• 0

in dienst treden bij een Engelse werkgever maar werkzaam in Nederland

goedendag,

 

Onderstaand de situatie waar ik me op het moment in bevind..

 

Ik ben in onderhandeling met een Engels bedrijf om daar te in dienst te treden.

Mijn werkgever word dan een Engelse organisatie en willen mij betalen in ponden op een Engelse rekening(deze moet ik zelf aanvragen en openen).

Ik heb contact gehad met een Nederlandse payroller die dit voor mij kan gaan regelen (raden jullie dit aan?)

 

De weg die ik ga bewandelen is vanaf februari te starten in Engeland voor +- 2 maanden zodat ik de diensten van het bedrijf ga beheersen en ik deze kan vertegenwoordigen in Nederland. mijn werkplek word dan ook Nederland na de 2 maanden in Engeland te hebben geleerd.

 

Hoe het er nu uitziet ben ik voor de Brexit werkzaam in Nederland.

Ik hoop dat jullie me wat meer informatie kunnen geven met betrekking tot werken voor een buitenlandse werkgever, voor mij is het namelijk allemaal vrij nieuw.

 

ik hoor het graag

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als het via payroll gaat, is er niks aan de hand. Payroll factureert, jij krijgt salaris. Ga je rechtstreeks in dienst en werk je in NL, dan zal dit door het bedrijf in NL verloond moeten worden en is er feitelijk ook sprake van een vaste inrichting (namelijk de plek waar jij werkt) van het bedrijf in NL. 

 

Overigens is dit niet echt een ondernemersvraag en verwacht ik om die reden een slotje,

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, StevenK zei:

Overigens is dit niet echt een ondernemersvraag en verwacht ik om die reden een slotje,

Voordat het slotje wordt aangebracht ...

De koersdaling van het Engelse Pound Sterling zet al vele jaren door en zal met de Brexit niet beter worden.

Uitbetaling in Engelse Ponden lijkt mij dan ook niet wenselijk, althans niet zonder valutadekking.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de informatie tot zover..

Op het moment moet ik 2 maanden naar Engeland en uiteindelijk een tak van het Engelse bedrijf gaan opstarten in Nederland. 

welke constructie we hiervoor gaan aanhouden is nog niet duidelijk. maar ik denk dat een Nederlandse BV oprichten het beste hiervoor is?

moet ik eerlijk zeggen dat ik nog geen kennis hiervan heb.. of heb opgedaan. maar op het moment ben ik nog aan het uitzoeken wat het handigst is met betrekking tot belasting, pensioen vakantiedagen. want ik zou een Engels contract krijgen hoe het er nu uitziet..

 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, MarcoM91 zei:

Op het moment moet ik 2 maanden naar Engeland en uiteindelijk een tak van het Engelse bedrijf gaan opstarten in Nederland.  

Waarom zou je daarvoor in dienst moeten/willen treden?

 

Immers ...

4 uur geleden, MarcoM91 zei:

Ik ben in onderhandeling met een Engels bedrijf om daar te in dienst te treden. 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, MarcoM91 zei:

Wat zou een andere optie zijn dan ?

Denk je dan aan ZZP bijvoorbeeld?

Want dan komen er ook een hoop nadelen bij kijken dacht ik.

Zoals ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.