• 0

Ondernemers leren Intellectueel Eigendom strategisch in te zetten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
(aangepast)

Het komt op ons forum ook vaak ter sprake, om die reden plaats ik onderstaande ervaring van een ondernemer:

 

Quote

"De ene adviseur zegt dat je snel de markt op moet met je innovaties. De ander zegt dat je alles eerst moet beschermen. Maar bescherming kost geld en voordat een nieuw product geld oplevert, ben je jaren verder." Dit vertelde een van de deelnemers aan het begin van de workshop ‘IE-strategie voor het mkb’. Aan het eind zei hij: "Nu weet ik dat ik het heel anders had moeten aanpakken!"

De ondernemer had een mooie technische innovatie, waarmee hij een probleem in de interne logistiek kon oplossen. Hij wist nog niet of hij daar een business op kon bouwen. Daarvoor was verdere ontwikkeling en geld nodig, dus moest hij op zoek naar financiers. Hij aarzelde: wat hij in gesprekken met financiers openbaar zou maken, zou ten koste kunnen gaan van de beschermbaarheid.

"Financiers vragen altijd of iets beschermd is", vertelde hij. "Dus gaf ik veel geld uit aan een octrooiaanvraag. Maar bij de doorontwikkeling is mijn product verder verbeterd. Al die verbeteringen stonden natuurlijk niet in mijn octrooiaanvraag. Nu ik de workshop ‘Intellectueel Eigendom strategie voor mkb’ heb gevolgd, weet ik dat ik het toen heel anders had moeten aanpakken, zodat ik mijn latere ontwikkelingen mee had kunnen nemen in de octrooiaanvraag.

 

 

Op de agenda Innovatief Ondernemen staat het aanbod van workshops van Octrooicentrum Nederland. Doe er je voordeel mee.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
url verwijzing aangepast

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.