• 0

Registreren voor Mwst in Duitsland

Goedendag,

 

Ik heb nog een aantal vragen over de Mwst in Duitsland, ik ga producten verkopen vanuit een warehouse in Duitsland en daarvoor moet ik dus persé de duitse btw tarief voor berekenen (dit wil ik uiteindelijk ook in Frankrijk doen maar ik wil eerst beginnen met Duitsland). Ik heb o.a. op de website van de Nederlandse en Duitse belastingdienst  gelezen over het registratieproces etc. Maar het is me niet al te duidelijk.

 

Weten jullie hoe ik een Duitse BTW nummer kan aanvragen en hoe ik de aangifte daar kan doen? Zijn er misschien online boekhoudprogramma's voor Duitsland hiervoor?

 

Alvast bedankt voor de behulpzaamheid.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze informatie is gewoon bij het finanzambt te vinden in het Nederlands.

https://www.finanzverwaltung.nrw.de/de/kleve-omzetbelasting-voor-nederlandse-ondernemers

 

vraag 5 en 14 zijn meest relevant voor jou vragen. Maar een aantal andere vragen zijn vast ook nuttig voor je om door te nemen

 

Er zijn vast ook boekhoudpakketten die aangifte in Duitsland faciliteren maar het zal van het pakket afhangen dat je voort heel veel goedkope online pakketten richten zich alleen op NL markt als ze btw aangifte via hun software al aanbieden.

Finanzambt heeft ook een aangiftesite netals NL belastingdienst waar je dus onafhankelijk van je software aangifte kan doen.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Roel J zei:

Deze informatie is gewoon bij het finanzambt te vinden in het Nederlands.

https://www.finanzverwaltung.nrw.de/de/kleve-omzetbelasting-voor-nederlandse-ondernemers

 

vraag 5 en 14 zijn meest relevant voor jou vragen. Maar een aantal andere vragen zijn vast ook nuttig voor je om door te nemen

 

Er zijn vast ook boekhoudpakketten die aangifte in Duitsland faciliteren maar het zal van het pakket afhangen dat je voort heel veel goedkope online pakketten richten zich alleen op NL markt als ze btw aangifte via hun software al aanbieden.

Finanzambt heeft ook een aangiftesite netals NL belastingdienst waar je dus onafhankelijk van je software aangifte kan doen.

Bedankt voor de moeite, ik kwam ook op die site uit. Maar nadat ik bij vraag 5 dus op die site heb geklikt waar je dat kan aanvragen snap ik het allemaal niet meer, het is ook in het Duits. 

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe zit dat dan met punt 6?

Ben je verplicht om ieder maand deze specificatiestaten toe te sturen?

Als Duitse ondernemer hoeft dat nm. niet.

 

Wij willen evt. in Duitsland aangifte gaan doen om van de complexe en arbeidsintensieve "teruggaaf buitenlandse BTW"-procedure af te komen.

Zo'n specificatiestaat voorbelasting maakt deze oplossing echter minder aantrekkelijk...

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de registratie is een invulbare pdf, die je daarna uitprint, ondertekend en met eventuele bijlagen mailt of per post aan het Finanzamt stuurt.

De aangiften,  let op het eerste jaar maandelijks, moet je digitaal via Elsteronline indienen. Of via een boekhoudpakket. 

Ga je via Amazon handel drijven?

Denk na de registratie in Duitsland ook aan het aanvragen van het nieuwe verplicht certificaat 22f UStG.

Er zijn wel bedrijven die dit voor je kunnen verzorgen 😉

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.