Re:Spammers in de marge...

Aanbevolen berichten

Ik vind dat er in de marge teveel 'spam' mogelijk is hier-- het valt me op dat er heel veel mensen zijn die zeggen "dit forum is niet bedoeld voor spam", etc., maar dat dat wel eerst een hele tijd online staat, en dat het niet gewoon gedelete wordt.

Mag iets 'harder' beleid wat mij betreft, het kost veel waardevolle tijd...toch? ::)

Link naar reactie

Ik vind ook dat het wat strenger mag. vandaag was er weer eens iemand ("wokkie") die het hele forum platspamde. Van mij mag zo'n persoon wel even geband worden tot men zeker weet dat hij de regels snapt.

 

Voor de rest vind ik op zich lichte promotie niet heel storend indien het bericht waarde toevoegt aan de community. Maar dat is dan weer erg subjectief.

Technisch innovator.

Link naar reactie

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ondernemend Nederland dit forum gebruikt als reclameuiting maar er zijn ook heel wat ondernemers die posten 4 regeltjes en de rest van het boxje barst dan uit zijn voegen van het promotiemateriaal.

 

;D Welkom in de wondere wereld van de community!

Er zijn blijkbaar ook onuitgesproken wetten annex wetmatigheden binnen een forum, meer dan alleen een duidelijk gebod: 'gij zult niet spammen'.

Ik begrijp ook wel dat het misschien te 'grimmig' overkomt, een groot aanplakbiljet "Spam wordt onmiddelijk verwijderd" op de voorpagina, want de ratio spam: normale berichten is niet echt zoek.

Het is gewoon lekker ouderwets Hollands tolerant misschien ;)

Link naar reactie

Ik vind ook dat het wat strenger mag. vandaag was er weer eens iemand ("wokkie") die het hele forum platspamde. Van mij mag zo'n persoon wel even geband worden tot men zeker weet dat hij de regels snapt.

 

Voor de rest vind ik op zich lichte promotie niet heel storend indien het bericht waarde toevoegt aan de community. Maar dat is dan weer erg subjectief.

 

Ach ja meneer wokkie,

Er komen er veel meer voorbij dan alleen meneer wokkie.

Ik heb hem gisteren drie mails moeten sturen eer de stroom spam ophield. Te beginnen natuurlijk met een hele vriendelijke dat dit niet de bedoeling is. Daarna minder vriendelijk van inhoud.

Een groot deel van zijn berichten is gisteren gelijk verwijdert, soms zelfs direct na het posten.

De reden waarom ik een aantal laat staan is omdat de poster na het sturen van een PM al off line blijkt te zijn.

Dan laat ik de berichten bewust staan omdat niet iedereen ziet dat er een bericht klaar staat.

Verder weet ik niet in hoevere andere mods zich met wokkie hebben bemoeid.

 

De policy is, geen spam in het bericht.

In je signatue is ruimte voor een link naar jouw activiteiten.

We willen de regeltjes ook het liefst zo eenvoudig mogelijk houden.

En hopen dat iedereen zich beheerst met de uitlatingen in zijn/haar signature.

 

 

 

Link naar reactie

Is spam een synoniem voor reclame?

 

Ja, maar dat is ook een breed begrip. Als je hier gaat roepen koop mij! dan is dat duidelijk spam. Adviseer je echter kijk eens bij hem dan geldt dat al snel als een advies of tip. Zit je hier echter voortdurend vriendendienstjes te promoten, dan wordt het toch weer spammerig. Echt 100% objectief is het niet, maar we doen het (ahum) intersubjectief. Met inspraak. Als het ware. Dus.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Mijn persoonlijke definitie van spam is iedere post die als enige of hoofddoel heeft de lezer ergens toe aan te zetten, en niet om bij te dragen aan (een discussie op) het forum zelf. Dat kan zijn het kopen van een product, maar ook het kijken naar een website. Ik had laatst bijvoorbeeld een forum waarop iemand als topicstart alleen een link plaatste. Dat is spam. Ook als het niet iemands eigen site is of de link niet verwijst naar reclame, is het spam. Er wordt immers geen zinnige bijdrage geleverd aan het forum zelf (wat in dat geval wel zo was geweest als diegene had gestart met "ïk heb een heerlijke vakantie gehad in Frankrijk, wie geïnteresseerd is, kan hier de foto's bekijken, waar gaan jullie dit jaar op vakantie?")

 

Natuurlijk is dit een zwart-witdefinitie. Je kan bijvoorbeeld hebben dat iemand heel goedbedoelend aanbiedt iemand te helpen en de diensten van zijn bedrijf (of dat van een vriend) daarbij aanprijst. Hulp of spam? In zo'n geval laadt je de verdenking op je dat het je meer te doen is om een klant voor jezelf, dan om hulp voor die persoon of een bijdrage aan het forum. Het advies: voorkom dat je zo'n verdenking op je laadt en verwijs eventueel naar je profiel. En ga je een keer per ongeluk over de subjectieve schreef, dan zullen moderators en andere HL'ers je ongetwijfeld wat credit geven als je vaker op het forum post, en die posts meestal een bijdrage aan de desbetreffende discussie zijn.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.