Nieuwe onderverdeling Algemeen Ondernemen

Aanbevolen berichten

Aangezien Algemene ondernemers zaken een behoorlijk druk onderwerp blijkt te zijn, zitten we er over te denken om deze verder onder te verdelen.

 

Wat denken jullie van de volgende hoofdonderwerpen?

 

- Juridische zaken

- Financieele en Investerings zaken

- Commercie en marketing

- Subsidies

- Wedstrijden en beurzen

 

Al jullie feedback en ideeen zijn erg welkom.

 

Dennis

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Prima idee :D! Ik denk dat een "functionele" opsplitsing indrdaad beter werkt.

 

Ik zou financiële & investeringszaken NIET scheiden van subsidies: teveel overlap. Maak er één kop "Financiering & Subsidies" van: dekt -op een begrijpelijke manier- de lading ook.

 

Suggesties:

 

- "Import/Export" de naam "Internationaal ondernemen" geven?

 

- Kopje: "Ondernemingsplan" of "Hoe zet ik een bedrijf op?" opnemen?

 

Succes!

 

 

 

Bengel.

 

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie

Goed idee, want er wordt nu zo veel gepost dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Qua indeling eens met Bengel. Misschien dat in de toekomst ook nog apart een kopje "personeelszaken" en een kopje "gebouwen en faciliteiten" kunnen komen, maar laten we eerst kijken of er posts op dit vlak binnenkomen.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zou ook "businessplan" zeker niet vergeten. Uit onderzoek is nl. gebleken dat de meeste starters vragen hebben over financiering & subsidies en over businessplan.

Alhoewel in het forum nog niet echt over "businessplan" gesproken wordt, moeten we dit wellicht "uitdagen". Misschien voelen de "vragers" op dit onderwerp zich nog niet thuis hier?

Daar komt nog bij dat er bij instanties (bijv. KvK) wel voorbeeld businessplannen liggen, maar deze zijn op sommige onderdelen verouderd (hoor ik van de buitenwereld) en niet specifiek gericht op technostarters.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ben geen Nils, maar denk dat we daar inderdaad goed over na moeten denken!

We gaan er vanuit dat het steeds biziër (niet te verwarren met bizar please) wordt in dit forum en dan is het slim, snugger en zinvol om alvast een goede indeling te hebben.

Ik denk (zonder diep na te denken) dat het vanaf de startpagina direct duidelijk moet zijn over welke onderdelen van ondernemerszaken we babbelen.

Maar tis alweer too late to be serious for me, dus zal er nog een nachtje over slapen. Of beter ... wellicht dat er nog meer suggesties van anderen staan en is dat als een speer weer doorgevoerd.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Kermie,

 

Natuurlijk verwar ik je niet met Nils ;D ;D

 

Ik refereerde naar het bericht van Nils op "April 12, 2002, 02:27:29 pm"

 

Het lijkt me inderdaad het handigste als bezoekers direct door kunnen springen naar het relevante sub-onderwerp, maar ik weet niet of dit technisch makkelijk te implementeren is ???

 

Zrski, please help ???

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Even terugkomen op mijn eerdere oordeel: ik vind het bij nader inzien toch wel prettig als alle alemene ondernemerszaken onder 1 kopje staan, zoals dat nu het geval is. Voor ge regelmatge bezoekers betekend het dat alle recente postings over ondernemerschap bij elkaar en op 1 pagina staan. Anders moet je steeds ve verschillende pagina's bezoeken om deze onderwerpen bij elkaar te zien.

 

De site is wel sneller geworden, maar ik moet toch behoorlijk wachten om van het ene forum naar het andere te switshen.

 

Dus toch maar liever houden zoals het is. Je kunt het altijd nog veranderen als het echt de spuigaten uitloopt. Hoop dat ik niet te laat ben met mijn opmerkingen.

 

Weltrusten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nils,

 

Dit is inderdaad een punt waar ik ook wat mee in mijn maag zit. Het grote voordeel van een drukke thread is dat alles snel en makkelijk te overzien is voor de regelmatige gebruikers.

 

Is dit echter ook de beste weg om te bewandelen voor onze nieuwe gebruikers? We zijn hard bezig om higherlevel meer onder de aandacht te brengen en nieuwe leden zijn errug welkom en hen moet het ook gemakkelijk gemaakt worden...

 

Je kan ook op de homepage onderaan het forum kiezen voor een overzicht van de laatst geplaatste berichten. Ik zit er over te denken om die functie uitgebreider te maken.

 

We hebben wat feedback gekregen op de laatste Higherlevel Af & Toe (nog niemand heeft mijn sokken gewonnen :P). Al deze feedback gooien we in een mixer en we proberen er de lekkerste longdrink van te maken ;D

 

Stay tuned! 8)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ook nog even een reactie op Nils. Is inderdaad fijn dat je op een pagina een overzicht hebt van alle onderwerpen.

Maar zoals je nu al kunt zien wordt het steeds drukker en praten we niet meer over 1 pagina, maar moet je al doorlinken om op de volgende pagina's (till now 3!) te komen om de onderwerpen te zien.

Denk for now & fast forward dat het handig is om het onder te verdelen.

Gezien de reacties (super bedankt voor jullie meedenkwerk bydewee), stel ik voor zoals gemeld in Tussendoor van Af&Toe: zrski GO FOR IT !

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ha Dennis,

 

Is het mogelijk om discussies na een week of twee in een soort archief te plaatsen? Uit eigen ervaring weet ik dat de wat minder ervaren ondernemers niet snel meedoen aan discussies, maar wel graag een antwoord willen op hun onuitgesproken vraag.

 

Ze grasduinen dus graag door oude discussies. Ons maakt het niet uit hoe oud ze zijn, als de inhoud maar relevant is en een antwoord op hun vraag bevat.

 

Dus wat mijn betreft houden we de actieve discussies bij elkaar en verplaatsen we oudere dicsussie, afhankelijk van hun inhoud naar een uitgebreid archief.

 

Is dat een oplossing?

 

Bij de weg, ik wil graag een gooi doen naar de hoofdprijs in de oude sokken competitie (zit de eigenaar er nog in of worden ze leeg opgeleverd?). voor applaud/smite kun je denken aan pluim/straf goed/fout of pos/neg. Op zich als de kwalifikatie slaat op karma zou positief en negatief het meest van toepassing zijn (taalkundig dan), Pluim/straf vind in leuker.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nils,

 

Je zit nu officieel in de race voor de sokken, de eigenaar is niet echt interessant, dus die zit er niet meer in.

 

m.b.t. het archief van oude berichten. Ik ben momenteel aan het onderzoeken hoe ik de zoekfunctie kan uitbreiden zodat die betere resultaten geeft. Het verplaatsen van oude berichten lijkt me niet echt nodig, nieuwe berichten komen bovenaan, de oude verdwijnen naar onderliggende paginas.

 

Net als met zoekmachines wordt in >90% van de gevallen alleen op de eerste twee pagina's gekeken. De rest fungeerd dus automatisch als archief.

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik mag niet meedoen :(

Ben in mijn functie ineens ergens in de reglementen gekomen. :'(

Maar wellicht geeft dit een idee voor anderen:

points/flank

kickeh/kackeh (beetje Haags maar tsja .... !)

top/flop

lachen/huilen

zon/regen

 

We kunnen het ook met smilies oplossen

;)

:-X

 

Nou vooral die laatste gaat voor de HOOFDPRIJS !

Miskien geen goed idee om het hier te ventileren, maar zet mensen wel tot nadenken en creativiteit (ja toch, niet dan)!

 

Take your chance ! Niemand heeft ze nog ingestuurd!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De eerste had ik al !

Maar als niemand het ziet, zal ik niets :-Xzeggen okay!?!

En om je (iedereen of course) uit te dagen:

win/verlies

open/dicht

warm/koud

OK/Knock Out

plus/min

vuil/schoon (dit laatste voor de sokken I think)

brein/zaadje (of embryo)

slim/suf

super/minder

 

Moet nu effe belle met de Duyvis (oepssss ... reclame) ... ;D

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.