• 0

Inschrijving KvK zonder dat adres bekend wordt

Beste,

 

Graag wil ik mij bij de Kamer van Koophandel inschrijven en werken als consultant.

 

Aangezien ik al jarenlang last heb van een stalker wil ik niet dat mijn huisadres algemeen bekend wordt. Mijn klanten mogen het natuurlijk wel weten en de klanten die ik op het oog heb weten zelfs al mijn woonadres. Wil het bedrijf niet op andermans naam zetten en een kantoorruimte huren zonder dat ik dat ik mijn werkzaamheden daar uit voer is niet legaal.

 

Zijn er nog een andere mogelijkheden zonder schimmige constructies (maar wel legale) via het buitenland waar ik niet aan gedacht heb?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Crocodile zei:

Aangezien ik al jarenlang last heb van een stalker wil ik niet dat mijn huisadres algemeen bekend wordt. 

Al jarenlang last van een stalker en die weet jou adres niet ... waar stalkt die dan?

 

1 uur terug, Crocodile zei:

Wil het bedrijf niet op andermans naam zetten en een kantoorruimte huren zonder dat ik dat ik mijn werkzaamheden daar uit voer is niet legaal.

Welke naam?

Zolang je niet je eigen voor- en achternaam als handelsnaam gebruikt, dan zal deze onfortuinlijke stalker via de Kamer van Koophandel niet veel wijzer worden.

 

Trouwens,  hoe zijn de zaken sedert 2010 verlopen?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bedankt Jasper. Ga mij daarin verdiepen. Ik heb namelijk nog zo mijn twijfels of dat 100% legaal is.

 

Heb namelijk al een nieuw telefoonnummer moeten nemen, omdat ik meer dan duizend(!) maal gebeld werd en er niks terug gezegd werd ook 's avonds en 's ochtends in het weekend gebeld. Brieven naar familieleden + zelfs naar mijn werkadres. Diegene  heeft zelfs contact opgezocht via Facebook met een (ex)werkgever en daarna met diens vrouw, omdat die werkgever niet reageerde.

 

 

aangepast door Crocodile
Link naar reactie
  • 0

Teruglezend op je eerdere bericht, denk ik dat je dan nu je droom kunt waarmaken.

Zonder veel te doen, veel geld verdienen. Neem een duur 0900 nummer en geef deze aan je stalker, leuke chat box.
Kun je tegenwoordig met VOIP ook prima vanuit het buitenland op een zonnig strand doen ;-)

Link naar reactie
  • 0

De meest gestelde vraag aan ons is, mag dit en kan dit zo goedkoop.



Het antwoord is JA! Het mag, wij zijn misschien vooruitstrevend maar hebben akkoord van de belastingdienst en KvK.

 

Ik vraag me toch af in hoeverre deze registratiebedrijfjes geaccepteerd worden door de KvK en de belastingdienst. Je zou daar van tevoren eens een belletetje naar de KvK aan kunnen wagen of om officiële documentaire vragen bij dat bedrijf.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt dit stukje:

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/inschrijving-vestiging-in-bedrijfsverzamelgebouw/

 

Dit hebben ze inmiddels al opgelost, je huurt voor het bedrag namelijk werkelijk een plekje in het pand (waarschijnlijk groot genoeg om te kunnen staan)
Omdat je een werkelijke plek hebt, kunnen ze op dit moment niets anders doen dan het accepteren, in het stuk lees je wel dat ze regelmatig controleren of het nog klopt. Dus alleen huren voor inschrijving voldoet niet.

Maar zo uniek is dit geheel niet. Ik ken genoeg locaties waar je  letterlijk 4m2 meter kan huren, waar je dus je kantoor kan houden, voor heel weinig geld.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
13 minuten geleden, Jasper S. zei:

Dit hebben ze inmiddels al opgelost, je huurt voor het bedrag namelijk werkelijk een plekje in het pand (waarschijnlijk groot genoeg om te kunnen staan)
Omdat je een werkelijke plek hebt, kunnen ze op dit moment niets anders doen dan het accepteren, in het stuk lees je wel dat ze regelmatig controleren of het nog klopt. Dus alleen huren voor inschrijving voldoet niet.

Er is ook de eis dat je de mogelijkheid hebt om permanent aanwezig te zijn. Bij fysieke controle zal dat dus misschien een probleem kunnen zijn. Of een 'staplaats' dan geaccepteerd wordt....?

 

Nu denk ik niet dat de KvK actief aan het controleren is maar officieel lijkt het mij nog steeds niet volgens de regels. Maar goed... het is een constructie.

 

De 4m2 meter zou inderdaad wel mogen. Maar die oplossingen zijn doorgaans ook veel duurder dan alleen maar zo'n registratie-adres constructie.

 

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0

Er staat in het reglement niet veel over de eisen van de locatie, als je er maar permanent aanwezig kan zijn, dat kan ook op een staplaats.

Voor elke regel bedenkt men wel weer iets nieuws.

Ik denk dat de grote vraag nu vooral moet zijn, of dit nu wel de manier is om zaken te gaan doen. Twijfelachtige webwinkels zijn er al genoeg en worden hard aangepakt.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/consumentenbond-laat-850-foute-webwinkels-offline-halen

 

Toch zonde van je investering, wel goed voor de consumenten.

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Crocodile zei:

Heb namelijk al een nieuw telefoonnummer moeten nemen, omdat ik meer dan duizend(!) maal gebeld werd en er niks terug gezegd werd ook 's avonds en 's ochtends in het weekend gebeld. Brieven naar familieleden + zelfs naar mijn werkadres. Diegene  heeft zelfs contact opgezocht via Facebook met een (ex)werkgever en daarna met diens vrouw, omdat die werkgever niet reageerde.

Probleem opgelost ... zo lijkt mij.

Als er zoveel over u bekend is, dan zal deze stalker uw woonadres inmiddels ook wel weten.

Wat is het probleem dan als dat nog eens dunnetjes in het handelsregister wordt vermeld?

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Uit informatie op de site van de kvk blijkt dat je in uitzonderlijke gevallen ook bij een eenmanszaak je priveadres kan laten afschermen.

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/uw-gegevens-in-het-handelsregister/prive-adres-in-het-handelsregister/

 

Hier staat ook vermeld hoe je dat aanvraagt. Wellicht kun je ook een afspraak maken bij de KvK om je daarbij te helpen.

Dit zijn natuurlijk geen zaken waar veel ondernemers mee te maken hebben dus het is lastig voor ons om je daarin te adviseren.

verder zou je natuurlijk aan kunnen kloppen bij Slachtofferhulp Nederland of eventueel via een eigen advocaat uitzoeken wat mogelijk is.

Daarnaast is er nog de site slachtofferwijzer.nl waar je informatie kunt vinden over stalking en bij welke organisaties je kunt aankloppen voor advies.

 

Want naast je adres in het handelregister zal je adres ook op andere manier bekend kunnen worden, zij kunnen je mogelijk helpen hoe je dat zo goed mogelijk kan voorkomen.
als hij al zo ver is gegaan om de vrouw om van een ex-werkgever te benaderen via facebook moet je er ook rekening mee houden dat hij klanten zal benaderen om het adres te vragen of je nieuwe telefoonnummer. Dat alleen zou voor mij alleen al voldoende zijn om hoe dan ook voor een ander adres te gaan. registratieadres hierboven maar er zijn ook tientallen werkplekverhuurders die ook aanbieden je te mogen inschrijven op hun adres. En dat hoeft echt geen honderden euro's per maand kosten.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Heb je aangifte van stalking gedaan bij de politie? Of is jouw telecomprovider bekend met dit probleem? Het geheel van contactmomenten kan lastig anoniem blijven.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.