Ga naar inhoud

Toeslagen stopzetten, wat zijn de gevolgen?

Aanbevolen berichten

Stel, ik zet mijn toeslagen aan het begin van het jaar stop omdat ik niet weet hoeveel ik ga verdienen en niet de kans wil lopen flink te moeten terug betalen. 

Als dan achteraf blijkt bij mijn aangifte inkomstenbelasting dat ik toch recht heb op toeslagen, krijg ik die dan automatisch door de BD toegekend? 

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee als je toeslagen stopt  Dan moet je zelf opnieuw een aanvraag doen.

Het kan dus handig zijn om een hoog inkomen op te geven (voelt tegenstrijdig) zodat je bijna geen toeslag krijgt want dan leidt je belastingaangifte wel tot (automatische) correctie. Maar dat kan wel een flinke tijd duren. Als jij je aangifte in maart/april indient kan het zijn dat de toeslagen pas in 4e kwartaal volgend jaar worden gecorrigeerd.

In plaats van af te wachten kun je wel na de aangifte in maart/april (of als je eerder je inkomen weet) dit zelf doorgeven dan krijg je een nieuwe berekening.

Stopzetten en opnieuw aanvragen kan ook maar dan moet je rekening houden met de uiterste termijnen na jaareinde dat je nog een aanvraag kan doen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Andersom beredeneert: stel dat je niet genoeg inkomen hebt en de toeslagen nodig hebt? Als je stopzet ontvang je maandelijks niets. Je kan ook (naar eigen inzicht inkomen) de ontvangen toeslagen in reserve zetten. Dat, als je terug moet betalen, je het ook achter de hand hebt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké