• 0

Hoe zet ik auto's die ik verhuur op de zaak zonder bijtelling te betalen

Hallo,

 

Ik heb een auto bedrijfje, voornamelijk export auto's dus krijg niet veel met Nederlandse kentekens te maken. Nu wil ik klein starten met een auto verhuur bedrijf, maar hoe krijg ik die autos op de naam van de zaak zonder bij telling te betalen. Hoe doen verhuurbedrijven dit, moet je een nieuwe zaak op richten. 

 

Weet iemand dit wie kan me helpen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Bijtelling heb je alleen als je zelf in die auto's rijdt. Dus dat voorkom je door er zelf niet in te rijden. Belangrijker - en al vaker hier besproken - aspect waar je goed naar moet kijken is verzekering. Want verhuurde auto's is echt een apart ding om te verzekeren. 

Link naar reactie
  • 0

Voor autodealers geldt (of gold) een speciale regeling voor de bijtelling. Deze komt/kwam er op neer dat je voor slechts 1 auto uit de handelsvoorraad een bijtelling krijgt (en dus niet voor elke auto een km-administratie hoeft bij te houden).

 

Misschien even contact opnemen met een branche-organisatie (BOVAG) of de belastingdienst hoe het precies zit.

 

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, odeon zei:

Misschien even contact opnemen met een branche-organisatie (BOVAG) of de belastingdienst hoe het precies zit. 

 

Hier een paar linkjes ... Misschien even contact opnemen met een branche-organisatie (BOVAG) of de belastingdienst hoe het precies zit. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 10-2-2019 om 11:40, Hanscar zei:

Hallo,

maar hoe krijg ik die autos op de naam van de zaak

Voor een eenmanszaak: niet 

 

Op 10-2-2019 om 11:40, Hanscar zei:

zonder bijtelling te betalen.

Kloppende kilometerregistratie  waaruit blijkt dat er alleen zakelijke (door huurders) mee worden gereden. Ritbox is een overweging waard 

En zorg er voor dat autoverhuur ook vermeld staat als activiteit bij de KvK

 

17 uur geleden, StevenK zei:

Belangrijker - en al vaker hier besproken - aspect waar je goed naar moet kijken is verzekering. Want verhuurde auto's is echt een apart ding om te verzekeren. 

Inderdaad. Autoverhuur is standaard uitgesloten van verzekering: je moet dit vooraf bespreken met en toestemming vragen aan verzekeraar, of de dekking elders onderbrengen

 

Voor de wettelijk verplichte WAM-dekking kun je - als je eigen verzekeraar geen dekking biedt - altijd bij De Vereende terecht

Quote

Zakelijk gebruikte motorrijtuigen
Wanneer kunt u uw voertuig zakelijk verzekeren?  
De meeste maatschappijen doen het liever niet. Zij vinden de risico's te groot. Wij niet. De Vereende  verzekert daarom ook:

  • taxibedrijven;
  • pizza- of koeriersdiensten;
  • verhuur- en leasebedrijven;
  • quads en trikes met een kenteken;
  • touringcars;
  • vrachtauto's;
  • groene kentekens of handelaarsplaten.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hanscar,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Is het beginnen van een tweede activiteiten een 'wild' idee? Of heb je dit al enigszins uitgewerkt?

 

Wat is de huidige situatie of jouw idee over een rechtsvorm? M.a.w. handel je nu als eenmanszaak of heb je een BV? En wie of wat wil gaan verhuren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.