• 0

Openingsbalans, voorraden en hardware

Hallo,

 

Ik ben sinds kort voor mijzelf begonnen en ben een openingsbalans aan het opstellen, ik ben al jaren bezig geweest om dit punt te bereiken en heb zodoende ook al veel materieel (voorraden en hardware) vergaard. Dit is allemaal destijds particulier aangekocht, geen facturen en geen afschriften maar vertegenwoordigd wel een substantiële waarde en wil ik nu in deze nieuwe onderneming inbrengen... maar ben er niet zeker van hoe ik dit op de openingsbalans moet zetten.

 

Moet ik gewoon de huidige waarde schatten en die op activa: inventarissen en hardware boeken en op de passiva kant op eigen vermogen?

Wie kan mij verder helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
36 minuten geleden, Soreto zei:

Moet ik gewoon de huidige waarde schatten en die op activa: inventarissen en hardware boeken en op de passiva kant op eigen vermogen?

Tegen een reeële marktwaarde in de activa inboeken en als privé storting (onderdeel van het eigen vermogen) in de passiva.

Vervolgens 20% per jaar afschrijven vanaf het moment van inbreng.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
42 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Behalve op de voorraden. Daar schrijf je niet op af. 

Oeps ... de inleidende informatie niet goed gelezen. :classic_sad:

De voorraad neem je op in de vlottende activa ... en daar schrijf je niet op af.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt! Dat is duidelijk, dan heb ik nog de volgende vraag; normaal gesproken schrijf je alleen af op bedragen hoger dan 450,-. De hardware die ik wil inbrengen bestaat uit diverse gereedschappen en machines, sommige met een marktwaarde ver boven de 450,- maar ook veel daar onder, moet ik daar een scheiding in aanbrengen of kan ik alles op een hoop doen en op alles afschrijven?

Link naar reactie
  • 0

Voor investeringen vanaf 450 euro moet je afschrijven, tot 450 euro mag je afschrijven.

Als je wilt mag je alles op een hoop doen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.