zal je ook wel eens iets privé kopen en dat via de zakelijke rekening betalen. Dat wordt dan een privé opname/betaling.

Het bovenstaande geldt ook de motorrijtuigenbelasting, autoverzekering, brandstoffen en onderhoud van de bestelbus ... het liefste via de zakelijke rekening dus.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké