Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lindazzp
lindazzp
Ik ben recent als ZZP'er aan de slag gegaan en lever mijn diensten voornamelijk aan particulieren. Mijn cliënten betalen mij via een mobiele pin-terminal. Het zijn dan meestal bedragen variërend tussen de €30 en €60. Deze bedragen worden op een speciale rekening gestort en laat ik ééns per maand naar mijn zakelijke rekening overboeken.
Hoe moet ik dit in de administratie verantwoorden? Moet ik voor al deze individuele transacties een factuur opstellen? Bijna 99% van mijn cliënten vragen niet eens naar een bonnetje laat staan een factuur. De rekening is bij een pin-betaling direct voldaan en heeft voor mij het grote voordeel dat ik ook niet achter wanbetalers aan hoef te zitten.
Mag ik alle bedragen die ik in een maand via de pin geïncasseerd heb gewoon bij elkaar optellen en als 'inkomsten' boeken? Of moet dit nog verder gespecificeerd worden?
p.s.
Ik zie dat ik dit in het verkeerde forum geplaatst. Kan iemand dit naar het administratie forum verplaatsen s.v.p.?
aangepast door lindazzpIn verkeerde forum geplaatst
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag