• 0

Toeslagen stopzetten, wat zijn de gevolgen?

Stel, ik zet mijn toeslagen aan het begin van het jaar stop omdat ik niet weet hoeveel ik ga verdienen en niet de kans wil lopen flink te moeten terug betalen. 

 

Als dan achteraf blijkt bij mijn aangifte inkomstenbelasting dat ik toch recht heb op toeslagen, krijg ik die dan automatisch door de BD toegekend? 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee als je toeslagen stopt  Dan moet je zelf opnieuw een aanvraag doen.

Het kan dus handig zijn om een hoog inkomen op te geven (voelt tegenstrijdig) zodat je bijna geen toeslag krijgt want dan leidt je belastingaangifte wel tot (automatische) correctie. Maar dat kan wel een flinke tijd duren. Als jij je aangifte in maart/april indient kan het zijn dat de toeslagen pas in 4e kwartaal volgend jaar worden gecorrigeerd.

 

In plaats van af te wachten kun je wel na de aangifte in maart/april (of als je eerder je inkomen weet) dit zelf doorgeven dan krijg je een nieuwe berekening.

 

Stopzetten en opnieuw aanvragen kan ook maar dan moet je rekening houden met de uiterste termijnen na jaareinde dat je nog een aanvraag kan doen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Andersom beredeneert: stel dat je niet genoeg inkomen hebt en de toeslagen nodig hebt? Als je stopzet ontvang je maandelijks niets. Je kan ook (naar eigen inzicht inkomen) de ontvangen toeslagen in reserve zetten. Dat, als je terug moet betalen, je het ook achter de hand hebt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.