Ga naar inhoud

Omzet bij festival icm muntverkoop

Aanbevolen berichten

sinds deze maand hebben wij een kassasysteem staan dat gekoppeld is aan onze boekhouding . de kassa registreert uiteraard onze omzet en exporteert dit dagelijks aan onze boekhouding.  Voordat we dit kassasysteem hadden werd onze btw afdracht uit de omzet adhv marges en de inkopen bepaald.  nu vraag ik mij af, hoe kan ik nu het meest praktisch mijn omzet gaan registreren op deze kassa tijdens feesten/evenementen. De carnaval komt eraan en wij werken dan met muntverkoop. De verkoop van de munt is niet belast met btw, pas als de munt wordt ingeleverd is er sprake van btw omzet. echter tijdens deze drukke dagen is er weinig tijd om de drank af te slaan op de kassa. zijn er meer ondernemers die dit herkennen en hoe dun jullie dit? ik ben op zoek naar een praktische oplossing hiervoor.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Hans van den Bergh zei:

Je kunt toch de ingeleverde munten tellen?

Ei van Columbus  (zolang je die ingeleverde munten niet weer ongeteld terug in de verkoop doet)

B2Bsure helpt  MKB en ZZP bij het verkleinen van risico's, het verzilveren van kansen en de best passende verzekeringen. Vragen of hulp nodig? Contact

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Elk festival of elke gelegenheid met consumptiebonnen of -munten werkt met een scheiding tussen verkoop en inname en houdt een reservering aan van (nog) niet ingewisselde bonnen of munten. 

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
57 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Elk festival of elke gelegenheid met consumptiebonnen of -munten werkt met een scheiding tussen verkoop en inname en houdt een reservering aan van (nog) niet ingewisselde bonnen of munten. 

Ik plaatste mijn opmerking niet voor niets uiteraard :classic_laugh:

Bij een  festival ter plaatse kreeg ik aan de kassa muntjes die kletsnat van het bier waren uit een emmer die verdacht veel leek op de emmers waar ze aan de bar de muntjes in deponeerden. Stom toeval of werkte de scheiding daar kennelijk niet helemaal als beoogd?  :classic_rolleyes:

B2Bsure helpt  MKB en ZZP bij het verkleinen van risico's, het verzilveren van kansen en de best passende verzekeringen. Vragen of hulp nodig? Contact

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Beste Caat,

nuchtere constatering: jouw vorige vraag werd geclassificeerd als klantvraag van een accountant.

Ben je nu opeens festivalorganisator of exploitant van een drank- of snackvoorziening tijdens carnaval geworden?

Groet,

Highio

aangepast door Highio

HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Munten in een telbak / muntenbak?

Alles wat binnenkomt stop je in een telbak, bak vol? Dan weer naar de kassa.... kassa haalt bak leeg en de lege muntenbak circuleert weer voor inkomende munten?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of gewoon afrekenen over de muntverkoop (hoog tarief). Mag ook, maar dan betaal je ook btw over niet ingeleverde munten. En bij een festival zal het hoofdzakelijk alcohol zijn, dus hoog tarief.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze afrekenen aan de hand van de verbruikte consumpties (beginvoorraad - eindvoorraad). Want het is wel leuk die muntverkoop maar je weet dan nog niet of die ingeleverd is tegen een consumptie onder hoog of laag btw tarief. Dus wil je het accuraat doen dan lijkt mij bij een festival de enige manier de voorraad te tellen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw vragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké