Ga naar inhoud

virtueel kantoor: factuurregels adresgegevens

Aanbevolen berichten

Hoewel er toch al wat topics zijn over het virtueel kantoor 

wil ik graag het volgende weten..

Een virtueel kantoor mag niet gebruikt worden als vestigingsadres maar wel als correspondentie adres  voor de Kvk

Hoe gaat dit dan in zijn werk op de facturen volstaat dan het correspondentie adres of moet het vestigingadres ook vermeld worden.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Factuurregels:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/

 

Quote

uw volledige adres en dat van uw afnemer
U vermeldt het adres waar de onderneming feitelijk is gevestigd. Vermelding van alleen een postbusnummer is niet voldoende.

 

Op je factuur moet dus sowieso het vestigingsadres staan. Zo interpreteer ik het...

Maar als je in bezit bent van een telefoon: BelastingTelefoon: 0800 - 0543 (gratis)

 

 

aangepast door MrHTTP

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
45 minuten geleden, MrHTTP zei:

Factuurregels:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/

 

 

Op je factuur moet dus sowieso het vestigingsadres staan. Zo interpreteer ik het...

Maar als je in bezit bent van een telefoon: BelastingTelefoon: 0800 - 0543 (gratis)

 

 

afgaande op jouw bericht zou dat dan betekenen dat een postadres of virtueel kantoor huren compleet nutteloos is:classic_biggrin:

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, Ubasti zei:

Een virtueel kantoor mag niet gebruikt worden als vestigingsadres maar wel als correspondentie adres  voor de Kvk

Heb je een link naar een bron.
Ik ben in Utrecht bezig met iets dergelijks dus ben wel benieuwd wat er verandert is aan de regels voor inschrijving.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Nico Schouten zei:
11 uur geleden, Ubasti zei:

Een virtueel kantoor mag niet gebruikt worden als vestigingsadres maar wel als correspondentie adres  voor de Kvk

Heb je een link naar een bron.

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/inschrijving-vestiging-in-bedrijfsverzamelgebouw/


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, Ubasti zei:

afgaande op jouw bericht zou dat dan betekenen dat een postadres of virtueel kantoor huren compleet nutteloos is:classic_biggrin:

Dat zeg ik niet...

 

Quote

Hoe gaat dit dan in zijn werk op de facturen volstaat dan het correspondentie adres of moet het vestigingadres ook vermeld worden?

Je zet dus beide neer.

Bijvoorbeeld in het klein het vestigingsadres (juridische eis - wat dus je privé adres kan zijn in geval van ZPP-er) en wat prominenter je correspondentieadres (waar jij je werk normalieter uitvoert = virtueel kantoor/verzamelgebouw). Je geeft dan ook duidelijk aan wat het verschil is tussen deze adressen door bijvoorbeeld tussen haakjes "(vestigingsadres)" achter het vestigingsadres te zetten....
 

Via de bron van @Cosara

Quote

Blijkt uit het huurcontract dat je permanent kantoorruimte of een bureau op het adres huurt, dan mag je dit als je bezoekadres inschrijven in het Handelsregister. Dit wil niet zeggen dat je altijd aanwezig moet zijn, maar dat je de mogelijkheid hebt om permanent aanwezig te zijn.

Dit is belangrijk. Kun je dat 'permanente' niet aantonen dan wordt het gezien als tijdelijk verblijf en noteer je beide adressen op je factuur.

 

 

aangepast door MrHTTP
Heb zojuist de Belastingdienst gebelt hiervoor, dit was het advies. Maar bel vooral zelf...

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, MrHTTP zei:

Heb zojuist de Belastingdienst gebelt hiervoor, dit was het advies. Maar bel vooral zelf...

 

Denk aan de  "Wet van Ward":

Quote

"Je moet de belastingtelefoon minimaal 3 x bellen en dan het gemiddelde nemen van de 2 antwoorden die het dichtst bij elkaar liggen "

 

:classic_rolleyes:


B2Bsure helpt  MKB en ZZP bij het verkleinen van risico's, het verzilveren van kansen en de best passende verzekeringen. Vragen of hulp nodig? Contact

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Denk aan de  "Wet van Ward":

 

:classic_rolleyes:


Ha! Die wet is niet alleen van Ward. :classic_wink:Als de TS en jij nou ook even bellen dan hebben we de gemiddelde waarheid. :classic_ninja:

 

Vroeger belde ik ook meerdere malen maar na een paar keer de opmerking "Meneer belt U nou weer..!?" ben ik ermee gestopt.

Tegenwoordig zoek ik vooraf zoveel mogelijk zelf uit en blijf net zo lang doorvragen totdat ik merk dat de Belastingdienst wil ophangen/mij beu is. Dat werk prima. Houd er wel rekening mee dat je dan minimaal 3 keer wordt doorverbonden met iemand die er meer vanaf weet.

 

De TS heeft nu alle handvaten gekregen in dit topic om de Belastingdienst te ondervragen via de BelastingTelefoon (optie 2 voor ondernemers en daarna optie 4 voor overige vragen). :classic_laugh:

Nu hopen dat er een simkaart in de telefoon zit.

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké