• 0

repricer / prijsspider

Ik verkoop veel op marktplaatsen en dan zit je altijd met concurentie.

Nu zoek ik voor bol.com een manier om de prijzen van mijn concurenten beter in de gaten te houden en mijn prijs daarop aan te passen.

Daarbij hoef ik niet altijd de goedkoopste te zijn om toch het koopblok te pakken (vaak ben ik sneller met leveren waardoor ik wat duurder kan zijn).

Voor platformen als amazon heb ik dergelijke systemen via een tussenpersoon. Maar voor bol.com kan ik helaas geen oplossing vinden.

De systemen die er zijn via de koppelende partijen werken allemaal met de open api van bol, en nu net mijn producten zijn als enige niet in de open api op te vragen op basis van EAN.

Daardoor stuur ik nu veelal de laagste prijs waarvoor ik kan/wil verkopen door. daardoor ben ik veelal goedkoper als nodig zou zijn en mis ik dus een flink stuk mogelijke winst.

Handmatig is ook niet te doen omdat ik ondertussen 17.000 producten voer en ik dat dagelijks zou moeten controleren (of de concurent zijn prijs niet aangepast heeft.

 

Iemand toevallig nog bekend met systemen die dit wel zouden kunnen buiten de open api om of een ander goed idee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Ondernemer Nijmegen zei:

De systemen die er zijn via de koppelende partijen werken allemaal met de open api van bol, en nu net mijn producten zijn als enige niet in de open api op te vragen op basis van EAN.

Waarin wijkt jouw EAN-nummering dan af van andere EAN-nummers?

(Misschien is het handiger om het probleem op te lossen dan het te omzeilen.)

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Waarin wijkt jouw EAN-nummering dan af van andere EAN-nummers?

(Misschien is het handiger om het probleem op te lossen dan het te omzeilen.)

Ik verkoop erotische producten. erotische producten zijn in de open api van bol.com niet op basis van EAN op te vragen enkel op basis van de Bol id.

is dus geen probleem met mijn EAN nummers maar met beleid van bol.com

Link naar reactie
  • 0

Dan zul je inderdaad met iets als een spider moeten gaan werken.

 

Ben je al met Bol gaan praten? Je bent neem ik aan niet de enige met dat probleem.

 

Christine Karman was ooit expert op het gebied van agents (familie van spiders), maar zij heeft al 2 jaar niet meer op dit forum gepost. Ik tag toch maar even:

Christine

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie en het taggen van Christine. Ik wacht even af of ze reageert en anders zal ik mogelijk op andere manier even contact met haar opnemen.

Zat me verder te realiseren dat dit issue eigenlijk een klein puntje is in een veel groter geheel met problemen/overwegingen/uitdagingen bij het nemen van de volgende stap in het bedrijf en plannen voor 2019.

Ik ga eens een uitgebreider topic aanmaken met de doelstellingen, wat daarvoor nodig is en de problemen waar ik daarbij tegenaan loop of uitdagingen die ik daarbij heb.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hij @Ondernemer Nijmegen M.b.t. Bol.com, wellicht idee om hen zelf te benaderen? Zie deze B2B link van hen. En anders is dit forum (speciaal bedoeld voor Bol.com verkoop) een idee om daar informatie en toelichting te krijgen?

 

Verder... Uiteraard benieuwd naar je groeiplannen in een ander topic :classic_smile:

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mikky,

Ik heb uiteraard al vaker contact gehad met bol.com daarover. maar via de korte of lange weg (ook via een directe accountmanager, en via de ICT afdeling bij bol.com die ik via via via rechtstreeks heb weten te spreken, en ook op een bol.com partner evenement heb ik het nog besproken) is daar geen oplossing voor. ze blokkeren nu eenmaal erotische producten in hun open api en dat is hun beleid en gaan ze niks aan veranderen op de korte termijn.

Via bol rechtstreeks wat uiteraard de beste oplossing geweest zou zijn gaat dus niet werken, moet dus via een omweg dit zien op te lossen.

 

Bedankt voor de link van dat forum, die kende ik nog niet en heb ik gelijk opgeslagen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.