Lettermachine 1 Geplaatst: 22 januari (aangepast) Hoi, Ik heb een factuur die ik in november 2018 heb verstuurd nu pas ontvangen op de bank. Nu weet ik dat het BTW bedrag altijd aangegeven moet worden in tijdvak van de factuurdatum, maar hoe zit het met de omzet die ik heb ontvangen. Moet ik die meemen in aangifte van 2018 of 2019? 22 januari aangepast door Lettermachine Uw zakelijke en creatieve teksten, snel en goedkoop op http://www.lettermachine.nl Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites
Hans van den Bergh 429 Geplaatst: 22 januari Als de factuur van november 2018 een in 2018 geleverde prestatie betreft, moet de omzet in 2018 geboekt worden. Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij' Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites
Lettermachine 1 Geplaatst: 22 januari 15 minuten geleden, Hans van den Bergh zei: Als de factuur van november 2018 een in 2018 geleverde prestatie betreft, moet de omzet in 2018 geboekt worden. Oke dank dan weet ik dat. En stel nou al, je hypothetisch gezien dat bedrag helemaal niet meer ontvangt. Moet je het toch bij de omzet rekenen? Uw zakelijke en creatieve teksten, snel en goedkoop op http://www.lettermachine.nl Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites
Roel J 640 Geplaatst: 22 januari Ja, dan moet je het gewoon als omzet boeken. En als zeker wordt dat je het niet meer ontvangt dan mag je het weer aftrekken van je omzet over dat jaar. maar je moet het gewoon al omzet boeken zodra de factuur wordt verstuurd. Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites
Cosara 224 Geplaatst: 23 januari 10 uur geleden, Roel J zei: En als zeker wordt dat je het niet meer ontvangt dan mag je het weer aftrekken van je omzet over dat jaar. Ter aanvulling ... Teruggaaf BTW van oninbare vorderingen. Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box. Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites
Benm 93 Geplaatst: 23 januari 16 uur geleden, Hans van den Bergh zei: Als de factuur van november 2018 een in 2018 geleverde prestatie betreft, moet de omzet in 2018 geboekt worden. Inderdaad, anders zou het wel een enorme administratieve ellende krijgen voor facturen die ergens eind december schrijft en vrijwel altijd pas in het volgende jaar betaald worden. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites
JesperW 1 Geplaatst: 23 januari Bovenstaande is gebaseerd op een administratie volgens het factuurstelsel (factuurdatum geeft BTW tijdvak aan). Indien de administratie is ingericht obv het kasstelsel geeft de bankdatum het BTW tijdvak aan. Van de site belastingdienst: Als u het kasstelsel toepast, berekent u de btw op basis van uw kas- en bankadministratie. U berekent de btw over de inkomsten die in het tijdvak waarover u aangifte doet, daadwerkelijk zijn bijgeboekt op uw bankrekening of ontvangen zijn in uw kas. BTW kasstelsel De meeste organisaties hanteren het factuurstelsel. Bij ZZP-ers komt het kasstelsel nog wel eens voor. Het kasstelsel moet wel consequent worden aangehouden. Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites
Benm 93 Geplaatst: 24 januari Ik zou maar uitgaan van factuurstelstel, waarom zou je anders facturen versturen? Kasstelsel lijkt me meer iets voor retail en dergelijke. En dan zit je wel met de issue dat mensen iets op 31 december kopen en die pintransactie pas op 2 januari verwerkt wordt. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Deel op social media Link naar bericht Delen op andere sites