• 0

Oldtimer verkopen aan eigen Holding

Ik weet dat deze vraag ten dele al eerder gesteld is maar probeer het toch nog een keer.

 

Ik heb een aantal jaar geleden mijn bedrijf verkocht en mijn Holding aangehouden.

Is het mogelijk om een oldtimer, die nu in mijn privébezit is te verkopen aan mijn Holding ?

Ik weet dat over de eventuele meerwaarde die gegenereerd gaat worden, door waardestijging, belasting betaald zal moeten worden bij verkoop, maar aangezien ik er nu een taxatierapport bij heb waarvan ik twijfel of hij dat ooit gaat opbrengen, leek het me wel zinvol.

Verder zou ik er dan ook een verklaring geen privégebruik auto op moeten aanvragen lijkt mij, maar ook dat is niet echt een probleem omdat er toch niet mee gereden word.

Voorziet iemand problemen of mis ik iets ?

Ik hoor graag een reactie.

 

Groet Vincent

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Vinnie

 

Heeft jouw holding tot doel (zie oprichtingsakte) om te investeren in roerende zaken?

 

Het kan namelijk prima. Cliënt van mij heeft een BV specifiek hiervoor opgericht. Maar dus wel met als doelstelling de aankoop, in voorraad houden en eventueel verkopen van roerende zaken. 

 

Als er niet mee gereden wordt en de auto wordt gehanteerd als voorraad (met doel tot verkoop) dan is bijtelling niet aan de orde. 

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dag Joost,

 

De Holding heeft een ruime omschrijving als het gaat om doelstellingen te weten :

 

a oprichten en verwerven deelnemen en samenwerken besturen alsmede financieren van andere ondernemingen in welke rechtsvorm dan ook 

b afsluiten van pensioen stamrecht lijfrente en overige verzekeringsvormen

c verstrekken en aangaan van geldleningen het beheren van registergoederen en het stellen van zekerheden ook voor schulden van anderen

d het verrichten van alle overige werkzaamheden op commercieel industrieel en financieel gebied

e het verrichten van alle verdere handelingen die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.

 

kan ik dit eventueel aan laten vullen of denk je dat dit voldoende is ?

Ik hoor je graag.

 

groet Vincent

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.