• 0

Factureren workshops binnen en in het buitenland

Beste leden,

Ik wilt graag weten over wanneer moet ik als zelfstandige btw in rekening brengen bij zakken met het buitenland voor het geven van workshops: 

1 - ik geef online workshop/training vanuit Nederland naar buitenland in EU - aan particulieren / ondernemers 

2 - ik geef online workshop/training vanuit Nederland naar buitenland buiten EU - aan particulieren / ondernemers

3 - ik geef live workshop/training op locatie binnen EU aan particulieren / ondernemers

4 - ik geef online workshop/training  op locatie buiten EU - aan particulieren / ondernemers

5 - ik heb een organizator ondernemer (in EU en buiten EU) die voor mij gaat de training regelen. Moet ik hem een factuur sturen voor mijn diensten? Of gaan de deelnemers mij betalen en dan stuurt de organizer mij een factuur? 

In de bovenstande situaties kunt u mij vertellen wanneer moet ik btw in rekening brengen en wanneer kan de factuur met 0% btw verstuurd worden? 

Ook wil ik een webshop starten met producten die ga ik uit Zwitserland kopen. Zou het makkelijk zijn om zelf alles in order te krijgen of moet ik hulp van een deskundige vragen? 

Avast bedankt ! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Co_rina zei:

Ook wil ik een webshop starten met producten die ga ik uit Zwitserland kopen. Zou het makkelijk zijn om zelf alles in order te krijgen of moet ik hulp van een deskundige vragen?

 

Gezien het feit dat je met jou openingsvraag feitelijk aan ons vraagt of wij even voor alle situaties die jij denkt tegen te komen aan te geven of je BTW moet rekenen lijkt me zeer verstandig om de hulp van een boekhouder te vragen. De andere manier is een lange(re) voorbereidingstijd te nemen en je te verdiepen in de verschillende aspecten.

Je gaat hier niet zomaar antwoord krijgen op al je vragen, je eerste vraag bevat al bijna 15 (deel)vragen omdat binnen je vragen ook verschillende varianten mogelijk zijn. Zo werkt een /ons forum niet, wij kunnen je helpen bij specifieke problemen of onduidelijkheden met 1 situatie, maar het is niet realistisch te verwachten dat wij voor alle mogelijke variaties uitleggen hoe de btw werkt.

Feitelijk is bovenstaande vraag meer een vragenlijstje voor jezelf waar je antwoord op wilt hebben voordat je aan de slag kunt, of in elk geval een basis begrip van moet hebben zodat je als een situatie zich voordoet je snel op de juiste wijze kunt handelen.

 

Wat heb je tot nu toe zelf gevonden over BTW rekenen en wat is je daarin niet precies duidelijk?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.