• 0

invloed van organisaties als greenpeace?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik wel eens discussies op dit vlak volg op de teevee, waarbij ze van GreenPeace een geiten wollen sokken huisvrouw sturen die zich nog nooit heeft verdiept in biotechnologie, word ik snel geïrriteerd. Wel klagen over hoe gevaarlijk biotechnologie is en hoe al die gemanipuleerde soja de deur uit moet, maar geen van allen beseffen ze dat de soja genetisch gemodificeerd is om ervoor te zorgen dat in de toekomst de boer minder van die afschuwelijk schadelijke pesticides moet gebruiken. M.a.w. de biotechnologie wordt hier toegepast voor milieu vriendelijke doeleinden, maar stel je voor dat deze vaak bekrompen huisvrouwen eens verder zouden denken dan hun neus lang is. Nau, dat moest ik effe kwijt.  :P

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0
Wel klagen over hoe gevaarlijk biotechnologie is en hoe al die gemanipuleerde soja de deur uit moet, maar geen van allen beseffen ze dat de soja genetisch gemodificeerd is om ervoor te zorgen dat in de toekomst de boer minder van die afschuwelijk schadelijke pesticides moet gebruiken.

De milieuwinst schijnt tegen te vallen, maar het preciese daarvan  weet ik ook niet. Wel hebben Greenpeace -leden ooit een proefveldje in Engeland vernielt. Dat kan natuurlijk gewoon niet.

Vroeger had je nog zoiets als "het ziedende bintje", die ook wel eens proefvelden bij een oom van mij hebben vernield, maar ook van die organisatie hoor je ook niets meer.

Maar over het algemeen denk ik dat men in de biotechnologie vrij weinig last heeft van organisaties als Greenpeace. De meeste productieprocessen met GMO's betreffen bacterien e.d. en dat is toch min of meer algemeen geaccepteerd. Ook laboratoria hebben weinig te vrezen.

Het enige wat ik kan bedenken is het vrij militante Animal Liberation Front. Zij willen nog wel eens dieren bevrijden, waaronder zich ook genetisch gemodificeerde dieren kunnen bevinden zoals "SKID-mouses".

Maar ook hier weet ik maar 1 geval te bedenken.  En bij het ALF gaat het meer om de dieren zelf dan om het feit dat ze genetisch gemodificeerd zijn.

 

Ik denk zelf dus dat het wel mee valt. Ik heb nooit van grote problemen met dit soort organisaties gehoord. Ik denk dat Shell meer problemen heeft met bijvoorbeeld Greenpeace, maar ook dat zal vast wel meevallen.

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.