• 0

Wat aangeven met Rekening Courant bij minder dan €17500

Wat kun je invullen bij de aangiftes wanneer de BV een schuld aan mij heeft van minder dan 17500 rekening courant, voornamelijk door niet uitbetaald salaris?

 

Over de Rekening Courant was mijn conclusie vorig jaar, dat men bij een saldo van de BV schuld aan DGA van minder dan 17500 wel rente in rekening brengt maar deze niet bij de winst geteld hoefde te worden.  Als deze wel bij de winst geboekt wordt dan hoeft dit niet in box 3 (mijn bezitting/vordering) opgenomen te worden.  Klopt dat?

 

De belastingdienst  geeft:

Quote

 

U hoeft de rente niet als opbrengsten op te geven als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

·        Het saldo van uw rekening-courant is het hele kalenderjaar niet hoger dan € 17.500 positief en niet lager dan € 17.500 negatief.

·        Bij de bv is geen rente in rekening gebracht

·        Een rekening-courantschuld mag niet in box 3 aangegeven worden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is volgens mij het één of het ander. Je kunt besluiten om géén rente in rekening te brengen bij de bv bij een schuld lager dan 17.500. In dat geval hoef je dat saldo niet op te nemen in box 3 en hoeft de bv ook geen rentelasten af te trekken van de winst. Als je echter wel rente rekent, dan heeft de bv een aftrekpost en moet jij persoonlijk het saldo als bezitting meenemen in box 3.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.