Ga naar inhoud

Auto v.d. Zaak bij BV in oprichting

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een vraag over een auto van de zaak in de volgende situatie;

Een Duits bedrijf (AG) start een kantoor in Nederland (BV).

De BV is momenteel in oprichting, maar om mobiliteit te garanderen voor één van de nieuwe Nederlandse medewerkers will de AG snel een auto uit voorraad in Nederland aanschaffen (kopen niet leasen).

Nu zit er mogelijk wel, pak 'm beet, twee weken tussen de aanschafdatum en de daadwerkelijke formalisering van de BV.

De financiering van de auto is het probleem niet lijkt mij, want de Duitsers kunnen het geld overmaken naar de dealer.

Maar hoe zit het met de tenaamstelling en verzekering als de BV nog BV i.o. is ?

Kan dit dan tijdelijk op naam van de bestuurder of zijn er andere opties? 

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

aangepast door Blako4478

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee een auto kan niet op naam van een BV io omdat die nog geen rechtspersoonlijkheid heeft.

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/bedrijven-met-rdw-erkenning/op-naam-zetten-vrijwaren/kenteken-op-naam-zetten-rechtspersoon

Maak een deal met de dealer dat de auto 14 dagen wordt gehuurd en de huurprijs (deels) wordt verrekend pp moment dat de auto wordt gekocht door de bv.
Belast een nieuwe werknemer niet met het feit dat zijn werkgever de zaakjes nog niet op orde heeft.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tenaamstelling en kentekenbewijs kunnen gewoon op naam van bestuurder. Maakt fiscaal en juridisch eigenlijk niet uit. 

Partner bij Storm van 's Gravesande Advocaten te Ede: www.advocaatstorm.nl

Focus op ondernemers- en insolventierecht

Mijn bijdrage aan de maatschappij lever ik in het (jeugd)strafrecht

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké