Jump to content
JGenterprices

Tips nodig klanten werven

Recommended Posts

Het is altijd al mijn droom en de droom van mijn compagnon geweest om een callcenter te beginnen. Om dit te realiseren hebben wij uitgebreid onderzoek gedaan, diverse business modellen ingevuld, het kvk stappenplan doorlopen (tot en met stap 9 ;)  ), kostenprognoses gemaakt enzovoort. Ook hebben wij de juiste systemen op het oog en ons ingedekt op het gebied van wet en regelgeving.  Daarnaast hebben wij diverse callcenters bestudeerd en hun klanten.

Wij zitten eraan te denken om in het nieuwe jaar te gaan starten alleen lopen wij vast bij het werven van onze eerste klus. Wij hebben al met diverse ondernemers gesproken en iedereen zegt weer iets anders. Dit is geen probleem want iedereen heeft zijn eigen manier. 

 

Dus onze vraag: we zoeken iemand die ons advies kan geven over hoe wij een eerste klus kunnen binnen halen in de telemarketing. 

 

Mvg, 

 

j en j

 

 

 

Edited by Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op HL,

Voor u en de uwen een geweldig, gelukkig, gezond, succesvol en voorspoedig 2019 toegewenst!

 

Jouw vraag klinkt een beetje tegenstrijdig: je wilt opdrachten van klanten om klanten voor te werven, maar je weet niet hoe je klanten moet werven?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op Higherlevel!

 

Hoewel bovenstaande reacties misschien enigszins bijdehand overkomen kloppen ze natuurlijk wel. Van de andere kant is het heel lastig om al iets te (proberen te) verkopen als je nog niks hebt. 

 

Wat zeiden de ondernemers met wie je gesproken hebt en kun je uit die gesprekken voldoende informatie halen om één of meerdere aanbiedingsmethodes vast te stellen? Ik kan me zo voorstellen dat je straks bijvoorbeeld een tarief per lead of per sale gaat hanteren. 

 

Tegen je eerste klant zou je kunnen zeggen "goh, we zijn nu net aan het beginnen met onze onderneming, omdat jij onze eerste klant bent betaal je de eerste week (of maand) niks en hebben we het daarna pas over het tarief!" (wat je dan al wél bedacht moet hebben natuurlijk)


Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Full Service merchandising concepts incl. e-commerce: Merchplanet.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve systemen is ook ervaring van belang. Een hal vol apparaten en een stel uitzendkrachten volstaat niet. Je moet mensen kunnen opleiden en aansturen; je moet scripts kunnen maken. En je moet de regulering kennen, ook op brancheniveau (nuts, telecom, abonnmenten, liefdadigheid, enz).

 

Werving is geen kwestie van het juiste kraantje open draaien, maar vooral van overtuigen. :classic_cool:


Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!
 

Wat ik u aanraad om te doen is om te gaan netwerken, en dan heb ik het niet alleen over LinkedIn of andere social media maar laat uw gezicht zijn bij netwerkborrels of andere zakelijke evenementen.

 

Meestal willen opdrachtgevers ook referenties hebben of zien wat voor werk u eerder hebt opgeleverd om te kijken wat je kwaliteiten en skills zijn. Als je nog geen opdrachten hebt gehad kan u misschien ook een 1e 'proef' opdracht doen tegen een gereduceerd tarief om referenties op te bouwen.

 

Voor de rest kan ik u alleen maar aanraden om veel ook online te doen, ga aan de slag met een website, maar laat een website maken door iemand die er verstand van heeft, ga aan de slag met social media.

 

Veel succes!

Edited by Hans van den Bergh
Mod-actie: impliciet wervingstekstje verwijderd

Oprichter en web developer bij internetbureau JKC Media B.V.

(momenteel 16 jaar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg voor een goed verhaal. En zorg voor duidelijke antwoorden op vragen, zoals..."Welk probleem lost jouw dienst op?"

Als iemand een probleem  heeft, dan is er vaak behoefte aan een oplossing.  Of aan resultaten, of doelen, of.. etc. enz. 

En kijk naar wie dit probleem heeft. Dus wie is de doelgroep? Als dat alles en iedereen is, dan is het tegelijkertijd niemand. 

 

Overigens, persoonlijk schakel ik alleen een callcenter in dat via zijn eigen methode klanten kan binnen halen. 
Als het voor jezelf al niet lukt, waarom denk je dan dat je voor mij wel klanten gaat binnen halen? 

Telefoontjes plegen = middel

Klanten binnen halen = doel


Hoevaak of hoeveel je daarvoor moet bellen = I dont care.

 

Dus wat lever je?

 

Probeer dat helder voor jezelf te krijgen.  En ga daarmee de bühne op.


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Het is altijd al mijn droom en de droom van mijn compagnon geweest om een callcenter te beginnen.

 

Quote

Tot welke leeftijdsgroep behoor je? 19-24

 

Quote

Wij hebben een jonge frisse en vooral jeugdige blik op diverse zaken te bieden.

 

JGenterprices, dienstverlening tegen ingroei-, startende ondernemers- of bodemprijzen?

 

Of hoe staat het een maand later met de ondernemersplannen of voorbereidingen? Met een beetje professionele verschijning en aardige response time had je hier misschien ook al wel iets kunnen bereiken!?

 

Hebben jullie inbound of outbound plannen?

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste J en J,

 

Ik assisteer bedrijven bij het maken van hoogwaardige commerciële afspraken. Nu zit daar voor jullie wellicht niet de uitdaging, maar de uitdaging zit hem in het maken van een waardepropositie waarmee jullie je gaan onderscheiden van de andere facilitaire callcenters. Zelf ben ik ruim 6 jaar actief geweest in die industrie op directieposities. Wellicht willen jullie eens van gedachten wisselen.

 

Met welgemeende groet,

 

Robbert Zijlstra

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Robbertzijlstra zei:

 Wellicht willen jullie eens van gedachten wisselen.

 

Dat is waarschijnlijk de bedoeling geweest van J en J, maar het actief aanbieden van jouw diensten in een topic is tegen onze forumregels, waaraan jij je hebt geconformeerd bij het aanmelden. Van harte welkom op HL, maar lees die regels even door s.v.p., voordat je weer wat plaatst.

 

J en J hebben zich na de openingspost overigens ook niet meer hier gemeld.


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept