Softwarecompatibiliteit

Aanbevolen berichten

Nadat de klachten over Windows 10 minder worden, ben ik ook over naar een 64 bit Win10 systeem.  Als ik me goed heb geinformeerd, kan ik WordPerfect Office X5 blijven gebruiken op Windows 10. Maar het is me niet bekend, of ik het systeem met WPO X5 in 64 bit mode kan draaien of dat ik dan de 32bit mode moet gebruiken.

 

Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Link naar reactie

Compatibiliteitsmodus van W10 gebruiken.

Voor een aantal programma’s werkt dat goed.

Voor WP X5 een kwestie van uitproberen.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Heb even voor je gekeken.

Corel, de maker van WP geeft aan dat X5 niet ondersteund wordt onder Windows 10 en ik lees ook genoeg verhalen online van mensen die problemen ondervinden. Met lagere versies (van Windows) is dat niet het geval. Het zal best lukken (uiteindelijk) maar blijft vast niet zonder problemen draaien.

Je verhaal klinkt heel erg als pleisters plakken... Wat is nu precies het probleem? Want je loopt veel veiligheidsrisico's door deze oude software te blijven gebruiken.

Je hebt een tegenwoordig vrije/open office software zoals: https://nl.libreoffice.org/
Daarnaast heel dat gedoe met 64/32 bit was rond 2009 een ding, dat is 10 jaar geleden. Dat je je daar nu druk over moet maken geeft misschien wel aan dat het tijd is om WP los te laten :classic_wink: . De jaren 90 zijn voorbij .

Link naar reactie
9 uur geleden, MrHTTP zei:

Daarnaast heel dat gedoe met 64/32 bit was rond 2009 een ding, dat is 10 jaar geleden. Dat je je daar nu druk over moet maken geeft misschien wel aan dat het tijd is om WP los te laten :classic_wink: . De jaren 90 zijn voorbij .

Aan WP mankeert niets ... TS hoeft alleen maar WP Office te upgraden naar de laatse versie X9 uit 2018.

Ook bij WP staat de tijd niet stil. :classic_biggrin:

 

Een tweedehandse versie X8 kopen kan ook, die werkt onder Windows 10.

Lagere versies X5, X6 en X7 geven problemen ... sommige functies daarvan zullen niet goed of helemaal niet werken. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
14 uur geleden, MrHTTP zei:

Heb even voor je gekeken.

Corel, de maker van WP geeft aan dat X5 niet ondersteund wordt onder Windows 10 en ik lees ook genoeg verhalen online van mensen die problemen ondervinden. Met lagere versies (van Windows) is dat niet het geval. Het zal best lukken (uiteindelijk) maar blijft vast niet zonder problemen draaien.

Je verhaal klinkt heel erg als pleisters plakken... Wat is nu precies het probleem? Want je loopt veel veiligheidsrisico's door deze oude software te blijven gebruiken.

Je hebt een tegenwoordig vrije/open office software zoals: https://nl.libreoffice.org/
Daarnaast heel dat gedoe met 64/32 bit was rond 2009 een ding, dat is 10 jaar geleden. Dat je je daar nu druk over moet maken geeft misschien wel aan dat het tijd is om WP los te laten :classic_wink: . De jaren 90 zijn voorbij .

 

Informatie van Corel was bij aanschaf van WPx5 dat deze versie is geschreven voor Windows 7 maar ook nog loopt op XP. Inmiddels zijn er nieuwe versies, maar in de Amerikaanse WP community zijn nog veel gebruikers van oudere versies actief. Daar wordt gemeld dat versie X5 werkt op een Win10 systeem, dat installatie en functies geen probleem zijn en er weinig verschil is tussen deze en de nieuwste versie. Maar het is daar niet bekend of X5 in 32bit of 64 bit mode werkt.

 

Als dat gedoe met 64/32 bit rond 2009 speelde, nu 10 jaar geleden, dan denk ik dat WP X5 op Win7 ook al in 64bit mode werkte.  Dan verwacht ik met Win10 geen probleem.

 

Ik weet dat er ook gratis software bestaat, maar WP X5 kan ook de oudste WP bestanden nog lezen. Zo kan ik aan de administratieve verplichting voldoen om digitale bestanden 10 jaar te bewaren met een systeem dat de bestanden kan lezen.

Link naar reactie

Ik kwam dit tegen op http://www.wpuniverse.com/vb/showthread.php?37448-Corel-Windows-compatibility

Quote

The WordPerfect Office X5 (released in 2010) Readme.txt file says:
"Operating system with the latest service pack and critical updates: Windows 7, Windows Vista, or Windows XP (32-bit and 64-bit editions)."

Wat dus betekend dat X5 zowel 32 bit als 64 bit ondersteund. En als jij zegt dat het onder Win10 werkt (volgens die community) dan zou het onder Win10 (64 bit) moeten kunnen werken... Maar kijk anders eens naar jouw installatie-CD van WP X5, wat geeft ie bij jou aan?

 

Als het je puur gaat om toegang te blijven houden tot die oude bestanden, waarom dan niet al die bestanden omzetten naar een open formaat (en originelen ook bewaren) zodat je de afhankelijkheid van X5 niet meer (direct) hebt? Ik las dat X4 al ondersteuning had voor open formaten (OpenDocument en Office Open XML, zie https://en.wikipedia.org/wiki/WordPerfect). En als je ze toch niet meer aanpast, PDF wellicht?

 

Die bewaarplicht moet je wel realistisch houden voor jezelf en leuk... :classic_wink:

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.