• 0

in de us vestigen of vanuit NL

Ik ben van plan een nieuw product te lanceren op de Amerikaanse markt. Inmiddels heb ik een exclusiviteitcontract van de fabrikant ontvangen en heb reeds contacten gelegd met diverse agenten verdeeld over de US (het patent is inmiddels ook geregeld).

Het betreft hier een Nederlandse vinding met een in Nederland bewezen succes.

 

Mijn vraag is alsvolgt (met name het kostenaspect in gedachten houdend):

 

Kan ik beter een bedrijf in de US opzetten en van daaruit gaan distribueren naar mijn agenten, om zodoende in de US ook beter voeten aan de grond te krijgen, of een bedrijf in Nederland starten die exporteert naar de verschillende agenten?

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In principe zou ik zeggen , start in de USA.

Je hebt dan veel meer gevoel met het land en de markt.

Als jouw product niet verkoopt, bv bij een grote sportketen, dan kun je er zelf eens naar toe gaan om je voelsprieten uit steken.

Heb je echter distributeurs die er ol tegen aan gaan, dan is het misschien niet direct nodig.

Al blijf ik erbij dat je in een markt moet staan om er gevoel mee te hebben.

Misschien is er een tussenoplossing mogelijk door je werkplek af te wisselen tussen de USA en Europa.

 

Ik heb zelf het omgekeerde meegemaakt, namelijk een amerikaans hoofdkantoor dat vanuit de USA een europese distributeur dicteert, dat werkte niet.

Link naar reactie
  • 0

Beide optie's hebben natuurlijk z'n voor- en nadelen. Puur kijkend naar het kostenaspect zou ik vanuit Nederland gaan opereren aangezien je blijkbaar al contact hebt met goede agenten in de VS. Zelf heb ik op deze wijze jaren naar tevredenheid gewerkt. Controle houden op agenten vanuit de VS is vaak net zo gecompliceerd als vanuit de EU. Misschien een belangrijk punt voor je overweging is te weten waar je product momenteel geproduceert wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het product wordt momenteel gefabriceerd in Nederland, hier zit ook de patent houder en het Europees hoofdkantoor. De markt in Amerika wil ik in vieren op gaan delen, agenten in Miami, New York, Chicago, en één in California. Hierbij heb ik momenteel de agenten voor Miami en Chicago gevonden. Wellicht dat ik met regio bescherming wil gaan werken voor de agenten, maar dan moet er wel wat tegen over staan.

 

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.