Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Patent aanvragen

Aanbevolen berichten

Weet ik niet, heb je al gezocht naar de prijzen van patenteren?

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 uur terug, escritor zei:

Wat kost als je een idee wereldwijd wilt patenteren?

Hangt er vanaf wat voor idee. Is het een product of een werkwijze en lost het een probleem of beperking op binnen de stand van de techniek?

Zo ja, dan zijn de kosten volgens de kostencalculator van RVO circa € 15.000,- voor de aanvraag en € 250.000,- voor het instand houden van het wereldwijde patent, en reken bij de aanvraag dan ook enige tienduizenden Euro's tot een paar ton voor de octrooigemachtigde en vertalers 

B2Bsure helpt  MKB en ZZP bij het verkleinen van risico's, het verzilveren van kansen en de best passende verzekeringen. Vragen of hulp nodig? Contact

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een idee kun je niet patenteren, alleen de concrete technische uitwerking van een idee is te patenteren.

Er is geen wereldwijd patentsysteem. Dat moet je dus land per land doen (Behalve in Europa en enkele andere regio's).

Als je een tiental grote landen/regio's wenst (en dat is dus nog lang niet wereldwijd) moeten je rekenen op kosten van de verleningsprocedure van 120-250000€ (verspreid over 2-5 jaar).  En dan zijn er nog de instandhoudingskosten na toekenning, reken op gemiddeld 10000/jr gedurende 15-20 jaar.

Maar ga vooral eens met een octrooigemachtigde praten. De grote vraag is namelijk niet: wat kost een patent, maar wat levert het je op.

Bel Patenthuis voor alle octrooivragen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Zegt prioriteitsdatum. Juiste (sub)forum: Intellectueel eigendomsrecht en productbescherming.

aangepast door Highio

HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, kuifje zei:

De grote vraag is namelijk niet: wat kost een patent, maar wat levert het je op.

Quote van de dag!

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

@escritor, heb je ooit al eens een stappenplan gemaakt (ondernemingsplan geschreven) om jouw doelen (als ondernemer of ideerijk/ondernemend persoon) stap voor stap (met enige structuur) te bereiken? En waar gaat het dan (steeds) mis?

Er zijn je hier eerder diverse handreikingen gedaan, ben je daar ooit op in gegaan of heb je daar ooit gebruik van gemaakt?

Multinationals streven misschien wereldwijde patenten na, maar of dit voor een eenling een legitieme wens of doelstelling is, vraag ik mij sterk af!

Groet,

Highio

aangepast door Highio

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik kijk naar je oproep in het vraag en aanbod gedeelte en je posthistory bekijk vraag ik mij eerlijk gezegd hardop af of je niet eerst even iemand met wat technische kennis zou moeten raadplegen. Dit zodat diegene kan vertellen of dat wat je bedacht hebt ook überhaupt mogelijk is.

Doe mij maar een patatje oorlog.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zijn altijd dezelfde soort ruime fantasialandvragen van deze vraagsteller waar vervolgens nooit iets mee wordt gedaan; er is geen enkele indicatie dat deze vraagsteller zelfs maar in staat is om te leren.

Is het niet eens tijd dat de moderatoren hier wat aan doen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Branko Collin zei:

Het zijn altijd dezelfde soort ruime fantasialandvragen van deze vraagsteller waar vervolgens nooit iets mee wordt gedaan; er is geen enkele indicatie dat deze vraagsteller zelfs maar in staat is om te leren.

Ik begrijp je punt. Even off-topic: wellicht is het dan handiger niet te reageren, zijn historie is een beetje te gevarieerd om hier gericht op te modereren.

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het geven van een reactie of antwoord op wedervragen is natuurlijk de volledige verantwoordelijkheid van een vraagsteller.

De berichten met vragen zijn vanochtend gelezen, dus laten we rustig afwachten op een sterke comeback na weer zo'n makkelijke opening...

Groet,

Highio

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, Branko Collin zei:

Maar andere potentiele vraagstellers de te meer.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

@escritor Even over de (terechte) commentaren over jouw vraagstelling en vaak uitblijven van reacties: lees even de forumregels goed door, met name het deel:

'Een nieuw bericht plaatsen'

en laten we afspreken dat daarop voortaan ook alert(er) op gemodereerd wordt.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké