• 0

Tips nodig klanten werven

(aangepast)

Het is altijd al mijn droom en de droom van mijn compagnon geweest om een callcenter te beginnen. Om dit te realiseren hebben wij uitgebreid onderzoek gedaan, diverse business modellen ingevuld, het kvk stappenplan doorlopen (tot en met stap 9 ;)  ), kostenprognoses gemaakt enzovoort. Ook hebben wij de juiste systemen op het oog en ons ingedekt op het gebied van wet en regelgeving.  Daarnaast hebben wij diverse callcenters bestudeerd en hun klanten.

Wij zitten eraan te denken om in het nieuwe jaar te gaan starten alleen lopen wij vast bij het werven van onze eerste klus. Wij hebben al met diverse ondernemers gesproken en iedereen zegt weer iets anders. Dit is geen probleem want iedereen heeft zijn eigen manier. 

 

Dus onze vraag: we zoeken iemand die ons advies kan geven over hoe wij een eerste klus kunnen binnen halen in de telemarketing. 

 

Mvg, 

 

j en j

 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op HL,

Voor u en de uwen een geweldig, gelukkig, gezond, succesvol en voorspoedig 2019 toegewenst!

 

Jouw vraag klinkt een beetje tegenstrijdig: je wilt opdrachten van klanten om klanten voor te werven, maar je weet niet hoe je klanten moet werven?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Welkom op Higherlevel!

 

Hoewel bovenstaande reacties misschien enigszins bijdehand overkomen kloppen ze natuurlijk wel. Van de andere kant is het heel lastig om al iets te (proberen te) verkopen als je nog niks hebt. 

 

Wat zeiden de ondernemers met wie je gesproken hebt en kun je uit die gesprekken voldoende informatie halen om één of meerdere aanbiedingsmethodes vast te stellen? Ik kan me zo voorstellen dat je straks bijvoorbeeld een tarief per lead of per sale gaat hanteren. 

 

Tegen je eerste klant zou je kunnen zeggen "goh, we zijn nu net aan het beginnen met onze onderneming, omdat jij onze eerste klant bent betaal je de eerste week (of maand) niks en hebben we het daarna pas over het tarief!" (wat je dan al wél bedacht moet hebben natuurlijk)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 1

Behalve systemen is ook ervaring van belang. Een hal vol apparaten en een stel uitzendkrachten volstaat niet. Je moet mensen kunnen opleiden en aansturen; je moet scripts kunnen maken. En je moet de regulering kennen, ook op brancheniveau (nuts, telecom, abonnmenten, liefdadigheid, enz).

 

Werving is geen kwestie van het juiste kraantje open draaien, maar vooral van overtuigen. :classic_cool:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hallo!
 

Wat ik u aanraad om te doen is om te gaan netwerken, en dan heb ik het niet alleen over LinkedIn of andere social media maar laat uw gezicht zijn bij netwerkborrels of andere zakelijke evenementen.

 

Meestal willen opdrachtgevers ook referenties hebben of zien wat voor werk u eerder hebt opgeleverd om te kijken wat je kwaliteiten en skills zijn. Als je nog geen opdrachten hebt gehad kan u misschien ook een 1e 'proef' opdracht doen tegen een gereduceerd tarief om referenties op te bouwen.

 

Voor de rest kan ik u alleen maar aanraden om veel ook online te doen, ga aan de slag met een website, maar laat een website maken door iemand die er verstand van heeft, ga aan de slag met social media.

 

Veel succes!

aangepast door Hans van den Bergh
Mod-actie: impliciet wervingstekstje verwijderd

Oprichter en web developer bij internetbureau JKC Media B.V.

(momenteel 16 jaar)

Link naar reactie
  • 0

Zorg voor een goed verhaal. En zorg voor duidelijke antwoorden op vragen, zoals..."Welk probleem lost jouw dienst op?"

Als iemand een probleem  heeft, dan is er vaak behoefte aan een oplossing.  Of aan resultaten, of doelen, of.. etc. enz. 

En kijk naar wie dit probleem heeft. Dus wie is de doelgroep? Als dat alles en iedereen is, dan is het tegelijkertijd niemand. 

 

Overigens, persoonlijk schakel ik alleen een callcenter in dat via zijn eigen methode klanten kan binnen halen. 
Als het voor jezelf al niet lukt, waarom denk je dan dat je voor mij wel klanten gaat binnen halen? 

Telefoontjes plegen = middel

Klanten binnen halen = doel


Hoevaak of hoeveel je daarvoor moet bellen = I dont care.

 

Dus wat lever je?

 

Probeer dat helder voor jezelf te krijgen.  En ga daarmee de bühne op.

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Het is altijd al mijn droom en de droom van mijn compagnon geweest om een callcenter te beginnen.

 

Quote

Tot welke leeftijdsgroep behoor je? 19-24

 

Quote

Wij hebben een jonge frisse en vooral jeugdige blik op diverse zaken te bieden.

 

JGenterprices, dienstverlening tegen ingroei-, startende ondernemers- of bodemprijzen?

 

Of hoe staat het een maand later met de ondernemersplannen of voorbereidingen? Met een beetje professionele verschijning en aardige response time had je hier misschien ook al wel iets kunnen bereiken!?

 

Hebben jullie inbound of outbound plannen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste J en J,

 

Ik assisteer bedrijven bij het maken van hoogwaardige commerciële afspraken. Nu zit daar voor jullie wellicht niet de uitdaging, maar de uitdaging zit hem in het maken van een waardepropositie waarmee jullie je gaan onderscheiden van de andere facilitaire callcenters. Zelf ben ik ruim 6 jaar actief geweest in die industrie op directieposities. Wellicht willen jullie eens van gedachten wisselen.

 

Met welgemeende groet,

 

Robbert Zijlstra

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Robbertzijlstra zei:

 Wellicht willen jullie eens van gedachten wisselen.

 

Dat is waarschijnlijk de bedoeling geweest van J en J, maar het actief aanbieden van jouw diensten in een topic is tegen onze forumregels, waaraan jij je hebt geconformeerd bij het aanmelden. Van harte welkom op HL, maar lees die regels even door s.v.p., voordat je weer wat plaatst.

 

J en J hebben zich na de openingspost overigens ook niet meer hier gemeld.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.