Ga naar inhoud

Tips nodig klanten werven

Aanbevolen berichten

Het is altijd al mijn droom en de droom van mijn compagnon geweest om een callcenter te beginnen. Om dit te realiseren hebben wij uitgebreid onderzoek gedaan, diverse business modellen ingevuld, het kvk stappenplan doorlopen (tot en met stap 9 ;)  ), kostenprognoses gemaakt enzovoort. Ook hebben wij de juiste systemen op het oog en ons ingedekt op het gebied van wet en regelgeving.  Daarnaast hebben wij diverse callcenters bestudeerd en hun klanten.

Wij zitten eraan te denken om in het nieuwe jaar te gaan starten alleen lopen wij vast bij het werven van onze eerste klus. Wij hebben al met diverse ondernemers gesproken en iedereen zegt weer iets anders. Dit is geen probleem want iedereen heeft zijn eigen manier. 

Dus onze vraag: we zoeken iemand die ons advies kan geven over hoe wij een eerste klus kunnen binnen halen in de telemarketing. 

Mvg, 

j en j

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op HL,

Voor u en de uwen een geweldig, gelukkig, gezond, succesvol en voorspoedig 2019 toegewenst!

Jouw vraag klinkt een beetje tegenstrijdig: je wilt opdrachten van klanten om klanten voor te werven, maar je weet niet hoe je klanten moet werven?

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Higherlevel!

Hoewel bovenstaande reacties misschien enigszins bijdehand overkomen kloppen ze natuurlijk wel. Van de andere kant is het heel lastig om al iets te (proberen te) verkopen als je nog niks hebt. 

Wat zeiden de ondernemers met wie je gesproken hebt en kun je uit die gesprekken voldoende informatie halen om één of meerdere aanbiedingsmethodes vast te stellen? Ik kan me zo voorstellen dat je straks bijvoorbeeld een tarief per lead of per sale gaat hanteren. 

Tegen je eerste klant zou je kunnen zeggen "goh, we zijn nu net aan het beginnen met onze onderneming, omdat jij onze eerste klant bent betaal je de eerste week (of maand) niks en hebben we het daarna pas over het tarief!" (wat je dan al wél bedacht moet hebben natuurlijk)

Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Theuws.com - Bureau voor strategische marketing. Ben je ZZP-er? Lees dit even.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Behalve systemen is ook ervaring van belang. Een hal vol apparaten en een stel uitzendkrachten volstaat niet. Je moet mensen kunnen opleiden en aansturen; je moet scripts kunnen maken. En je moet de regulering kennen, ook op brancheniveau (nuts, telecom, abonnmenten, liefdadigheid, enz).

Werving is geen kwestie van het juiste kraantje open draaien, maar vooral van overtuigen. :classic_cool:

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Hallo!

Wat ik u aanraad om te doen is om te gaan netwerken, en dan heb ik het niet alleen over LinkedIn of andere social media maar laat uw gezicht zijn bij netwerkborrels of andere zakelijke evenementen.

Meestal willen opdrachtgevers ook referenties hebben of zien wat voor werk u eerder hebt opgeleverd om te kijken wat je kwaliteiten en skills zijn. Als je nog geen opdrachten hebt gehad kan u misschien ook een 1e 'proef' opdracht doen tegen een gereduceerd tarief om referenties op te bouwen.

Voor de rest kan ik u alleen maar aanraden om veel ook online te doen, ga aan de slag met een website, maar laat een website maken door iemand die er verstand van heeft, ga aan de slag met social media.

Veel succes!

aangepast door Hans van den Bergh
Mod-actie: impliciet wervingstekstje verwijderd

Oprichter en web developer bij internetbureau JKC Media B.V.

(momenteel 16 jaar)

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké