• 0

Feitelijk bestuurder

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik jou nu advies geef, ben ik geen feitelijk bestuurder van je rechtspersoon. Daarvoor zal toch eerst duidelijk moeten zijn dat de adviezen die ik geef een onmiddellijk en onveranderlijk effect op de rechtspersoon hebben. Als jij een psychiatrische afwijking had die ervoor zorgde dat je elk advies dat je kreeg, onmiddellijk doorvoerde in de rechtspersoon én dat mij dat van tevoren bekend was, misschien dat ik dán als feitelijk bestuurder gold, maar dan zitten we allang in sprookjesland.

 

Met andere woorden, dit speelt pas als de bestuurder ook de macht heeft om veranderingen te bewerkstelligen. Voorbeelden die je veel voorbij ziet komen is een grootaandeelhouder die bestuurstaken verricht.

 

Wat is jouw relatie tot die persoon? En wat is jouw relatie tot de rechtspersoon? En wat is de relatie tussen de persoon en de rechtspersoon?

Als jij advies geeft en meedenkt, neemt de persoon dan alsnog zélf de beslissingen, of neemt hij jouw adviezen een op een ongezien over?

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Vriend van de betreffende persoon die een vennootschap heeft. 

 

Ik ben geen bestuurder, aandeelhouder etc. Vriend van me is enig aandeelhouder / bestuurder van de vennootschap. Ik heb verder geen relatie met beide in de vorm van een contract, het is echt op vrijwillige / vriendendienst , maar ik help hem wel echt mee en geef hem advies hoe hij het beste bepaalde zaken kan doen. Vaak neemt hij dit klakkeloos over en lijkt wel of ik zijn bedrijf aan het runnen ben. Wil hem graag helpen, maar het moet wel geaccepteerd zijn. 
Hij is uiteindelijk degene die het geld op zijn rekening gestort krijgt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.