Ga naar inhoud

Uurtarief computer branche

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb sinds een aantal jaar een computer bedrijf voor het midden MKB en voor particulieren. Nu komt het vaak voor dat ik niet een heel uur bezig ben.  bijvoorbeeld soms is het probleem snel opgelost (15 min of 30 min) 

Nu is het probleem hoeveel vraag je hiervoor? een heel uurtarief ? helemaal niks voor de goodwill? Dit komt vaak voor bij mij. 

Wat is jullie advies hierin?

 

Met vriendelijke groet!

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik factureer zelf per kwartier. Kleinere werkzaamheden noteer ik meestal in mijn systeem en factureer ik pas als er een paar uurtjes zijn opgebouwd. Aan het begin van elk kwartaal factureer ik de dan nog openstaande opdrachten alsnog zodat die uren niet te lang open blijven staan. 

 

Maar ga jij zelf naar de klant toe? Dan ben je natuurlijk al snel een uur kwijt aan reistijd e.d. Ook dat moet naar mijn mening gewoon betaald worden toch?


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Korte werkzaamheden, kan je per minuut berekenen, per blok van 15 minuten, per halfuur of per uur. Daarbij moet je ook rekening houden met de reistijd en reiskosten als je naar de klant toe moet rijden.

 

https://ondernemersplein.kvk.nl/uw-uurtarief-bepalen/

https://uurtarief.tips/nl/kennisbank/ict

https://uurtarief.tips/nl/zzp/reiskosten/voorrijkosten

https://zzpdaily.nl/zzp-uurtarief-infographic/


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
52 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Ik factureer zelf per kwartier. Kleinere werkzaamheden noteer ik meestal in mijn systeem en factureer ik pas als er een paar uurtjes zijn opgebouwd. Aan het begin van elk kwartaal factureer ik de dan nog openstaande opdrachten alsnog zodat die uren niet te lang open blijven staan. 

 

Maar ga jij zelf naar de klant toe? Dan ben je natuurlijk al snel een uur kwijt aan reistijd e.d. Ook dat moet naar mijn mening gewoon betaald worden toch?

Ja ik ga soms wanneer nodig zelf naar de klant toe, inderdaad reiskosten reken ik meestal ook niet. Als ik bijvoorbeeld in me eigen woonplaats (dorp) naar klanten moet dan ben ik misschien een minuut onderweg. Voor klanten verder weg reken ik wel reistijd. 

 

Misschien inderdaad wel een optie om dat bij te houden in me systeem bij kleine werkzaamheden.  En anders alsnog dat ene kwartier factureren?

 

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
50 minuten geleden, Cosara zei:

Korte werkzaamheden, kan je per minuut berekenen, per blok van 15 minuten, per halfuur of per uur. Daarbij moet je ook rekening houden met de reistijd en reiskosten als je naar de klant toe moet rijden.

 

https://ondernemersplein.kvk.nl/uw-uurtarief-bepalen/

https://uurtarief.tips/nl/kennisbank/ict

https://uurtarief.tips/nl/zzp/reiskosten/voorrijkosten

https://zzpdaily.nl/zzp-uurtarief-infographic/

Dankjewel!

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je een mogelijkheid om jouw declarabele uren over dit aantal jaar na te gaan?

 

Misschien moet je eens met een tandarts of advocaat gaan praten...

 

Groet,

 

Highio


HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat methoden die ik gebruikt zie:

 

- Naar boven afronden (het dichtstbijzijnde kwartier bijvoorbeeld).

- Een vast bedrag aan onderzoekskosten berekenen (bij reparaties).

- Een vast bedrag per dienst.

- Een fooienpot c.q. de klant zelf laten bepalen wat hij wil betalen (dit zag ik een schoenmaker doen voor kleine werkzaamheden zoals gaatjes in een broekriem knippen).

 

Zelf rond ik naar het eerste volle uur af, maar ik heb zo weinig kleine klanten dat ik ook makkelijk kan onthouden of ze nog 40 minuten van me tegoed hadden.

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Highio zei:

Heb je een mogelijkheid om jouw declarabele uren over dit aantal jaar na te gaan?

 

Misschien moet je eens met een tandarts of advocaat gaan praten...

 

Groet,

 

Highio

Ja daar heb ik wel inzicht in! ga ik naar kijken.

Toevallig is een vriend van mij advocaat, ik zal hem eens sparren.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, cosinas zei:

Toevallig is een vriend van mij advocaat, ik zal hem eens sparren.

En als je zijn uurtarief kunt rekenen zou dat heel mooi zijn :classic_laugh:

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, Rik · zei:

En als je zijn uurtarief kunt rekenen zou dat heel mooi zijn :classic_laugh:

haha!

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
48 minuten geleden, cosinas zei:

Als ik bijvoorbeeld in me eigen woonplaats (dorp) naar klanten moet dan ben ik misschien een minuut onderweg.

Je onderschat de tijd die het kost. Voordat je terug bent van even een instelling aanpassen, ben je zo een half uur verder. Jouw klant snapt ook dat jij op zijn verzoek op pad bent gegaan, dus je kan voor zoiets een basistarief vragen van bv één uur. Vooraf duidelijk communiceren.

 

Je kan ook service abonnementen verkopen of een support-strippenkaart. :classic_rolleyes:

 

Als het service is aan klanten die al hun apparatuur bij jou bestellen, ligt dat anders uiteraard. 

aangepast door TwaBla

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, cosinas zei:

Misschien inderdaad wel een optie om dat bij te houden in me systeem bij kleine werkzaamheden.  En anders alsnog dat ene kwartier factureren?

 

Tja dat moet je zelf bepalen. Het ligt er ook aan hoe je facturatiesysteem werkt, en hoe druk je het hebt.

 

Ik werk op die manier eigenlijk vooral voor vaste klanten, die staan toch al in mijn systeem dus dan is het uitdraaien van de factuur een kwestie van een druk op de knop en meestal hebben die ook wel een aantal van die kleinere werkzaamheden van 15 of 30 minuten in een kwartaal dus dan is het al snel de moeite waard.

 

Maar als je die uren in een excel sheet bijhoudt  en je moet dan de klant nog handmatig invoeren in je boekhoudsysteem om een factuur uit te draaien kost dat bijna net zoveel tijd als de werkzaamheden zelf :classic_wink: Maar ja, 4 keer een kwartier is ook weer een uur en als je toch even niks beters te doen hebt... 

Waarschijnlijk kun je in jouw geval misschien ook beter een vast starttarief rekenen (bijvoorbeeld 50 euro inclusief het eerste half uur werk). Zo werkt het lokale witgoed reparatie bedrijf hier ook.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké