• 0

Factuur met BTW of contract met loonbelasting?

Goedendag,

Graag wil ik beginnen met mezelf voorstellen aangezien ik helemaal nieuw ben op dit forum, ik heb nog nooit van dit forum gehoord maar nu ik zelf een beetje in de knel zit ben ik maar gaan zoeken naar een goede plek voor informatie daar waar ik de enige ondernemer ben in mijn netwerk.v

Mijn naam is Cedric en ik ben 21 jaar oud, ik ben zzp'er en mijn bedrijf heet "Cendren" een online marketing agency, daarnaast loop ik stage bij "Byflow3d Eindhoven" als Marketing en Sales Intern. Ik ben actief met "Cendren" sinds 1 maand en werk momenteel met 3 klanten uit Engeland en Ierland, hier zit ik dus ook mee in de knel.

 

Waarom zit ik in de knel?
Mijn 1e klant uit ierland factureer ik wekelijks en aangezien wij beide beschikken over een BTW nummer kan de BTW verlegd worden, dit is dus super gemakkelijk.

De 2e klant uit Engeland factureer ik via Peopleperhour, hier kan ik ook de BTW verleggen.
En dan nu de 3e klant, de klant waarmee ik in de knel zit. Bij deze klant werk ik onder contract, we hebben een Independed Contractor contract opgesteld waarin in vermeld word dat ik maandelijks word uitbetaald, echter weet ik nu niet of deze inkomsten als loon worden gezien.

Hier dus mijn vraag, is er iemand die mij kan assisteren met dit contract om te kijken of de inkomsten hieruit als loon opgegeven moeten worden bij de belasting, of dat ik het contract moet aanpassen om de BTW erbij toe te voegen, helaas zou ik bij deze klant de BTW niet kunnen verleggen aangezien deze klant niet beschikt over een BTW nummer (BTW nummer in engeland is niet verplicht als het bedrijf niet een bepaalde omzet draait).

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd.

Cedric

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.