• 0

KPN telefoongids

Ik ben net gebeld door KPN over vermelding in de volgende telefoongids.

 

Nu ben ik er niet van overtuigd dat deze vormen van 'reclame' enig effect hebben voor het type diensten dat ik lever.

 

Kan iemand vertellen of zijn / haar plaatsing effect heeft gehad t.a.v. klanten of leads? En of het voor mijn organisatie bruikbaar lijkt om met de gids in zee te gaan?

 

Info over bedrijf vindt je via mijn link.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

volledig eens, gratis vermelding pakken en de tijd die je in deze onzin stopt minimaliseren. Organisatieadviseurs haal je niet uit het telefoonboek, dat zijn zulke cruciale trajecten dat je dat alleen doet met iemand die je van te voren al 100% vertrouwt. En vertrouwen komt doordat mensen je al kennen, idealiater direct, maar anders via-via.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Niet doen.

 

Stop je moeite meer in netwerken, presenteren, verkondig je mening op fora, geef workshops over je favoriete onderwerp, heb een duidelijke website.

 

Zo ben ik vandaag alweer gebeld door de Gouden Gids of ik een betaalde vermelding erin wil, na een half uur was hij nog niet overtuigd dat mijn bedrijf echt niet via de Gouden Gids wordt opgezocht, aan het einde van de week belt hij terug, dus dan zal ik nog 1 poging wagen om te zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben.

 

Overigens sta ik al wel 2 jaar in de KPN telefoongids met een gratis vermelding + website adres á 50 euro per jaar. En dankzij de url vermelding heb ik een aantal nieuwe projecten binnen gehaald. Maar een grote vermelding zou ik zelf nooit doen. Gewoon netwerken gaat nog altijd het beste.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Zo ben ik vandaag alweer gebeld door de Gouden Gids of ik een betaalde vermelding erin wil, na een half uur was hij nog niet overtuigd dat mijn bedrijf echt niet via de Gouden Gids wordt opgezocht, aan het einde van de week belt hij terug, dus dan zal ik nog 1 poging wagen om te zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben.

 

Kost het jou echt twee belletjes en meer dan 30 minuten om een verkoper te overtuigen dat je geen interesse hebt in zijn product?? Zou die energie om verkopers af te wimpelen ergens anders voor gebruiken. Die verkoper interesseert het niets of jij gelijk hebt, die wil gewoon verkopen. Hoeft je hooguit 8 seconden te duren (zoals een telefonische verkoper vanmiddag heeft ondervonden toen hij mij belde ;D)

 

[ontopic]

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Jouw diensten en vele anderen haal je niet uit de telefoongids maar via-via. Gratis vermelding dus. Eventueel url erbij als deze niet 1-2-3 uit je bedrijfsnaam blijkt.

[/ontopic]

Link naar reactie
  • 0
(zoals een telefonische verkoper vanmiddag heeft ondervonden toen hij mij belde ;D)

 

Vraag "Meneer, heeft U misschien..." Antwoord "NEE!" :P

 

Telefoongids, Gouden gids, Webgids, etc. Why? When we have "Google!" en al die andere manieren om ons zelf te verkopen.

 

Doet me denken aan de reclame van ilocal vs goudengids.

 

ilocal.jpg

Link naar reactie
  • 0

Zucht. Goudengids vorige week ook gesproken, vertelden eerst vrolijk over de gratis vermelding en de agent ging vervolgens al snel over op de betaaltoer. Toen ik vriendelijk maar dringend hem bedankte kreeg ik als toegift nog een link naar onze website en faxnummervermelding kado.

 

KPN telefoongids hebben we wel een uitgebreide vermelding in, maar slechts als pilot voor 1 jaar. Je betaalt hier per regio je helemaal scheel aan en zult als zakelijke dienstverlener hier weinig profijt van ondervinden, althans zo is onze ervaring.

 

Onze klanten komen vooral via mond tot mondreclame en via zoekmachines. Bij dienstverlening of verkoop aan particulieren kan ik mij het nut van een uitgebreide vermelding in de telefoongids of goudengids nog voorstellen. Richt je je uitsluitend op de zakelijke markt, dan zou ik het bij een standaardvermleding houden.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

 

 

Zo ben ik vandaag alweer gebeld door de Gouden Gids of ik een betaalde vermelding erin wil, na een half uur was hij nog niet overtuigd dat mijn bedrijf echt niet via de Gouden Gids wordt opgezocht, aan het einde van de week belt hij terug, dus dan zal ik nog 1 poging wagen om te zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben.

 

 

een half uur?! Sorry, maar je moet echt leren je grenzen te stellen. Vooral niet bang te zijn om 'onbeleefd' een keer NEE te zeggen, te reageren met "ik ga nu ophangen" op hun "waarom, als ik vragen mag" en dan ophangen. Seriously, dat schuldgevoel dat je denkt er aan over te houden is binnen 3.8 nanoseconde vervlogen.

 

Mag ik overigens bekennen aan mij mede HL-ers dat ik in een zeeeeeer donker verleden, toen ik studeerde, precies dit werk heb gedaan? Via een telemarketingbureau advertentieruimte in de KPN gids verkopen, heb ik wel veel van geleerd eigenlijk. Ik was niet eens slecht, mocht al snel aan de wat grotere accounts snuffelen.

Maar ja, blijft telemarketing werk :)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

een half uur?! Sorry, maar je moet echt leren je grenzen te stellen. Vooral niet bang te zijn om 'onbeleefd' een keer NEE te zeggen, te reageren met "ik ga nu ophangen" op hun "waarom, als ik vragen mag" en dan ophangen.

 

Persoonlijk reageer ik op die vraag altijd met "Nee, dat mag u niet." Werkt ook prima.

 

Overigens, wat betreft dat schuldgevoel: is het niet zo dat veel telemarketeers afgerekend worden op hoeveel resultaat ze per uur behalen (aantal afgehandelde telefoontjes en/of aantal sales)? Volgens mij doe je die jongen of dat meisje er echt geen plezier mee als je ze een half uur bezig houdt terwijl je al besloten hebt dat je echt geen interesse hebt. Door aan de telefoon te blijven wek je toch de indruk dat je nog overtuigd kan worden. In die tijd zou de telemarketeer ook een hele lijst met potentiële klanten af kunnen werken, waarvan er misschien ook nog een paar wél interesse hebben in een betaalde entry.

 

Dus: afkappen! Zo niet omdat je eigen tijd te kostbaar is, dan toch wel omdat je de ander ook geen plezier doet door in vruchteloze discussie te gaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is amusant te lezen hoe velen van jullie met telefonische aquisitie omgaan wanneer je aan de kant van de ontvanger staat.

Daar en tegen lees ik in andere topics dat koude telefonische aquisitie weer een goede methode is voor hl-ers om klanten te werven. Het is dan te hopen dat je geen hl-collega's treft.

 

Ook getuigd het volgens mij van vooringenomenheid om te veronderstellen dat managers van grote bedrijven een zelfde affiniteit hebben met computers, google en dergelijke als hl-leden. In veel branches lijkt mij duidelijke aanwezigheid in de gouden gids nog steeds een pré.

Vooral ook omdat deze via internet ook nog redelijk vaak wordt gebruikt.(in mijn omgeving meer dan de telefoongids op internet)

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Het is amusant te lezen hoe velen van jullie met telefonische aquisitie omgaan wanneer je aan de kant van de ontvanger staat.

Daar en tegen lees ik in andere topics dat koude telefonische aquisitie weer een goede methode is voor hl-ers om klanten te werven. Het is dan te hopen dat je geen hl-collega's treft.

 

Ach, dat valt denk ik wel mee hoor. Ik heb hier niemand (mogelijke uitzondering Little Monkey) zien zeggen dat ze telefonische aquisitie per definitie afwijzen als ze aan de kant van de ontvanger staan. Maar je moet je natuurlijk wel afvragen of je überhaupt geïnteresseerd bent in het product dat je aangeboden krijgt. Als ik dat ben, dan hoor ik graag wat meer informatie (zoals de keer dat ik gebeld werd over een krantenabonnement op het moment dat ik een krantenabonnement overwoog). Ben ik niet geïnteresseerd, dan is het voor zowel mijzelf als de telemarketeer als zijn opdrachtgever tijdverspilling (en daardoor geldverspilling!) om in discussie te gaan. Geen interesse is geen interesse.

 

Ik denk dat de HL'ers die aan telefonische aquisitie doen het óók helemaal niet leuk zouden vinden als ze telkens een half uur kwijt zijn aan een telefoontje zonder enkel positief resultaat. HL'er geïrriteerd, potentiële klant geïrriteerd. Klinkt voor mij als een loss-loss situatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb het ook elders in HL geconstateerd : ik ben gemakkelijker te paaien als mensen beleefd tegen mij zijn.

 

Een snelle Gouden Gids verkoper laat vaak duidelijk blijken to-taal niet geinteresseerd te zijn in mijn wensen, mijn tijd, mijn proces, laat staan of zijn product goed voor mij is.

 

Een beleefde HL-er die mij belt en naar mij luistert als ik vriendelijk doch dringend "nee" zeg : no problemo.

 

Maar het is wel een leuke constatering, die we onszelf wat vaker voor ogen mogen houden : okay, een acquisitiemiddel werkt wel, maar zouden we zelf blij zijn als wij lijdend voorwerp van het middel worden ?

Link naar reactie
  • 0

Maar het is wel een leuke constatering, die we onszelf wat vaker voor ogen mogen houden : okay, een acquisitiemiddel werkt wel, maar zouden we zelf blij zijn als wij lijdend voorwerp van het middel worden ?

 

Iets dat werkt kan natuurlijk nog steeds heel vervelend zijn. TV reclame werkt blijkbaar ook, maar niemand die er graag naar gaat zitten kijken.

 

Het probleem met aquisitie in het algemeen is denk ik dat het meestal storend is, tenzij je net op zoek bent naar de aangeboden dienst of product. De 'stoorfactor' van telefoon is natuurlijk wel heel groot, je moet ze toch even te woord staan, het onderbreekt je werk etc. etc. Een reclamefolder voor iets dat je niet wilt gooi je in 1 beweging in de vuilnisbak.

 

Link naar reactie
  • 0

Ach, dat valt denk ik wel mee hoor. Ik heb hier niemand (mogelijke uitzondering Little Monkey) zien zeggen dat ze telefonische aquisitie per definitie afwijzen als ze aan de kant van de ontvanger staan.

 

Jawel, hoor. Altijd. Ik had laatst weer zo'n idioot met een of ander pensioenverhaal aan de lijn, en ik begon direct met "Nee dank u, ik ben niet geinteresseerd".

 

Nadat de sukkel een aantal keer met "Ja maar, ik heb heel interessante informatie voor u" had geprobeerd me er van te overtuigen dat hij beter dan ik wist wat ik interessant vond heb ik hem naar zijn prive nummer gevraagd. Ik legde hem uit dat ik hem dan binnenkort 's avonds laat een keer zou bellen om er verder over te praten.

 

Natuurlijk wilde hij dat niet, en toen heb ik hem vriendelijk uitgelegd dat ik er net zo min van gediend was om door wildvreemden thuis gestoord te worden met een verhaal waar ik geen behoefte aan had.

 

Zijn laatste zin begon weer met "Ja maar...", alleen het vervolg heb ik niet meer gehoord. Zo'n eigenwijs betweterig ventje afzeiken is het enige leuke aan dit soort telefoontjes.

 

Het probleem met aquisitie in het algemeen is denk ik dat het meestal storend is, tenzij je net op zoek bent naar de aangeboden dienst of product.

 

Precies. Ik ben prima in staat zelf te bedenken of en wanneer ik iets nodig heb.

Link naar reactie
  • 0
Ach, dat valt denk ik wel mee hoor. Ik heb hier niemand (mogelijke uitzondering Little Monkey) zien zeggen dat ze telefonische aquisitie per definitie afwijzen als ze aan de kant van de ontvanger staan.

 

Inderdaad, in princype eindigt een dergelijk gesprek meestal met, piep...piep...piep. Ik heb een hekel aan telefonische aquisitie.

 

Zijn laatste zin begon weer met "Ja maar...", alleen het vervolg heb ik niet meer gehoord. Zo'n eigenwijs betweterig ventje afzeiken is het enige leuke aan dit soort telefoontjes.

 

Waar ik me ook wel eens schuldig aan maak is het, "Eén momentje, ik zet U even in de wacht want ik heb hier nog iemand aan de lijn." Werkt in veel gevallen ook.

 

Het probleem met aquisitie in het algemeen is denk ik dat het meestal storend is, tenzij je net op zoek bent naar de aangeboden dienst of product.

 

Precies. Ik ben prima in staat zelf te bedenken of en wanneer ik iets nodig heb, en op het moment heb ik niets nodig. Ik vind dergelijke telefoontjes eigenlijk altijd storend.

 

Mocht het echter wel zo zijn dan ga ik op het net wel op zoek naar een of andere aanbieding.

 

Een mogelijke reden kan zijn dat ik, na aanleiding van een dergelijk telfoontje, eens voor 2500€ de boot in ben gegaan voor een advertentie in een gidsje.

 

Hoeveel mensen zijn er al niet, nietvermoedend, overgestapt naar een andere telecom of energie leverancier alleen maar omdat ze één keer JA zeggen tijdens een dergelijk gesprek.

 

Daarnaast zie ik wel een duidelijk verschil in B2C en B2B telefonische aquisitie. Wellicht zien veel HL-ers zich voor veel aquisiteurs niet als "Consumer" op het moment dat er gebeld wordt, terwijl de bellende partij er wel vanuit gaat dat ze een "consument" aan de andere kant van de lijn hebben zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat ik enkel snel info wou over de KPN gids vermelding heeft deze thread een leuk eigen leven.

 

Een vraag die er op aansluit wou ik vandaag ook op HL plaatsen. Maar deze past prachtig in dit rijtje.

 

'In de dagelijkse omgang spreek ik managers van leuke bedrijven. Na een goed gesprek wisselen wij kaartjes uit omdat ik mogelijk van waarde kan zijn voor dat bedrijf. Nu word ik echter na enkele maanden gebeld door een callcenterdame in opdracht van dat bedrijf met de vraag of ik interesse heb in verdere informatie over hun producten. U begrijpt dat dat niet de reden was waarom ik mijn contact gegevens achterlaat bij de manager. Ik had immers een goed persoonlijk gesprek met hem, niet met iemand van de verkoop afdeling, laat staan een callcenter dame.'

 

Hoe voorkom je dat je contactgegevens die je vrijwillig aan 1 persoon in een organisatie afgeeft terecht komen in hun acquisitie lijst?

 

PS. ik heb geen vermelding in de KPN gids laten opnemen. Dank voor de vele reacties.

Link naar reactie
  • 0

Hoe voorkom je dat je contactgegevens die je vrijwillig aan 1 persoon in een organisatie afgeeft terecht komen in hun acquisitie lijst?

 

Wat gedacht van filteren op basis van 'inkomend nummer'.

Callcenter medewerkers bellen outbound in het algemeen met nummeronderdrukking. Je zou dus telefoontjes met onderdrukt nummer kunnen laten 'afhandelen' door je voicemail.

Link naar reactie
  • 0

Wat gedacht van filteren op basis van 'inkomend nummer'.

Callcenter medewerkers bellen outbound in het algemeen met nummeronderdrukking. Je zou dus telefoontjes met onderdrukt nummer kunnen laten 'afhandelen' door je voicemail.

 

Dan loop je wel het risico dat je veel gewenste telefoontjes ook doorstuurt naar je voicemail. Bij de iets grotere bedrijven is vaak alle outbound telefoonverkeer met nummeronderdrukking. Dus werkt je contact bij een bedrijf waar je het risico loopt dat je nummer bij sales terechtkomt (de reden waarom je zou 'screenen'), dan kan je vaak alleen onderscheid maken als diegene je mobiel belt, niet als hij je belt vanuit zijn kantoor (met vaste telefoon)

 

Link naar reactie
  • 0

Wat gedacht van filteren op basis van 'inkomend nummer'.

Callcenter medewerkers bellen outbound in het algemeen met nummeronderdrukking. Je zou dus telefoontjes met onderdrukt nummer kunnen laten 'afhandelen' door je voicemail.

 

Dan loop je wel het risico dat je veel gewenste telefoontjes ook doorstuurt naar je voicemail. Bij de iets grotere bedrijven is vaak alle outbound telefoonverkeer met nummeronderdrukking.

ik bedoel 'slimme' voicemail, die uitleg geeft waarom de beller geen rechtsstreeks contact krijgt; je vaste contact hoeft dat maar 1 keer te horen en belt je de volgende keer mobiel

Link naar reactie
  • 0

Hoewel het een optieis denk ik niet dat het wenselijk is om alle onderdrukte nummers naar mijn voicemail te laten gaan.

 

1. het is niet zo'n groot probleem dat ik dagelijks deze belletjes krijg

2. ik vindt het zeer onvriendelijk naar klanten of potentials om hen naar de voicemail te sturen als ik er wel ben.

 

Ik zoek meer naare preventieve mogelijkheden dan naar repressieve acties.

Link naar reactie
  • 0

2. ik vindt het zeer onvriendelijk naar klanten of potentials om hen naar de voicemail te sturen als ik er wel ben.

de slimme voicemail zou anonieme bellers kunnen vragen hun telefoonnummer in te toetsen

 

Dat "werkt" misschien bij grote bedrijven, je geeft de klanten zo letterlijk de indruk een nummer te zijn.

 

Enkele jaren geleden werkte ik bij een klein bedrijf waarvan de baas het nodig vond om een voice responssysteem te installeren.

De bedoeling was denk ik om een groter bedrijf uit te willen stralen.

De resultaten waren dat de klanten het als zeer onvriendelijk beschouwden.

Klanten bellen niet voor niks en willen een echt mens aan de telefoon, niet een blikke doos.

Link naar reactie
  • 0

Eens, ik kan me zo'n voice-responssysteem voorstellen in heel specifieke gevallen (bijvoorbeeld de telefoon van een huisarts, waar teveel telefoontjes binnenkomen om direct te beantwoorden, maar er wel een extra voorziening moet zijn om spoedgevallen eruit te filteren, maar als ik naar mezelf kijk, heb ik de neiging om af te haken als ik zo'n systeem aan de lijn krijg en ik niet heel specifiek dát bedrijf ergens voor nodig heb.

 

Heel fout, en ik weet dat dat niet aardig is voor kleine ondernemers die ook niet altij achter hun bureau zitten, maar wel realiteit. Veel mensen (dus ook potentiële contacten) hebben een hekel aan antwoord van een computer, dus dat zou ik altijd zoveel mogelijk beperken.

Link naar reactie
  • 0

Rikkert: heb je mee info over de kosten van zulke diensten?

 

Het gaat immers om weinig 'irritante' telefoontjes.

 

Maar nog eenmaal: Ik ben op zoek naar preventieve maatregelen waarmee je kaartje niet van de manager naar de verkoopafdeling gaat.

 

*Gewoon meedelen: 'ik wil u als contact persoon en geen verkoop informatie' ?

*Geen kaartje geven maar telefoonnummers uitwisselen met de betreffende manager?

*Alleen zijn kaartje vragen en geen kaartje achterlaten?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.