Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik in de goede forum ben.

Ik heb een heel specifieke vraag over foodtrucks, namelijk:  mag jij werkzaamheden verrichten in een bewegende foodtruck? Ik neem aan dat dat niet mag, en dat alle passagiers van een bewegende voertuig (vrachtwagen) altijd moeten zitten?

Waar zou ik meer info kunnen vinden over dit soort regelgeving?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd lijkt het mij een kwestie van gezond verstand om te beginnen..

In welke context stel je de vraag?  Ben je van plan wel rijdend te gaan werken als het niet expliciet verboden is? wil je huisregels opstellen voor je medewerkers?

Naast verkeersregels is er natuurlijk ook de arbo wetgeving die moet zorgen dat er onder veilige omstandigheden gewerkt wordt en goede kans dat mogelijk ook nog de warenwet om de hoek komt kijken.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wie is “jij”? Als het alleen de ondernemers betreft is Arbeidsomstandighedenwetgeving niet van toepassing.

Los daarvan: werken in bewegende voertuigen is ook niet per sé verboden; het zou helpen als je een concreet voorbeeld geeft van de werkzaamheden. Mits veilig zou groente schillen bijvoorbeeld kunnen, maar bakken of koken niet (edit: en uiteraard alleen voor passagiers/bijrijders, niet voor de bestuurder :classic_biggrin:)

B2Bsure helpt  MKB en ZZP bij het verkleinen van risico's, het verzilveren van kansen en de best passende verzekeringen. Vragen of hulp nodig? Contact

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Een iets scherper beeld of het hier werkelijk gaat om een vrachtauto (bakwagen :classic_biggrin:) of zoiets als een dubbelcabine of kampeerwagen is ook wel aardig.

Zittend met een gordel om (op een zitplaats) zou je als niet-bestuurder in theorie best nog flink wat taken kunnen verrichten zolang dat maar veilig blijft.

Groet,

Highio

aangepast door Highio

HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties.

Het is een hypothetische situatie - maar ik zie nu dat zo iets onnodig en gevaarlijk zou zijn.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik neem als voorbeeld de pizzabus die bij ons in de stad rijdt, zij rijden naar de klant gewoon op de stoel in de gordel,

parkeren bij de klant en gaan daar ter plekke de pizza bakken, zij doen het nooit rijdend!

"zoek het maar uit"

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar neem je de trein als voorbeeld, een vliegtuig of een cruiseship, dan zie je dat er eten bereid en geserveerd wordt in talloze voer- en vaartuigen. Leestip: Motorkoken voor Beginners!

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké