• 0

verzinnen van een naam voor een website

Hallo H'L'ers.

 

Wij zijn op het moment bezig met het bouwen van een website, waarvoor we nog niet een naam hebben.

 

Een tijd geleden heb ik een soortgelijke vraag gesteld en heb ik echt een gigantisch goede naam ontvangen via dit forum, vandaar dat ik dit weer doe. Ik laat nog weten welke naam dit was (site moet eerst online)

 

Over die nieuwe naam:

 

Het gaat om een website waar een ieder eenvoudig een eigen winkel kan aanmaken, trefwoorden zijn gebruiksvriendelijk en professioneel. De doelgroep zijn winkeleigenaren (zowel de kleinere als de grotere, zowel de internetverkoper als de kruidenier om de hoek)

 

Het is een soort van "mijnwinkel" principe. Het is echter niet een kopie van deze site en we bieden een andere service aan alleen het zou "de lading wel dekken". Ik wil hier even nog niet teveel over vertellen. Uiteraard post ik de link als deze klaar is.

 

De naam moet zowel .com en .nl beschikbaar zijn. Ik ben niet echt weg van namen met "4u" /2b etc. Het liefst geen getallen in de naam die een woord "vervangen".

 

Het zou perfect zijn als de naam ook internationaal gebruikt zou kunnen worden. De naam zelf hoeft niet per se betrekking te hebben op het winkelprincipe. (net zoals het woord google niks met zoekmachines te maken heeft, volgens mij)

 

Ik zou het fantastisch vinden als jullie samen met mij hierover zouden willen brainstormen, het heeft me erg geholpen de laatste keer!

 

Alvast bedankt!

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ehm en wat houden wij hier aan over?

 

We hebben je blijkbaar al eerder als forum leuk geholpen,

Het is toch de bedoeling, dacht ik, dat we hier informatie delen ?

En niet iemands gebrek aan fantasie hier oplossen.

 

Ik zou zeggen doe ons een goed voorstel in vraag en aanbod.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp het probleem niet echt eigenlijk. Ik zit even vast en vraag om hulp, moet er direct iets tegenover staan?

 

Een gebrek aan fantasie is het zeker, ik zit er al een half jaar over na te denken alleen er komt weinig beweging in.

 

Ik zou het toch op prijs stellen als er HL'ers willen helpen!

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

IIk zit even vast en vraag om hulp

Ga fietsen!!

 

Ja, ik meen het...

 

Je onderschrift: "Fietsen met tegenwind maakt je sterker"

Je zit bent aan het denken en zit vast.

Wat je niet moet doen, is harder denken (dat heeft geen zin).

Wat je ook niet moet doen, is HL-ers te vragen te denken (daar hebben zij geen zin is).

 

Je kunt het beste komen tot iets als de naam van een website via een creatief proces. Je kunt zo'n creatief proces op tal van manieren vorm geven.

 

Fietsen en je gedachten laten gaan is een methode.

Bij mij werkt douchen en 'treinen' beter.

 

ZAls ik het creatieve denkproces meer gestructureerd aan wil pakken, gebruik ik dikwijls methoden die ontwikkeld zijn door Edward DeBono.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je punt, alleen ik kom er echt niet uit. Ook niet als ik ga fietsen. Ik vraag niet alle HL'ers mee te denken, alleen degene die het leuk vinden om hun creatieve brein te gebruiken..

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je punt, alleen ik kom er echt niet uit. Ook niet als ik ga fietsen. Ik vraag niet alle HL'ers mee te denken, alleen degene die het leuk vinden om hun creatieve brein te gebruiken..

 

Dan kun je het misschien beter in Vraag & Aanbod zetten?

Het forum is bedoeld om informatie uit te wisselen en wijzer van elkaar te worden.

 

Ik vind de trefwoorden "gebruiksvriendelijk" en "professioneel" trouwens wel weer heel erg afgezaagd..

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

 

Om een goede naam te verzinnen, is er gewoon meer info nodig.

 

Even een andere vraag. Hoe ga je de winkeliers benaderen?

 

Misschien moet je het woord winkeliers in combinatie met......gebruiken voor je naam. Gelijk op het doel af.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Een combo van 2 of 3 woorden is idd een goede optie, thanks. De kans is dan uiteraard ook groter dat de naam nog niet bestaat.

 

Iets meer info:

 

Het wordt een site waar men eenvoudig en snel een eigen winkel kan aanmaken naar eigen smaak. Hier is niet veel kennis van internet voor nodig.

 

 

Thanks :)

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0
Het wordt een site waar men eenvoudig en snel een eigen winkel kan aanmaken naar eigen smaak.

 

Dat kan bij MijnWinkel al. Wat voeg je toe? Verder wil ik opmerken dat het natuurlijk leuk is dat dit forum je al eerder aan een goeie naam heeft geholpen, maar het idee is dat we elkaar helpen starten. Wat vertraagt de start van je andere initiatief?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Super, thanks a lot! Ik kan er zeker iets mee. Om even terug te komen op TwaLevel, dit vertraagt het andere concept niet, is bijna klaar en wordt door iemand anders uitgevoerd.

 

Bedankt voor de andere suggesties.

 

Ik wil er nog bijzeggen dat het in eerste instantie een gratis service is, dus buy of rent wordt een beetje moeilijk.

 

Er wordt inderdaad per klant een subdomein aangemaakt, dus het zou erg mooi zijn als de naam niet al te lang is, anders zou de url wel erg lang worden.

 

Nogmaals dank, iemand anders nog suggesties?

 

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Wil je het alleen voor de Nederlandse markt gebruiken (en zoek je dus meer een NL-naam) of moet het echt een internationale naam (=engels) krijgen?

 

Als je dat duidelijk maakt, wordt het bedenken ervan ook alweer makkelijker..

 

En ik begrijp dat je (nog) niet al teveel los wilt laten over je concept, maar hoe meer van je onderscheidende eigenschappen je loslaat, hoe makkelijker mensen je kunnen helpen om een nieuwe (domein)naam te bedenken.

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

For what it's worth; deze zijn nog vrij:

 

winkeliersunited (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-webshops (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-shoppingmall (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkelcentrum (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-eshops (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkel-online (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkelonline (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkelieronline (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

 

En zo kun je er zelf ook nog wel een paar bedenken, denk ik.... ;D

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

winkeliersunited (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-webshops (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-shoppingmall (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkelcentrum (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-eshops (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkel-online (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkelonline (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

mkb-winkelieronline (NL, COM, NET, BIZ, ORG, INFO); alleen BE is bezet.

 

Volgens mij zijn al die Belgische domeinnamen ook nog vrij? Waar check je dit?

Link naar reactie
  • 0

Vaag...

 

Zal die jongens hier eens op wijzen; misschien zit er een fout in het script, waardoor hij ze altijd op bezet zet???

 

Zelf heb ik weinig belang/interesse bij belgische domeinnamen, dus heb het zelf nooit eerder uitgezocht. Maar bedankt voor de tip. Zullen de boys blij mee zijn.

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Voor de geinteresseerden, dit is zijn reactie:

 

"Onze techneuten hadden het volgende te melden hierover:

 

>> Kunnen we niets aan doen.

>> dns.be heeft een anti-flood-systeem.

>> Een whoisje doen (beschikbaarheidscontrole en absoluut geen naw

>> gegevens) kan zonder problemen. Zels 2 keer achter elkaar

>> "WOOOOOW!!".

>> Maar dan gaat het mis als je het te snel achter elkaar doet. eerst

>> 2 seconde timeout. Doe je binnen die 2 seconde weer een whois dan

>> wordt het 4, 8, 16, 32, 64 (tot hele grote getallen :( )

 

Helaas dus niks aan te doen.."

 

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0
Helaas dus niks aan te doen.."
Zo moet het wel werken als het goed is:
Voor domeinnaam in zonder www en zonder extensie <?=$domain_bericht ?>:

<?phpif ($submit) {// .be$ext="be";$server = "whois.dns.be";check($domein,$ext,$server);// .nl$ext="nl";$server = "whois.domain-registry.nl";check($domein,$ext,$server);}?><?phpfunction check($domein,$ext,$server){if($ext=="nl") {$zoek = "is ".$domein.".".$ext.""; }else {$zoek = $domein.".".$ext; }$socket = fsockopen("$server", 43); if(!$socket) { echo "Error"; } else {fputs($socket,"$zoek \n");while(!feof($socket)){$uitvoer .= fgets($socket,128); }fclose($socket); }if (preg_match ("/No such domain/i", $uitvoer) || preg_match ("/No match/i", $uitvoer) || preg_match ("/is free/i", $uitvoer) || preg_match ("/Not found/i", $uitvoer)){echo "www.$domein.$ext: beschikbaar

\n";} else {echo "www.$domein.$ext: niet beschikbaar

\n";}}?>

Andere tld's kan ie zo toevoegen...---------------------------------------Nu maar weer naar de namen ;)
Link naar reactie
  • 0

Thanx Jesper :) Het werd mij al te technisch/offtopic

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik jullie was...

zou ik gaan voor een branding-aanvliegroute.

Mensen zijn platitude-urls een beetje beu, vrees ik. Het succes van 'radicaal vanzelfsprekend' zit in een klein hoekje (marktplaats.nl) maar is ook riskant om er op te gokken.

Internetconcepten als www.miepkniep.nl, www.independer.nl, www.binck.nl hebben een branding-koers gevaren en daar plukken ze volgens mij flink de vruchten van.

Het kost je wat meer denkwerk (en misschien zul je je moeten inlezen op het gebied van branding of hier een expert voor moeten inhuren) en bovendien: tijd! om dit tot stand te brengen maar als het goed aanpakt kan je echt een unieke positie veroveren in plaats van op goed geluk hopen dat je url blijft plakken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.