• 0

Zakelijke bankrekening voor bedrijf Curacao

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop (heb in het verleden al 6 jaar een webshop gehad). Op dit moment woon in al een aantal jaar op curacao. Ik wil me het liefst hier inschrijven bij de kvk omdat ik vanuit hier al mijn werkzaamheden uitvoer. De webshop wordt een dropshipping webshop gericht op Nederland. Om iDeal te kunnen implementeren heb ik een Nederlandse zakelijke rekening nodig. Nu kan ik nog geen 1 bank vinden die mee wil of kan werken. Nu lees ik wel veel over bunq en n26. Maar ik kan dus niet vinden of je je daar kunt inschrijven met een curacaoce KvK. Weet iemand dit toevallig? Ze hebben geen klantenservice als je nog geen klant bent. 

Mocht iemand anders een andere tip hebben hoe ik anders iDeal kan krijgen of voor een andere bank dan hoor ik het ook heel graag! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

hi FMlaura,


Bunq en N26 accepteren nog geen klanten buiten de EU. 

 

Het aanvragen van een zakelijke rekening in een ander land, zonder daar gevestigd te zijn lijkt mij onmogelijk, in verband met alle risico voor de bank voor zo'n constructie.

 

Voor ideal kun je ook terecht bij een payment service provider. 

Als ik google zie ik deze aanbieder uit Curacao, is dat niet iets voor jou?

 

https://cxpay.global/features/payment-options/

 

Succes,

Dirk

 

Link naar reactie
  • 0

Dag FMLaura, ik heb je vraag met interesse gelezen. Ik heb zojuist een vraag gesteld met een vergelijkbaar uitgangspunt: je wil via iDeal geld ophalen terwijl je in het buitenland bent gevestigd.

 

Is het gelukt met CXPay? Of heb je het op een andere wijze kunnen regelen?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Mijn ervaring is dat het openen van een bankrekening in het buitenland een stuk makkelijker is met de hulp van je lokale bank (waar je nu waarschijnlijk al klant bent). Als je huisbank je niet wil of kan helpen is het wellicht tijd om over te stappen.

 

Verder weet ik (natuurlijk) niet over welke omvang we praten, maar bij Curaçao denk ik aan Citco. Zij hebben een eigen bank (ook lokaal in Nederland en diverse andere EU landen). Zelf positieve ervaringen mee, maar gezien zij veelal een vrij complete dienstverlening leveren zijn ze misschien niet de goedkoopste oplossing. Wel is het zo dat zij waarschijnlijk kunnen helpen met je uitdaging, ik heb ze altijd als erg behulpzaam ervaren. Je kan altijd eens langsgaan om info te vragen.

aangepast door Remco TH
Link naar reactie
  • 0

Misschien is dit een rare vraag: maar hoe wil je dan retouren gaan afhandelen? Moeten mensen dus hun pakket naar Curacao sturen ofzo als ze iets willen retouren?

 

Over die bank, het lijkt me het beste om gewoon contact op te nemen met een bank als bunq of n26 en het aan hun te vragen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 5-7-2019 om 03:54, miljonair zei:

Misschien is dit een rare vraag: maar hoe wil je dan retouren gaan afhandelen? Moeten mensen dus hun pakket naar Curacao sturen ofzo als ze iets willen retouren?

Antwoord:

Op 9-1-2019 om 01:51, FMlaura zei:

De webshop wordt een dropshipping webshop gericht op Nederland.

 

Verder snap ik echt niet waarom mensen een kerstboom aan entiteiten op willen tuigen om aan deze uitdaging te beantwoorden.

9 minuten geleden, Markilanosz zei:

Dan zou je je eigen tussenpersoon moeten creëren. BV openen in Nederland, die een contract met een payment provider laten afsluiten, geld daarnaartoe storten. De BTW afdragen en de rest doorstorten naar Curacao. De BV maak je  dochter van je Curacao entiteit.

Een bankrekening in NL openen is toch veel makkelijker? Een extra B.V. betekend ook weer extra regels (zowel lokaal als in NL regelgeving) en een extra administratie, etc. Volgens mij is de uitdaging niet dat FMlaura een entiteit in NL op wil zetten, maar dat ze wil dropshippen in NL en daarvoor een Nederlandse zakelijke bankrekening nodig heeft teneinde iDeal te implementeren.

aangepast door Remco TH
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
20 minuten geleden, Remco TH zei:

Een bankrekening in NL openen is toch veel makkelijker? Een extra B.V. betekend ook weer extra regels (zowel lokaal als in NL regelgeving) en een extra administratie, etc. Volgens mij is de uitdaging niet dat FMlaura een entiteit in NL op wil zetten, maar dat ze wil dropshippen in NL en daarvoor een Nederlandse zakelijke bankrekening nodig heeft teneinde iDeal te implementeren.

Dat kan dus niet. Banken in Nederland willen je geen rekening laten openen als je gevestigd bent op Curacao. Je moet een inschrijving hebben van een KVK binnen europa (eurozone). Vandaar dat de BV in NL oprichten zoals Markilanosz voorstelt een goede optie is. Helaas brengt dit inderdaad kosten met zich mee.

aangepast door Zonniger
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
8 minuten geleden, Zonniger zei:

Dat kan dus niet. Banken in Nederland willen je geen rekening laten openen als je gevestigd bent op Curacao. Je moet een inschrijving hebben van een KVK binnen europa (eurozone). Vandaar dat de BV in NL oprichten zoals Markilanosz voorstelt een goede optie is. Helaas brengt dit inderdaad kosten met zich mee. 

Waarom zou dat niet kunnen?

 

Mijn recente ervaring is dat 1 van de grootbanken dit (onder andere) nog wel doet, al was het in mijn voorkomende casus gestuurd vanaf de huisbank (vanuit het buitenland dus, om met een buitenlandse entiteit (Russisch, dus ook buiten EU) een Nederlands bankrekening nummer te verkrijgen). Daarnaast zijn er ook genoeg niet-Nederlandse banken te vinden die je aan een Nederlandse bankrekening kunnen helpen. Natuurlijk zijn die niet zo goedkoop als onze lokale discounters (maar ze moeten dan ook meer backoffice werk verzetten om compliant te blijven met wet- en regelgeving; precies de reden dat veel banken dit in eerste instantie weigeren), maar dan nog lijkt me dat een goedkopere oplossing dan een extra entiteit oprichten en onderhouden. Mijn ervaring is met de support van de huisbank wel een oplossing gevonden wordt.

 

Na de verhalen bij onze grootbanken snap ik best dat banken kritisch zijn, maar je moet je ook niet meteen af laten schrikken. Overigens kan het best zijn dat je na het oprichten van een B.V.  in NL (om daarmee een NL rekening te openen) tegen dezelfde problemen aan gaat lopen omdat het vaak om onduidelijkheden inzake de UBO gaat in deze materie.

aangepast door Remco TH
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bedankt! Zou je de naam van de grootbank kunnen noemen? Ik heb zelf al een aantal banken benaderd (ING, ABN, Bunq, Rabobank) en die geven in eerste instantie aan hier niet mee samen te werken als ik geen kvk nummer heb.

De Bank op Curacao MCB wil mij alleen helpen als ik al een bestaande rekening heb op het europese vasteland.

aangepast door Zonniger
Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Zonniger zei:

Bedankt! Zou je de naam van de grootbank kunnen noemen? Ik heb zelf al een aantal banken benaderd (ING, ABN, Bunq, Rabobank) en die geven in eerste instantie aan hier niet mee samen te werken als ik geen kvk nummer heb.

De Bank op Curacao MCB wil mij alleen helpen als ik al een bestaande rekening heb op het europese vasteland.

 

Ondanks het privé bericht nog even een linkje naar informatie die mensen met eenzelfde problematiek wellicht verder kan helpen:

https://www.abnamro.nl/nl/images/Content/OneShop/000_Generiek/PDF/04_klant_worden/PdfOS_Klant_worden_-_Buitenlandse_rechtspersoonNL.pdf

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

slijkhuis, welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Kun je jouw eerste bericht misschien aanvullen?

 

Wat bedoel je precies als tip voor topic starter @FMlaura en topic kaper @Zonniger. 😉

 

En wat is Stripe Atlas dan?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.