• 0

Cursussen voor reizigers, hoe breng je die op de markt?

Beste forumleden,

 

Met mijn bedrijf Time2Learn (www.t2l.nl) heb ik hele interresante en vernieuwende cursussen voor reizigers gemaakt. Sinds gisteren is de website live en is de verkoop van de cursussen via het internet gestart.

 

Mijn vraag aan jullie is, hoe zouden jullie nu verder gaan?

 

De Internet bezoeker is namenlijk niet mijn belangrijkste doelgroep, ik wil reizigers (in de file/trein) bekend laten worden met deze nieuwe manier van leren. (en deze komen natuurlijk niet allemaal op de website). Dus uiteindelijk wil ik dat de Time2Learn cursussen ook in winkels/benzinepompen komen te liggen.

 

Als kleine organisatie is dit behoorlijk moeilijk te handelen, dus heb ik het plan een uitgever voor de producten te zoeken. Natuurlijk gaat dit ten koste van de marge, dit moet ik dan maar voor lief nemen.

 

Overigens zijn de reacties op de cursussen zeer positief, het is echt professioneel aangepakt, en eigenlijk moet dit wel een succes worden!

 

Dus wat zouden jullie doen in mijn situatie?

 

Alvast bedankt voor het advies!

 

Matthe Smit

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als kleine organisatie is dit behoorlijk moeilijk te handelen, dus heb ik het plan een uitgever voor de producten te zoeken. Natuurlijk gaat dit ten koste van de marge, dit moet ik dan maar voor lief nemen.

 

Dus wat zouden jullie doen in mijn situatie?

 

Hoi Matthe,

 

Welkom op dit forum! Een korte eerste reactie want marketing is niet mijn specialiteit.

 

Eerst zou ik je willen aanraden het boek Calimeromarketing van actieve HLer Karen Romme te lezen. Daarna veel zoeken naar informatie hier op www.higherlevel.nl en onze zuster www.marketingforum.nl.

 

Vervolgens moet je "in real life" vooral partners zien te vinden die je helpen jou en je bedrijf te verkopen. Dit betekent veel, heel veel netwerken!

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Hi Matthe,

 

Gaaf produkt! Erg slim bedacht.

Lijkt een beetje op podcasting. Alleen is dat vooralsnog gratis.

Maar dat heeft ook geen educatieve oorsprong.

 

Kun je geen deal maken met de NS? Bijvoorbeeld een link op hun website waarop reizigers direct jouw cursussen kunnen kopen. Zo zou je zelfs een korting kunnen bieden aan jaarkaart houders ofzo.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Het zou waarschijnlijk helpen als je minder geheimzinnig doet over wat men daadwerkelijk krijgt. Zijn het fragmenten van 3 minuten of van 300 minuten? Is de informatie afkomstig van thuisknutselaars of is het samengesteld door geschiedkundigen en schrijvers?

 

Je zou wellicht kunnen overwegen om 1 cursus gratis ter beschikking te stellen. Op die manier kunnen duizenden mensen in aanraking komen met alle voordelen van je werk en verkoopt de rest zich vanzelf. Heb je bovendien sneller de kans dat je wordt genoemd in de media.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

goed punt! Is gelijk even aangepast:

 

Wat is een T2L cursus precies?

 

Een T2L cursus is een audio-cursus bedoeld voor mensen die onderweg zijn. De cursus is altijd tussen 60 en 74 minuten lang, en bevat zeer veel interresant materiaal die door kundige mensen is vergaard.

 

Het niveau van een cursus is zo bepaald, dat beginner er veel van kan leren, maar ook zo dat een expert het nog leuk vind!

---

Link naar reactie
  • 0

 

Erg mooi. Een cursus Nederlandse geschiedenis voor vijf euro, te downloaden als MP3. Dat kan dus ook op een iPod? Waarom ga je Adam Curry niet achterna, en maak je er een hype van ala pod-casting? Hoewel: alle com-domeinen lijken al bezet. Podlearning, podschool, podclasses, podcourses: stuk voor stuk gereserveerd. Maar in de nl-domeinen is nog ruimte. Podschool.nl en podcursus.nl zijn nog vrij. Even checken of de merken niet al bezet zijn, en dan het geheel (tevens) in iPod-style aanbieden en onder de aandacht van de media brengen. Je andere formats volgen vanzelf in de pod-stream!

 

... toch nog even doorzoeken naar een com-domein ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Podlearning etc. is natuurlijk heel mooi en aardig... Maar een hele belangrijke doelgroep voor mij zijn automobilisten. Deze hebben amper mogelijkheden om iets met hun tijd te doen, en met zo'n naam sluit je deze hele doelgroep volledig uit.

 

Vandaar de meer algemenere naam Time2Learn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar een hele belangrijke doelgroep voor mij zijn automobilisten. Deze hebben amper mogelijkheden om iets met hun tijd te doen, en met zo'n naam sluit je deze hele doelgroep volledig uit.

 

Voordeel van internet is dat winkels geen fortuin kosten. Zie het als een tweede shopfront. De hele wereldpers is op het fenomeen podcasting gedoken, dus je krijgt veel meer aandacht wanneer je jouw producten aanvankelijk als podlearning onder de aandacht brengt. Vanuit die positie is het vervolgens gemakkelijker om andere toepassingen te promoten. Vergelijk het met TomTom. Die zijn ooit begonnen voor Psion, toen naar Palm doorgeschoven om uiteindelijk wereldsucces te krijgen met een eigen apparaatje.

 

Kun je trouwens zulke trainingen aan TomTom koppelen? Kun je weer een kanaal extra openen. TomMedia, TomMag, TomWarner ofzo.

 

Of RiderDigest, nu we toch aan spielen zijn ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Podlearning etc. is natuurlijk heel mooi en aardig... Maar een hele belangrijke doelgroep voor mij zijn automobilisten. Deze hebben amper mogelijkheden om iets met hun tijd te doen, en met zo'n naam sluit je deze hele doelgroep volledig uit.

“Vrijwel alle autofabrikanten ter wereld zijn bezig om de iPod in 2005 in hun auto's te integreren”, aldus Philip Schiller, Senior Vice President Worldwide Product Marketing van Apple.

 

my other cent:

Denk eens na over je strategische positionering.

Ben jij een D'Agostini van de audio, een Simon & Shouster (geeft gesproken versies uit van bewezen bestellers (boeken), geen eigen branding) of een RTL (wel kanaal, geen eigen producties (ik doel op de series), wel eigen branding)?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Podlearning etc. is natuurlijk heel mooi en aardig... Maar een hele belangrijke doelgroep voor mij zijn automobilisten. Deze hebben amper mogelijkheden om iets met hun tijd te doen, en met zo'n naam sluit je deze hele doelgroep volledig uit.

 

Vandaar de meer algemenere naam Time2Learn.

 

 

 

Adam Curry is erg eager met 'inlijven' van podcast-concepten, volgens mij.

Ik zou toch de oortjes openzetten voor TwaLevel z'n idee, ik verwacht dat het hoe dan ook gedaan wordt, en jij hebt het grote voordeel (schat ik in) dat je alle materialen al paraat hebt.

En niks let je om het *allebei* te doen. (Zoals al aangestipt)

 

Wil je op termijn ook iets aanbieden dat Time2Teach heet, waarbij mensen zelf hun kennis in audiovorm kunnen gieten en aanbieden (evt op een template van jullie gebaseerd, met een aantal eisen uiteraard, om kwaliteit te waarborgen), waarbij jij een marge neemt op de lessen en de auteur ook zijn deel krijgt, of voert dat te ver? :)

(t2t.nl is nog vrij ;)

Als ik zou weten dat ik daar geld mee kon verdienen zou ik zo'n les wel in elkaar gaan zetten denk ik.

 

Qua promotie...regel 10 iBooks, knal er een paar lessen op, ga op de 10 grootste stations van Nederland staan, laat een sandwichbord rondlopen: Deze reis gratis iets leren?

Kom je mp3speler opladen met lessen, de Time2Learn downloadpunt vind je bij het meeting point.

 

Als je zorg dat je alle benodigde sw hebt om de belangrijste mp3spelers te bedienen maak je mooi gebruik van 'sampleting', je moet mensen het gewoon maar eens uit laten proberen....

 

-

-

-

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Annedien voor de goede ideeen!

 

Vooral het 'downloaden' op stations vind ik erg goed!

 

Het PodCast concept is gewoon erg lastig om uit te werken in dit geval. PodCast is zo'n succes omdat het gratis is voor mensen.

 

De cursussen die wij met Time2Learn maken zijn zeker niet gratis... Het is professioneel materiaal, professionele studio, professionele stemmen etc.. En bovendien is materiaal zo opgezet dat het snel, leuk en leerzaam is (met veel feitjes.) Je zou het eigenlijk kunnen vergelijken met een soort Quest magazine, maar dan voor onderweg..

 

Podcasten is natuurlijk wel een buzz-woord vandaag de dag, maar ik zie het als een ideale methode voor radio-uitzendingen en amateurmateriaal...

 

Over het Time2Teach concept moet ik nog eens even mijn gedachten laten gaan... Ik zie nog er nog niet een goed bedrijfsmodel in.. (kom ik later op terug)

 

Link naar reactie
  • 0
Het PodCast concept is gewoon erg lastig om uit te werken in dit geval.

 

Bij jouw betaal ik vijf euro om een MP3 over de geschiedenis van Nederland te downloaden naar mijn pc. Die kan ik op een cd branden, maar wellicht ook naar mijn GSM of iPod danwel andere MP3-players uploaden. Vandaar de suggestie om Podlearning te promoten. Maar misschien begrijp ik het verkeerd. ;)

 

De NS schijnt trouwens een mooie internetlounge op Utrecht CS te hebben. Kan een demo worden voor wifi-t2l...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat ik kan doen is de producten op dezelfde manier verkopen, maar het dan hernoemen naar: T2L - Podlearning. "Leren op je iPod!" (Het product is er tenstotte al in MP3 formaat)

 

(Dit is trouwens niet het zelfde als Podcasting, aangezien dit een distributiemethode is die er voor zorgt dat als je het eenmaal download, je dit gelijk weer beschikbaar stelt aan anderen)

 

NB Vandaag en morgen heb ik speciaal voor Higherlevel lezers twee cursussen online beschikbaar gesteld:

 

T2L - PodLearning: Nederlandse Geschiedenis

http://t2l.nl/shop/verify.asp?key=temp_NL&email=XXXXXXX

T2L - PodLearning: Psychologie

http://t2l.nl/shop/verify.asp?key=temp_PSY&email=XXXXXXX

 

* en vul dan op de plaats van XXXXXX je eigen e-mailadres in.

Link naar reactie
  • 0

matthe, tof concept. Mag ik je een suggestie doen voor een hele grote doelgroep: taxichauffeurs. Die stan 80% van de tijd te wachten op klanten bij het station, ze staan te roken, babbelen of DVDs te kijken op de installaties die ze bijna allebij hebben. Ik denk dat ergens dat wachten toch stiervervelend wordt, dus waarom zorg je niet dat ze jouw content (bvbv op CD of DVD) kunnen kopen, zodat ze tijdens het wachten ook nog eens iets nieuws leren.

 

En dan de brandweerlieden die ook maar wachten en wachten. De sky's the limit...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Beste Matthe,

 

Ik heb bovenstaande discussie gelezen en je site bekeken en enkele vragen/suggesties/opmerkingen. Die zijn puur opbouwend bedoeld, hoewel ze misschien wat negatief over komen. Als ik je niet het beste gunde, zou ik niet de moeite hebben genomen uitgebreid te reageren.

 

Hierbij in willekeurige volgorde:

 

1. Er staan volgens mij enkele taal/spelfouten op je homepage. 2 voorbeelden: Bestaan 'Hindoeïsten' of zijn dat gewoon 'Hindoes'? Linksonder staat 'beginner', waar 'de beginner' moet staan. Als potentiële klant die dat soort dingen opvalt, vraag ik me dan af of je cursussen net zo slordig zijn gemaakt. Als je je richt op een groot publiek moet je dus even regelen dat een eindredacteur zorgt dat je webteksten correct zijn zodat je website er nog professioneler uitziet dan ie al doet.

 

2. Als potentiële klant vind ik het aantal aangeboden cursussen erg mager en duidelijk op mannen (zeg maar de doelgroep van Quest etc) gericht. Mij lijkt je aanbod nu nog te beperkt om een breed publiek te benaderen met dit nieuwe product. Je hebt maar een keer de kans voor een eerste indruk en ik vraag me af of mensen die je nu al naar je site lokt niet afknappen op je beperkte aanbod. Misschien moet je dus eerst wat meer cursussen maken voor je actief aan de slag gaat met marketing. Of bezoekers van je site de mogelijkheid bieden zich aan te melden voor een maillijst waarmee je hen op de hoogte houdt van nieuw verschenen cursussen zodat ze zelf kunnen kijken wanneer er iets van hun gading bij komt.

 

3. Beschik je over contacten bij winkels/benzinestations en heb je enig idee hoe moeilijk het is om jouw producten in de beperkte schapruimte van met name stationswinkels en benzinestations te krijgen? Weet je ook hoeveel marge je moet afstaan om via dergelijke verkoopkanalen te kunnen verkopen? 50% van de verkoopprijs is voor non-food producten heel normaal...

 

4. Ook vraag ik me af hoeveel cursussen je moet verkopen per jaar om van dit bedrijf te kunnen leven. 5 euro per cursus aan bruto omzet incl btw betekent dat je grote aantallen moet verkopen. Hoe denk je die te gaan halen? Lijkt mij marketingtechnisch gezien een behoorlijke uitdaging.

 

5. Het eerste wat ik afvroeg toen ik je bericht las was of je Spits en Metro al hebt benaderd voor een stukje gratis persaandacht over dit nieuwe product voor treinreizigers. En 'Spoor', het geweldige reclamevehikel dat de NS ongevraagd naar haar kaarthouders stuurt.

Treinpubliek lijkt me overigens je primaire doelgroep omdat automobilisten auto moeten rijden...

Andere momenten om te luisteren: op het strand (komend weekend een standje opbouwen in Scheveningen en de suggestie van Annedien in praktijk brengen?), in de wachtkamer, tijdens je werk als je in loondienst/ambtenaar bent. ;D

 

6. Zijn je cursussen ook geschikt te maken voor de seniorenmarkt? Die hebben vaak veel tijd en interesse, maar daar hun ogen steeds verder achteruitgaan lezen ze steeds minder. Ik neem aan dat je een luistercursus gewoon wat harder kunt zetten als je gehoor achteruitgaat.

En boven de 65 krijgen ze vrij reizen van de NS waardoor ze veel treinen.

 

Zo, dat lijkt me wel genoeg stof tot nadenken. Ik hoop dat je er wat positiefs mee kunt.

 

In ieder geval veel succes gewenst.

 

Karen

(geen MP3 speler, dus eigenlijk niet je doelgroep)

 

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karen,

 

Bedankt voor je antwoord (en voor de tijd die je naar T2L gekeken hebt). Een hoop vragen, ik zal proberen ze goed te beantwoorden:

 

1. Spelfouten zijn slordig ben ik met je eens. Gelukkig kunnen we dat snel aanpassen, maar eigenlijk mag het niet meer gebeuren. Een echte eindredacteur voor alleen de website is helaas niet mogelijk. Maar ik kan je verzekeren dat de cursussen met zorg in elkaar zijn gezet. (Beluister een demo zou ik zeggen, feedback is daarop ook welkom)

 

2. Het aanbod is schaars, 4 zijn er klaar, 2 liggen er op de planken. Het is de bedoeling dat het aanbod groeit, maar dit is natuurlijk wel afhankelijk van het succes van de rest. We hebben inderdaad wel een nieuwsbrief waarin we mensen op de hoogte gaan houden over de nieuwe onderwerpen.

 

3. De contacten bij de benzinepompen zijn lastig, ik ben nu op zoek naar een uitgeverij die het in de winkels wilt leggen. Dat is voor mij beter af te handelen. Met het afstaan van marge heb ik rekening gehouden, bovendien zal de verkoopprijs van de CD editie hoger liggen dan die van de MP3 editie.

 

4. Ik moet er redelijk wat verkopen :) En ja, dat is een uitdaging :)

 

5. Een persbericht gaat er als het goed is volgende week uit, dan pakken hopelijk ook de Spits/Metro het op..

 

6. De cursussen sluiten niet goed aan op de senioren markt. Daarvoor is het tempo te hoog... Het materiaal is zo gemaakt dat het geschikt is voor mensen die snel en veel informatie wensen te krijgen.

 

...Oh ja, geen MP3 speler is geen probleem.. De doelgroep is altijd geweest: Mensen met een CD Speler. De MP3 editie was simpelweg mogelijk eerder te lanceren.

 

Groeten,

 

Matthe

Link naar reactie
  • 0

 

En dan is er nog Free Record Shop die een service heeft (of daar al lang over praat) waarbij nieuwe cd's ter plekke gebrand worden. Dat is voor jou wellicht ideaal. Dan hoef je immers niet uit voorraad te verkopen (kapitaalintensief) maar wordt de cd pas gemaakt nadat ie verkocht is. Zo'n systeem zou ook in een Bruna of AKO passen. Of in een eigen vending machine (annex seinpaal). Misschien iets voor NS Stations? Die zien wellicht wel heil in een infrastructuur waarbij je mobiel content kunt bestellen voor downloads of burns op het station. Train2Learn. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dag Matthé,

leuk product! Wat me nu weerhoudt om vijf euro te betalen -luttel bedrag overigens- is dat ik niet weet wat ik krijg. Misschien toch maar één praatcursus (voor de helft) online zetten?

 

Die publiciteit gaat wel lukken als je de tijd neemt om voor je twee doelgroepen (meer misschien, maar ik onderscheid nu alleen filerijders en treinreizigers) een marketingcommunicatieplan te maken. Zorg voor de details daarin: zoek de naam van de redacteur van Spits, Metro en Spoor, bel ze en stuur ze met je nieuwsbericht ook een audio-voorbeeld! Persberichten versturen kan altijd, maar let op de woorden van Karen over je eerste indruk.

 

Lijkt me overigens ook aardig voor slechtzienden (en blinden). Daar al eens aan gedacht? En ik zit zelf vaak achter mijn toetsenbord, terwijl ik luister naar informatieve radioprogramma's. Alweer een doelgroep.

 

Alles tegelijk doen is waarschijnlijk niet zo handig, liever één doelgroep heel intensief. Dus niet: én de NS én de benzinestations, maar eerst dit en dan dat. Ben benieuwd naar het persbericht dat je nu in de maak hebt.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Defineer je doelgroep

 

die van ons is bijvoorbeeld verkopers in de binnen en buiten dienst

vooral de buiten dienst zit veel in de auto en vormt een zeer grote groep voorjouw product

 

ik kan mij voorstellen dat net zoals onze organisatie meer bedrijven zijn die je product als die goed aansluit en professioneel is willen helpen marketen.

 

waarom?

wij willen bijvoorbeeld voor verkopers een breed scala aan producten bieden zo hebben wij reeds herenkleding, telefoonabonnementen, korting op vakbladen etc.

dit help ons contact te houden met onze doelgroep op een breder niveau en de doelgroep heeft direct voordeel.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij aan dat dit zeker een leuk idee is. Het deed mij wel een beetje denken aan http://www.home-academy.nl. Daar kun je CD's kopen met daarop lange college's van min of meer beroemde professoren (Herman Philipse, Maarten van Rossum, etc.)

 

Het is wel gelijk een heel stuk duurder dan t2l (20 euro of meer). Ook levert home academy de college's direct op CD, waardoor het in de meeste auto's gelijk kan worden afgespeeld.

 

Ik denk dat jij je misschien kunt profileren als 'home-academy voor de gewone man'. Iets in de richting van: Home-academy heeft kennelijk het geld om bekende namen in te huren, maar bij t2l krijg je hetzelfde, zonder bullsh*t.'. Beetje AH vs. Aldi. En je weet welke bedrijf meer winst maakt.....

 

veel succes

Guicli

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie
  • 0

Een leuk/leerzaam product. Ik hoop dat je er van kan gaan bestaan, ik weet niet of je het alleen doet? maar zeg een bescheiden inkomen van minimaal 5000,00 euro bruto. Daar heb je al 1000 downloads maand voor nodig dan nog marketing en productie (stemmen enz) en wat al niet meer voor kosten. Dan nog het zeer gemakkelijk kopiëren van de mp3 files, hoe meer bekendheid hoe meer kopies. In ieder geval Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.