Ga naar inhoud

Prijsverschil in de EU landen en websites

Aanbevolen berichten

Beste, ik ben importeur van producten vanuit europese land .  Ik gebruik hetzelfde website van de producent maar de link is wel aangepast voor Belgie. Op sommige producten is er wel tot maar 5 euro prijs verschil per product! Hoe denkt u dat die prijs verschill geacepteerd zal worden als de mensen ook naar de oorsponkelijke website bekijken? Is dat te veel?

Bedankt

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat ligt er maar net aan wat de producten kosten.  Als een product € 50,00 kost is € 5,00 prijsverschil in verhouding meer dan wanneer een product € 500,00 kost. Waarom is er trouwens prijsverschil?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je letterlijk vanaf dezelfde website verkoopt (zelfde internetadres) kan het verstandig zijn om de regelgeving voor geo-blocking door te nemen: https://www.consilium.europa.eu/nl/press/press-releases/2018/02/27/geo-blocking-council-adopts-regulation-to-remove-barriers-to-e-commerce/

Het is volgens mij in principe verboden om zomaar een andere prijs te hanteren voor verschillende lidstaten van de EU, met uitzondering van afwijkende BTW tarieven (maar pin me er niet op vast). 

Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Theuws.com - Bureau voor strategische marketing. Ben je ZZP-er? Lees dit even.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord.

Prijs verschill komt van het maken van de prijzen en ook omdat qua concurrentie en qualiteit denken we dat voor de markt here de prijzen goed zullen zijn, maar toch bij opmerken van de consument zal het niet angenaam zijn waarschijnlijk.?

Dat gaat over articuls die verkocht worden tussen 10-50 euro per articul. Bv op de ene site is de prijs 10.30excl. , en bij mij is 15,35excl.  ?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Bedankt Richard ik ga die zeker bijkeken!

aangepast door Ivanov

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat zegt de fabrikant of jouw leverancier hierover? Er kunnen ook onder meer marketing-, verkoop-, verpakkings- en transportkosten aan de orde zijn.

En zwaardere wetgeving en hogere belasting.

Als je zelf geen prijsbeleid voert en website houdt, ben je dan wel zelfstandig ondernemer of importeur? Wie incasseert de betalingen van de leveringen via deze website?

Weekendgroet,

Highio

aangepast door Highio

HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is inderdaad ook zo want transport, verpaking zwaardere  belastingen zijn wel voor mij,maar toch mss moet ik wat minder marge te maken om de consument niet te irriteren met de prijzen van de andere site .

Ik weet het niet of dat van grote belang is voor de consument , nieuwsgierigheid etc. Ik heb nooit die ervaring gehad. We zien wel.

Bedankt

aangepast door Ivanov

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Ivanov zei:

Dat gaat over articuls die verkocht worden tussen 10-50 euro per articul. Bv op de ene site is de prijs 10.30excl. , en bij mij is 15,35excl.  ?

Tja, dat is natuurlijk een fiks prijsverschil (10 tot 30%). Hoe zit het met verzendkosten enzo? En zijn het precies dezelfde artikelen?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké