• 0

huismoeder wil bescheiden catering doen

Beste allemaal,

 

ik zou ik de toekomst graag op zéér kleine schaal (als bijbaantje) "iets met catering" willen doen. Denk dan bijvoorbeeld aan:

- maaltijden bereiden voor mensen die niet willen/kunnen koken

- bij mij of bij hen thuis

- demonstraties, bijvoorbeeld Indisch koken, tapas maken etc

- op kinderpartijtjes bijv.pannenkoeken bakken tegen een vergoeding

 

Nogmaals, dit allemaal op zeer bescheiden schaal. Als ik er uiteindelijk (op uurbasis berekend) een minimumloon aan over hou, zou ik al heel tevreden zijn!

 

Maar... ik weet dat er regels zijn. Véél regels. Een diploma sociale hygiëne. Om mee te beginnen.

En liefst zou ik vanuit mijn eigen (bescheiden) keuken werken, maar ja, zal wel niet mogen (hoe kleinschalig ik het ook hou).

 

En toch, en toch... Ik zou zo graag!

Andere huismoeders verkopen tweedehands kinderkleding, kralen, tupperware, of organiseren als hobby complete kindrpartijtjes met verkleeddozen en zo, ik zou graag een centje willen bijverdienen met míjn hobby: koken. En ben bereid daar opleidingen voor te doen.

 

Nogmaals, het is heel kleinschalig, en het is naast mijn andere (parttime) werk (met de bedoeling uit de bijstand te blijven).

 

Ik kan nergens iets vinden over zoiets kleinschaligs, en ik weet haast zeker dat velen hun hoofd schudden om een posting als deze, maar toch... Wie weet is er iemand die me op weg kan helpen?

 

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet, Marijke

(aankomend huiskamerkok?)

 

El Mariachi: You want me to shoot the cook?

Sands: No. I'll shoot the cook. My car is out back, anyway.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangezien ik bij m'n favoriete kroeg geen bitterballen kan krijgen omdat voor een enkel frituurpannetje extra vergunningen nodig zijn denk ik dat de schaal voor de wet niet uit maakt. Kaasplankje kan overigens weer wel.

 

Op deze site en horeca starters loket is een overzicht van handige paginas te vinden met relevante informatie.

 

Kan je verder weinig informatie geven omdat ik mijn kookkunsten als hobby (blijf) uitvoer(en) ;D

Link naar reactie
  • 0

hallo keukenprinses, ik zou niet verwachten dat men hier neerbuigend over je post doet, ondernemerschap is ondernemerschap onafhankelijk van schaalgrootte en geldstromen. Dus welkom op het forum en success!

 

Ik kan je geen praktische tips geven wat betreft de regelgeving. Wat ik je wel wil meegeven, is dat ik denk dat er een goede markt is voor wat je doet. Er is een trend van uitbesteden, waarbij gezinnen steeds meer 'traditionele' gezinstaken uitbesteden. Vroeger was dat alleen de schoonmaak, nu is het ook koken en, breder dan dat, wat men gezwollen 'gezinsmanagement' doet.

 

Ik kan je zeggen dat voor veel mensen met een drukke baan en druk sociaal/gezinsleven, koken er nog wel eens bij inschiet. Koken kost tijd, zeker als je afwas en inkoop meerekent. Wat heel goed zou kunnen werken is dat je twee dingen aanbiedt:

 

- Maaltijden gekookt op locatie (dus thuis), misschien zelfs met de Extra optie dat je een en ander aankleedt. Dus je neemt zelf mooi servies, tafelkleed en kandelaarmee, zodat Meneer en Mevrouw romantisch thuis kunnen eten.

 

- Weekvoorraad Eten. Biedt mensen voor een vast bedrag een weekvoorraad voedsel aan. Kook voor elke dag een andere gerecht (verschillende prijzen voor 1, 2, 3 en meer personen per dag). Breng het thuis, al in dagporties in bakjes, zodat mensen het kunnnen invriezen en alleen nog hoeven ontdooien. Dit is gezonder dan fastfood, en je kunt (omdat je dan competitie ondervind van A&H thuismaaltijden e.d.) aanbieden dat je specifiek naar de smaak van de mensen kookt. Dus precies wat ze wel en niet lekker vinden (niet te zout, geen peterselie, lekker wat mango erbij etc).

 

Je biedt mensen een all-in service in, dus mensen hoeven niet te shoppen, niet in de rij te staan, niet met tassen te zeulen en parkeerplaats te vinden. Je maakt alles thuis en levert het bij ze af. Dus, de drempel wordt wel heel laag voor mensen: bestellen en wachten totdat jij voor de deur staat. Maak een simpele site met voorbeeldgerechten (denk aan mooie foto's!), en denk ook aan trends zoals vegetarisch en biologisch/biodynamisch voedsel.

 

Als je in Den Haag woont, wil ik je best eens uitproberen!

 

Success!

 

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

In aanvulling van de goede post van Ilja (reuzie)

Alleen dat laatste zinnetje ;)

 

Denk eens aan al die mensen die een voedselallergie hebben.

Ik denk dat daar ook een markt is.

Leer mensen smakelijk eten te bereiden met andere ingredienten dan ze gewend zijn.

Bio voedsel is toch vaak anders spul met een andere bereidingswijze.

Geef een kookcursus aan huis, eventueel ook voor vriendinnen, buurvrouwen, collegea, enz.

Of kook voor een vriendenclub of twee a drie grote gezinnen die bij één van deze gezinnen komen tafelen.

Sla een brug door multicultureel te koken.

Op deze manier hoef je zelf niet te veel te investeren, heb je niet met de hygiene te maken, dat is aan de gastvrouw/heer.

 

Verder moet je niet te bescheiden doen, ondernemen is ondernemen, en niet zelden groeien er uit dit soort "hobbies" bijzondere ondernemingen.

Link naar reactie
  • 0

Beste keukenprinses,

 

Ik vind het een heel goed idee van je om deze service aan te bieden. Ik ben het met Ilja eens dat er zeker een markt voor is, ook als je wat minder bescheiden zou zijn. Persoonlijk zou ik zeker gebruik maken van dergelijke diensten: ik maak de laatste tijd nogal lange dagen en ben zéker geen keukenprinses (want te lui en te ongeduldig).

 

Bovendien vind ik het heel goed van je dat je op deze manier van je hobby je (bij-) beroep probeert te maken.

 

Ik heb ook weinig tips, behalve dat je een goede stap hebt genomen om op dit forum hulp in te schakelen. Wat ik je in ieder geval kan aanbevelen, is om te proberen een stappenplan te maken en Merkava noemt al stap 1: het is in jouw geval goed om erachter te komen of je diploma's nodig hebt.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel een mooi plan, het heeft bij goede uitvoering zeker wel potentie.

 

Het probleem is denk ik dat heel lastig te zeggen is waaronder je activiteiten gaan vallen. Ik heb in de gauwigheid 2 links gevonden die je wellicht verder helpen:

 

Een soort start-checklist voor starters van horeca nederland:

 

svh.nl

 

En het bedrijfsschap voor horeca en catering:

 

http://www.bhenc.nl/

 

Nu durf ik niet direct te stellen onder welke regels je zult vallen, en dus in hoeverre bovestaande zaken relevant zijn, maar wellicht kunnen die instanties je beter adviseren!

 

Link naar reactie
  • 0

Had toevallig mijn schoonbroer (werkt als souschef) aan de lijn vanavond dus even kort de vraag gesteld naar voorwaarden voor een keuken. Daar wordt je als consument heel gelukkig van maar je keuken verbouwen om aan die voorwaarden te voldoen is denk ik wat kostbaar. De suggestie van TwaLevel om, als je echt in een eigen keuken wilt staan, naar vrije instellingskeukens te kijken lijkt me een goede. Er zijn ook 'kookscholen' en keukens die gebruikt worden voor bedrijfsuitjes, wellicht dat door ook vrije tijd beschikbaar is.

 

Alternatief is bij mensen thuis koken maar dan zou ik me met name op het 'feestje' richten. Voor 'een keer koken' lijkt het me aardig aan de prijs, zelfs als je je richt op minimumloon. Met boodschappen-, reis- en kooktijd zit je snel op drie uur. Daar de prijs van je ingredienten bovenop (met opslag voor verlies en bederf) kom je voor een drie persoons huishouden aardig in de richting van de dagkaart van een goedkoop restaurant. Tenzij je zuurkool met worst neer wilt zetten natuurlijk ;D Heb je al eens een kostprijsbereking gemaakt?

 

Mocht je de ervaring nog niet hebben organiseer eens een etentje bij iemand anders thuis om te proberen, het kan vies tegenvallen zeker voor een feestmaal. Ik heb een aantal keer bij anderen in de keuken gestaan om maaltijden van 3 tot 6 gangen voor 2 tot 8 mensen te koken. Wat ik geleerd heb is dat:

 

1) het enorm gaaf is als je er van houdt (ik was bekaf aan het einde van de avond en heb nauwelijks met mensen gesproken maar het was wel enorm gaaf)

2) je hebt materiaal en materiaal, ik neem altijd m'n eigen messenset en evt ander gereedschap mee

3) altijd je eigen ingredienten meenemen tot aan het zout toe. Boodschappenlijstjes geven werkt niet

 

Je kunt ook gelijk uitproberen of je kookles geven leuk vindt door iemand mee te laten helpen. Ik kan een enthousiast persoon uitstekend uitleggen hoe hij een webapplicatie moet maken maar aan een keukenkneus uitleggen dat die enorme ringen prei tot echt niet julienne gesneden zijn en dat wel belangrijk is, is niet mijn hobby.

 

Genoeg over mijn kook ervaringen. Horeca nederland organiseert de horeca startersdagen misschien dat je daar wat gerichtere informatie over diplomas en regelgeving kunt krijgen. Zie http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=314

 

Oh ja, dieet koken is een uitdaging; pas na m'n 8ste poging is m'n weense appeltaart met becel bereid en zonder eierdooiers voor een cholesterol arm dieet goed gelukt. De truuk: gedeelte van de bloem vervangen door maizena en gedeelte eiwitten koud stijf kloppen in ontvette koperen schaal om genoeg lucht te houden. (Dieet)koken is een kunst en uiteindelijke kostte die taart ca 600 euro ;)

Link naar reactie
  • 0

Wat een goed idee. Gewoon doen en uitproberen wat wel/niet werkt voor "de markt" en voor jou, natuurlijk.

 

Wij hadden een paar weken geleden een doopfeestje. Kids en 2 drukke banen dus was het heerlijk om een vrouw te vinden met een website in de buurt van de kerk die allemaal heerlijke hapjes zelf maakte met goede ingredienten. Duur ? Ja, ik kan mij voorstellen dat die happen duur gevonden worden. Maar God wat prachtig en heerlijk en feestelijk en vooral : lekker was het. En als ik de prijs vergeleek met de overbekende standaardhappen....

 

Dit is dus ook nog een richting die je kan uitproberen. Voordeel : je hoeft niet alles in 1 keer klaar te maken, zeker met koude hapjes heb je nog wat tijd tussen maken en serveren. Als je klant van tevoren besteld weet je precies hoeveel je moet inkopen. Je klant komt niet in je keuken dus je hoeft niet veel aan te kleden. En ik weet niet zeker, maar ik kan mij voor stellen dat je zeker in het begin nog niet aan alle zware hygiene-eisten hoeft te voldoen.

 

Wat mij leuk lijkt aan jouw situatie : je kan veel uit proberen : je kan bijv. iets lekker maken en in een wekpot doen en dat verkopen. Je kan mensen bij een straat-barbecue verrassen en zo aan promotie doen, terwijl je tegelijkertijd kan checken hoeveel ze hiervoor bereid zijn te betalen (altijd te weinig...). Je kan dineetjes verzorgen en bekaf thuis komen, je kan catering proberen. Je kan les geven proberen.

 

Zonder extreme investeringen, zonder extreme kosten.

 

Ik denk dat als je eten & drinken bijzonder is, dit via-via erg snel zal rondzingen. Maak mooie foto's van je producten in een feestelijke mooie omgeving en je website kan al niet meer stuk.

 

Nou moet ik ophouden, stik van de honger ;D

Link naar reactie
  • 0

Mensenlief, ik had niet verwacht zo snel zoveel reacties te krijgen...!

En zo positief! Ik had eerder reacties verwacht als "begin er niet aan, je zal de zoveelste zijn die het probeert..." (en ik had jullie op je woord geloofd), maar dan lees ik dít...!

 

Jullie begrijpen precies wat ik bedoel met mijn droom...!

 

Ik ga om te beginnen wat meer in mijn profiel zetten.

Morgenochtend print ik de reacties uit en ga ik brainstormen. De resultaten hiervan zal ik geregeld opschrijven!

 

 

 

Bedankt en hartelijke groeten!

 

Marijke

Vriendelijke groet, Marijke

(aankomend huiskamerkok?)

 

El Mariachi: You want me to shoot the cook?

Sands: No. I'll shoot the cook. My car is out back, anyway.

Link naar reactie
  • 0
"begin er niet aan, je zal de zoveelste zijn die het probeert..."

 

Gelukkig een zin die hier niet al te vaak gebruikt wordt. Niet geschoten is altijd mis. En een goede voorbereiding is het halve werk , de andere helft is al zeker met je motivatie geregeld. ;)

 

Vergeet alleen niet dat het "uit de hand kan lopen" en groter kan worden als je nu voorziet. Misschien ook iets om rekening mee te houden mocht je echt beginnen en de zaken goed gaan.

Link naar reactie
  • 0
- demonstraties, bijvoorbeeld Indisch koken, tapas maken etc

- op kinderpartijtjes bijv.pannenkoeken bakken tegen een vergoeding

Deze 2 zaken kun je toch gewoon gaan doen zonder ‘echte papieren’.

Noem je jezelf een evenementenbureau. Je organiseert tenslotte (kleine) evenementen.

 

Laat je in ieder geval niet weerhouden door alle regelgeving die we in Nederland hebben maar zoek naar een creatieve oplossing. Ik zeg niet dat je de regels aan je laars moet lappen. Maar met een beetje creativiteit kun je wel heel goed dingen oppakken zonder regels te schenden en zonder er door gehinderd te worden.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoek ook eens op internet of er ergens in Nederland iemand is die het op een soortgelijke manier doet, of een klein cateringbedrijf heeft. Bel die mensen op en vraag ze ernaar. Zolang ze niet in jouw regio zitten hebben ze geen concurrentie te duchten en zullen ze je met een beetje geluk graag willen helpen, zeker omdat die personen het waarschijnlijk ook vanuit een bepaalde wens doen.

 

En ik ben het helemaal met de anderen eens, heel goed idee. Ik zou het wel handig vinden, gezonde maaltijden zonder dat je de standaard AH pakketten hebt waarbij je de stukjes broccoli eruit vist omdat je die toevallig niet lekker vindt ;-)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had eerder reacties verwacht als "begin er niet aan, je zal de zoveelste zijn die het probeert..." (en ik had jullie op je woord geloofd), maar dan lees ik dít...!

 

Ach, ik denk dat de meeste mensen hier denken in de trant: waar zou je meer spijt van hebben? Proberen je droom te verwezenlijken en falen, of je de rest van je leven afvragen of je je droom uit had kunnen laten komen? Als je meer spijt zou hebben van het laatste, dan ben je waarschijnlijk een ondernemer.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Keukenprinses,

Je stelt je niet echt op als een keukenprinses hoor, kom op, iets minder bescheiden en iets minder een voorschot nemen op ontmoedigende reacties van mensen. Zet óp dat kroontje....

 

Als het je er niet per sé om gaat zelf te koken (ook omdat dit vergunningstechnisch nogal wat voeten in de aarde heeft) heb ik een ander idee voor je: laat je inhuren als kookcoach!

(Ik heb even gekeken, de url kookcoach.nl is wel bezet, maar het is geen geregistreerd merk bij het Benelux Merkenbureau en er is ook geen bedrijf ingeschreven met die bedrijfsnaam, dus ik ga er van uit dat het als term gebruikt mag worden.)

Je doelgroepen zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:

 

- Mannen die nooit echt hebben leren koken, niet steeds hun vrouw of man willen laten koken, niet de hele tijd afhaal willen eten, maar ook niet op kookcursus willen (tussen de andere kerels met schorten ;) of daar geen tijd of energie voor hebben.

 

-Mensen die hun eigen standaard riedeltje beu zijn, niet het type zijn dat in receptenboeken duikt, en heel erg hands-on zijn en wel iemand zouden kunnen gebruiken die ze een paar nieuwe gerechten (en misschien wat 'keukenmanagement', zoals: afval meteen in een bakje doen, koop twee kookwekkers als je vergeetachtig bent) bijbrengt.

 

-Mensen die wel soort van koken, maar niks lekkers op tafel krijgen. Jij evalueert hun kookgedrag en geeft tips.

 

Zo kan ik nog wel wat dingen verzinnen- maar hier is dus wel een andere benadering voor nodig. Het moet je liggen om meer als coach dan als kok te werken, meer sturend en helpend dan uitvoerend.

Het is iets heel anders dan pannekoeken bakken op een kinderfeestje.

 

Onthou ook, dat mensen die een minimum inkomen overhouden aan hun onderneming vaak net zo hard of nog harder werken als mensen die er een lekker inkomen aan overhouden. Uiteraard zijn er ook mensen die héél hard werken en daar héél veel geld aan verdienen maar wees gewoon alert op die valkuil :)

 

Link naar reactie
  • 0

- Mannen die nooit echt hebben leren koken, niet steeds hun vrouw of man willen laten koken, niet de hele tijd afhaal willen eten, maar ook niet op kookcursus willen (tussen de andere kerels met schorten ;) of daar geen tijd of energie voor hebben.

 

Hoi Annedien,

 

Goede post en leuke ideeën!

 

Helaas heb je het in bovenstaande zin alleen over het mannen. Ik ken veel vrouwen die niet kunnen koken en het ook niet leuk vinden waaronder mijn vriendin en mijn moeder.

 

In de rest van je antwoord gebruik je terecht het neutrale “mensen”. Ik neem daarom aan dat het een denkfout is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Ach ja stom van me, ik was nog wel zo ruimdenkend het homo-huwelijk mee te nemen in mijn gedachtengang, maar vrouwen die niet kunnen koken niet. My bad, sorry, beroerd kokende vrouwen van Nederland! ;D

 

Oh, maar tijdens het lezen vulde ik automatisch al m/v in ;)

 

Het overwegen waard trouwens. En dát aspect kan ik alvast verder gaan uitdiepen door eens heel erg goed te gaan nadenken wát precies mijn sterke kanten zijn, maar ook mijn zwakke kanten (aanrecht na afloop... au!).

Recepten verzamelen die perfect geschikt zijn voor de kooklessen.

 

Toevallig heb ik vrij recentelijk in een wildvreemde keuken (piepklein) bij wildvreemde mensen binnen 2 uur (dat was de uitdaging) een Indisch 3-gangendiner uit de grond gestampt. Verschrikkelijk leuk, iedereen was enthousiast, ik heb een heerlijke avond gehad en zij ook!

Heb toen goed mijn goede en slechte punten ontdekt.

Ook kook ik eens per jaar uitgebreid voor een groep (ca. 14) vriendinnen.

 

Als ik me de komende tijd eerst eens daarop ging storten, mijn zwakke punten verbeter, goede basisrecepten verzamel (uit een bestand met ruim 20,000 recepten moet dat niet echt een probleem zijn...

 

Kijk, de eerste concrete stap kan worden gezet, en daar was ik zelf nooit uitgekomen vanwege de wirwar aan ideeën.

 

Kook-coach... Hmm... Ja, zoiets bedoelde ik wel!

En nou eens goed gaan bedenken hoe dat het beste kan... Bij de mensen thuis, of bijvoorbeeld in een buurthuis.

Maar bovenal: eerst uitgangspunt-recepten verzamelen én uitproberen, en mezelf oefenen in een iets minder chaotisch aanrechtgebruik :o

 

Aanvulling, brainstormpjes, kritiek, etc, alles blijft welkom! Ik hou jullie op de hoogte van mijn processen!

En... misschien zoek ik t.z.t. wel een paar vrijwilligers om mijn kennis op los te laten... Al kan dat nog even duren, wegens vakantie en a.s. wijzigingen in de privé-omstandigheden.

Maar een flinke (keuken)meid is op haar toekomst voorbereid, en die toekomst is begonnen met voorbereiden, nadenken, plannen maken, recepten uitzoeken en dergelijke!

Vriendelijke groet, Marijke

(aankomend huiskamerkok?)

 

El Mariachi: You want me to shoot the cook?

Sands: No. I'll shoot the cook. My car is out back, anyway.

Link naar reactie
  • 0

Het idee van de kookcoach is denk ik heel goed.

 

Daarnaast denk ik ook meteen aan kookparty's. Zo kunnen mensen van koken een leuke activiteit maken. Het enige is wel dat je hiervoor een geschikte locatie moet vinden. Hierbij hoef je je niet alleen te richten op mensen die niet kunnen koken, maar ook mensen die het al wel kunnen.

 

Dit soort dingen zijn vaak geliefd als vrijgezellenfeestjes (of een activiteit hiervan) en bedrijfsuitjes.

 

De doelgroep kan dus groter zijn dan je denkt.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Het idee van de kookcoach is denk ik heel goed.

 

Daarnaast denk ik ook meteen aan kookparty's. Zo kunnen mensen van koken een leuke activiteit maken. Het enige is wel dat je hiervoor een geschikte locatie moet vinden. Hierbij hoef je je niet alleen te richten op mensen die niet kunnen koken, maar ook mensen die het al wel kunnen.

 

Dit soort dingen zijn vaak geliefd als vrijgezellenfeestjes (of een activiteit hiervan) en bedrijfsuitjes.

 

De doelgroep kan dus groter zijn dan je denkt.

 

Kook-coach, doet kookparty's en -workshops...

Het begint al een echte naam te krijgen!

Vriendelijke groet, Marijke

(aankomend huiskamerkok?)

 

El Mariachi: You want me to shoot the cook?

Sands: No. I'll shoot the cook. My car is out back, anyway.

Link naar reactie
  • 0

[En... misschien zoek ik t.z.t. wel een paar vrijwilligers om mijn kennis op los te laten... Al kan dat nog even duren, wegens vakantie en a.s. wijzigingen in de privé-omstandigheden.

 

Hoi Keukenprinses,

 

Meld me nu al aan, tenminste als je een indonesische rijsttafel gaat maken. Dat is wat ik hier in Luxemburg het meeste mis: indonesisch eten. Kan het wel zelf maken maar in een restaurant vind ik het toch vaak lekkerder.

 

Nu ja, je kunt niet alles hebben in het leven (maar wel bijna).

 

Succes met alles!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

[En... misschien zoek ik t.z.t. wel een paar vrijwilligers om mijn kennis op los te laten... Al kan dat nog even duren, wegens vakantie en a.s. wijzigingen in de privé-omstandigheden.

 

Hoi Keukenprinses,

 

Meld me nu al aan, tenminste als je een indonesische rijsttafel gaat maken. Dat is wat ik hier in Luxemburg het meeste mis: indonesisch eten. Kan het wel zelf maken maar in een restaurant vind ik het toch vaak lekkerder.

 

Nu ja, je kunt niet alles hebben in het leven (maar wel bijna).

 

Succes met alles!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Deze of volgende maand zal nog niet lukken, maar ondanks de afstand moet dat t.z.t. vast wel te realiseren zijn...!

Vriendelijke groet, Marijke

(aankomend huiskamerkok?)

 

El Mariachi: You want me to shoot the cook?

Sands: No. I'll shoot the cook. My car is out back, anyway.

Link naar reactie
  • 0

Deze 2 zaken kun je toch gewoon gaan doen zonder ‘echte papieren’.

Noem je jezelf een evenementenbureau. Je organiseert tenslotte (kleine) evenementen.

 

Het lijkt me gunstig om activiteiten zo te doen of te noemen dat je niet direct onder 'horeca' gaat vallen.. als het even kan moet je complicerende regels natuurlijk ontwijken. Ik weet helaas niet wat wel en niet mag zonder allerhande horecapapieren.

 

kookparty's

 

Zeg dat woord 1x hardop... ik zou er vast een andere naam voor bedenken ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

kookparty's

Zeg dat woord 1x hardop... ik zou er vast een andere naam voor bedenken ;)

 

velo.gif

 

In dat geval zal ik "kookkring" ook maar overslaan...!

Vriendelijke groet, Marijke

(aankomend huiskamerkok?)

 

El Mariachi: You want me to shoot the cook?

Sands: No. I'll shoot the cook. My car is out back, anyway.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.