Ga naar inhoud

repricer / prijsspider

Aanbevolen berichten

Ik verkoop veel op marktplaatsen en dan zit je altijd met concurentie.

Nu zoek ik voor bol.com een manier om de prijzen van mijn concurenten beter in de gaten te houden en mijn prijs daarop aan te passen.

Daarbij hoef ik niet altijd de goedkoopste te zijn om toch het koopblok te pakken (vaak ben ik sneller met leveren waardoor ik wat duurder kan zijn).

Voor platformen als amazon heb ik dergelijke systemen via een tussenpersoon. Maar voor bol.com kan ik helaas geen oplossing vinden.

De systemen die er zijn via de koppelende partijen werken allemaal met de open api van bol, en nu net mijn producten zijn als enige niet in de open api op te vragen op basis van EAN.

Daardoor stuur ik nu veelal de laagste prijs waarvoor ik kan/wil verkopen door. daardoor ben ik veelal goedkoper als nodig zou zijn en mis ik dus een flink stuk mogelijke winst.

Handmatig is ook niet te doen omdat ik ondertussen 17.000 producten voer en ik dat dagelijks zou moeten controleren (of de concurent zijn prijs niet aangepast heeft.

 

Iemand toevallig nog bekend met systemen die dit wel zouden kunnen buiten de open api om of een ander goed idee?

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Ondernemer Nijmegen zei:

De systemen die er zijn via de koppelende partijen werken allemaal met de open api van bol, en nu net mijn producten zijn als enige niet in de open api op te vragen op basis van EAN.

Waarin wijkt jouw EAN-nummering dan af van andere EAN-nummers?

(Misschien is het handiger om het probleem op te lossen dan het te omzeilen.)


Last van telemarketeers?

Doorschakelen naar AaaS: Afschepen as a Service!

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, Ward zei:

Waarin wijkt jouw EAN-nummering dan af van andere EAN-nummers?

(Misschien is het handiger om het probleem op te lossen dan het te omzeilen.)

Ik verkoop erotische producten. erotische producten zijn in de open api van bol.com niet op basis van EAN op te vragen enkel op basis van de Bol id.

is dus geen probleem met mijn EAN nummers maar met beleid van bol.com

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan zul je inderdaad met iets als een spider moeten gaan werken.

 

Ben je al met Bol gaan praten? Je bent neem ik aan niet de enige met dat probleem.

 

Christine Karman was ooit expert op het gebied van agents (familie van spiders), maar zij heeft al 2 jaar niet meer op dit forum gepost. Ik tag toch maar even:

@Christine


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie en het taggen van Christine. Ik wacht even af of ze reageert en anders zal ik mogelijk op andere manier even contact met haar opnemen.

Zat me verder te realiseren dat dit issue eigenlijk een klein puntje is in een veel groter geheel met problemen/overwegingen/uitdagingen bij het nemen van de volgende stap in het bedrijf en plannen voor 2019.

Ik ga eens een uitgebreider topic aanmaken met de doelstellingen, wat daarvoor nodig is en de problemen waar ik daarbij tegenaan loop of uitdagingen die ik daarbij heb.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij @Ondernemer Nijmegen M.b.t. Bol.com, wellicht idee om hen zelf te benaderen? Zie deze B2B link van hen. En anders is dit forum (speciaal bedoeld voor Bol.com verkoop) een idee om daar informatie en toelichting te krijgen?

 

Verder... Uiteraard benieuwd naar je groeiplannen in een ander topic :classic_smile:


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Mikky,

Ik heb uiteraard al vaker contact gehad met bol.com daarover. maar via de korte of lange weg (ook via een directe accountmanager, en via de ICT afdeling bij bol.com die ik via via via rechtstreeks heb weten te spreken, en ook op een bol.com partner evenement heb ik het nog besproken) is daar geen oplossing voor. ze blokkeren nu eenmaal erotische producten in hun open api en dat is hun beleid en gaan ze niks aan veranderen op de korte termijn.

Via bol rechtstreeks wat uiteraard de beste oplossing geweest zou zijn gaat dus niet werken, moet dus via een omweg dit zien op te lossen.

 

Bedankt voor de link van dat forum, die kende ik nog niet en heb ik gelijk opgeslagen.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

    ✓     Stel jouw ondernemersvragen

    ✓     Deel jouw antwoorden

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     Op jouw moment

    ✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké