• 0

2de bedrijfsauto verzekeren

(aangepast)

Is het bij alle verzekeraars de gewoonte om bij een tweede bedrijfsauto deze meteen op 0 schadevrije jaren te zetten? Of moet ik gewoon wat langer doorzoeken?
Mijn huidige tussenpersoon had vroeger alle auto's in een gezamenlijk plan zitten, maar dit mag van de verzekeraar niet meer, dus nieuwe auto's mogen niet meer aan het pakket worden toegevoegd.

De huidige auto heeft 8 schadevrije jaren en de nieuwe wordt over 14 dagen geleverd.
Beide auto's zijn ongeveer van hetzelfde gewicht.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
40 minuten geleden, Jasper S. zei:

Is het bij alle verzekeraars de gewoonte om bij een tweede bedrijfsauto deze meteen op 0 schadevrije jaren te zetten?

 

Ja als er geen vrij beschikbare schadevrije jaren in Roydata staan (van vorige 2e bedrijfauto of van vaste bestuurder die eigen schadevrije jaren inbrengt na verkoop privé-auto) 

Dat is niet alleen gewoonte, maar bindende afspraak. 

 

42 minuten geleden, Jasper S. zei:

Mijn huidige tussenpersoon had vroeger alle auto's in een gezamenlijk plan zitten,

 

Ik denk dat je hier schadevrije jaren met instaptredes en korting verwart. Een nieuwe auto waarvoor geen vrij beschikbare schadevrije jaren in Roydata staan  kreeg en krijgt nooit werkelijk schadevrije jaren bij inzet , hooguit dezelfde korting of trede . Het verschil is vooral merkbaar bij verkoop of bij overstap: dan blijken de opgebouwde schadevrij jaren alleen de werkelijke opgebouwde jaren te zijn, en de korting vooral commercieel van aard. 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Norbert Bakker zei:

 

Dat is niet alleen gewoonte, maar bindende afspraak. 

 

 

Bindende afspraken tussen verzekeraars onderling over welke voordelen ze aan potentiele klanten aanbieden? Is dat wel in overeenstemming met de mededingingswet?

 

Misschien is het dat wel, maar de manier waarop je het opschrijft is dan misschien wat ongelukkig?

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
Quote

Bindende afspraken tussen verzekeraars onderling over welke voordelen ze aan potentiele klanten aanbieden? 

 

Nee, bindende afspraken over het correcte gebruik van roydata door iedere verzekeraar, in ieders belang. Heeft niets met voordelen te maken, maar met feiten en het uniform toepassen van  regels mbt opbouw, aanpassing bij claims en overdracht van schadevrije jaren.   

 

Welk tarief en welke korting een verzekeraar vervolgens aan die schadevrije jaren toekent, verschilt per aanbieder, maar allemaal hanteren ze het zelfde uniforme begrip “schadevrije jaren” 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Misschien legde ik het wat ongelukkig uit.Bovenop de schade vrije jaren was en een soort vloot regeling, waarbij de verzekeraar alle auto's uit zijn portefeuille een  extra korting mocht geven. Dit maakte de premie bij de verzekeraar zo scherp dat ik bij geen enkele andere tussenpersoon zo een scherpe premie kon krijgen. En dit scheelde per jaar echt een hele hoop geld, wat vooral in de slechte jaren erg fijn was.
Helaas mogen er, van de tussenpersoon of verzekeraar, geen auto's meer aan deze regeling worden toegevoegd. Door ziekte kan het kantoor niet veel betekenen op dit moment, dus ben ik alvast zelf op zoek gegaan.
Ik heb nog 2 weken voordat de auto wordt geleverd, dus er is geen haast, behalve dat ik erg nieuwsgierig ben.
Ik ga namelijk voor de 2de auto nu 4 keer zoveel betalen. Op zich geen ramp, maar wel zonde als het ook anders kan.

Misschien als je heel diep gaat graven dat je nog weet welke regeling dit is, aan de andere kant is het al 8 of 9 jaar geleden dat ik deze polis via jou heb afgesloten. Maar begrijp dat dit na zo een lange tijd wellicht niet meer bekend is.

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Jasper S. zei:

Bovenop de schade vrije jaren was en een soort vloot regeling, waarbij de verzekeraar alle auto's uit zijn portefeuille een  extra korting mocht geven.

 

Aah.... de korting van het wagenpark van Norbert B.  bij Preventass :classic_smile:. Daar had ik inderdaad een "valse vloot"-regeling mee afgesproken  waardoor ik  als tussenpersoon al mijn kleinzakelijke relaties  in 1 "collectief"  mocht bundelen alsof al die kleine bedrijven samen 1 groot  bedrijf met wagenpark vormde. En zolang de schadelast van mijn park goed was, vonden verzekeraar het prima. Scheelde inderdaad behoorlijk.

 

Kennelijk is het mijn  ex-compagnon(s) gelukt dat nog al die tijd in stand te houden sinds mijn vertrekt in 2011, maar is daar sinds kort alsnog een eind aan gekomen. 

 

Quote

Misschien als je heel diep gaat graven dat je nog weet welke regeling dit is, aan de andere kant is het al 8 of 9 jaar geleden dat ik deze polis via jou heb afgesloten. Maar begrijp dat dit na zo een lange tijd wellicht niet meer bekend is.

 

Mijn olifantengeheugen werkt nog prima, maar ik had er niet bij stilgestaan dat je na al die tijd nog klant was van mijn vorige bedrijf :classic_cool:. Verder is het voor de meeste van die regelingen vroeg of laat einde oefening omdat er in de autoverzekeringsmarkt al tijden geen winst meer wordt gemaakt: de meeste verzekeraars leggen er zwaar op toe: tegenover iedere euro premie staat 1 Euro en 11 cent aan kosten. De Nederlandse Bank heeft al meerdere malen de noodklok geluid.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Jasper S. zei:

De huidige verzekering mag nog doorlopen en ik mag er zelfs een nieuw kenteken aanhangen, mag alleen niet een extra auto toevoegen.

 

Begin van het einde, vrees ik : volmachtpartij mag nog wel mutaties verwerken, maar geen nieuwe klanten, en nu kennelijk zelfs geen uitbreidingen van bestaande klanten?...erg onpraktisch.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.