• 0

Aangifte VPB 2018

(aangepast)

Ik krijg mijn  W&V  in de aangifte VPB 2018 niet in orde door een Dividend betaling Mijn balans is wel kloppend


Ondernemingsvermogen einde boekjaar                 e      22.365
                                                                  e      22.365
Ondernemingsvermogen begin boekjaar                 e      18.241
                                                                  e      18.241
Vermogensverschil                                                                 e       4.124      Tot Hier klopt het

Maar dan komt de winst uitkering die wordt bij de winst op geteld zodoende kom ik veel te hoog uit;

Winstuitdelingen en niet-aftrekbare giften                      e       9.000
Vennootschapsbelasting en buitenlandse belasting    e      -1.025
                         Niet-aftrekbare bedragen                                  ------->
                                                                  e       7.975
           Saldo fiscalewinstberekening                                      e      12.099

 

Wie heeft hier ervaring mee een heeft suggesties om dit op te lossen

Met vriendelijk groet

N.B

Als ik de winstuitkering weg haal dan kom ik weer veel te laag uit

Ondernemingsvermogen einde boekjaar                 e      22.365
  Subtotaal                                                 ------->
                                                                  e      22.365
Ondernemingsvermogen begin boekjaar                 e      18.241
Subtotaal                                                 ------->
                                                                  e      18.241
Vermogensverschil                                                 e       4.124
Vennootschapsbelasting en buitenlandse belasting    e      -1.025
Niet-aftrekbare bedragen                                  ------->
                                                                  e      -1.025
Saldo fiscalewinstberekening                                      e       3.099

 

Waar ga ik de mist in ?

 

aangepast door wpronk
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zover ik weet is het kopje "Winstuitdelingen" (en niet-aftrekbare giften) bedoeld voor dividendbetalingen DOOR je vennootschap. Het gaat hier om een dividendbetaling AAN je vennootschap door een bedrijf waar deze vennootschap aandelen in heeft, neem ik aan. Het lijkt me dat je deze moet invullen onder "Resultaat uit deelnemingen" onder het kopje "Winst- en verliesrekening". Zou het dan wel kloppen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Prins,  het is een dividendbetaling DOOR mijn BV aan mij prive  dus wel op  de juiste plaats ingevuld.  Ik heb geen belang elders. Maar er gaat nog iets fout want als ik de Dividend betaling weglaat kom ik veel te laag uit .

 

Resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening voor belasting   -1.259,00

Financiële baten en lasten Rente baten    373,00

Verzekeringsopbrengsten                             6035,00

                                                                                                                                 6.408,00

Resultaat voor belastingen                                                                   -5.149,00

Belastinglast                                                                                                    1.025,00

Resultaat na belastingen                                                                    4.124,00                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het willekeurige gebruik van mintekens is overigens wel erg verwarrend. Waar bestaat die 'belastinglast' uit? Het lijkt erop dat het ondernemersvermogen via de balans 4124 is toegenomen, terwijl dat ook het resultaat is ná aftrek van de belastinglast.

 

Kanhet zijn dat je bijvoorbeeld een voorschot vpb al hebt opgenomen als daadwerkelijke belastinglast? Het kan zijn dat je misschien een bepaalde boeking op een bepaalde manier hebt verwerkt in je (commerciële) balans, terwijl er een kleine aanpassing nodig is voor de fiscale.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

De belastinglast is de VPB , het resultaat na Belasting last moet  natuurlijk negatief zijn

Resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening voor belasting   -1.259,00

Financiële baten en lasten Rente baten    373,00

Verzekeringsopbrengsten                             6035,00

                                                                                                                                 6.408,00

Resultaat voor belastingen                                                                   -5.149,00

Belastinglast                                                                                                    1.025,00

Resultaat na belastingen                                                                   - 4.124,00

 

Overigens het over zicht Winst en Verlies rekening in de VPB klopt tot hier uitstekend: Resultaat voor belasting   - 5.149,00  = saldo winst en verlies rekening.

 

afbeelding.thumb.png.0be2d1325275d0c1cebd328a0a37cb8a.png


 

 

afbeelding.thumb.png.04d7b44f292fefcac1965a2f5248a754.png

 

Uitbetaling  Winstdeling  :   ingehouden Dividendbelasting   1.350  winst uitkering  9.000

dan blijkt de Fiscale winst verlaagt te zijn tot  2.957 + (verschil) 2.192  =    5.149 wat het zou moeten zijn

 

afbeelding.thumb.png.ef4763741bbcb03d788e21e8a3493c64.png

 

Graag jullie reactie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, wpronk zei:

Ik krijg mijn  W&V  in de aangifte VPB 2018 niet in orde door een Dividend betaling Mijn balans is wel kloppend


Ondernemingsvermogen einde boekjaar                 e      22.365
                                                                  e      22.365
Ondernemingsvermogen begin boekjaar                 e      18.241
                                                                  e      18.241
Vermogensverschil                                                                 e       4.124      Tot Hier klopt het

Maar dan komt de winst uitkering die wordt bij de winst op geteld

 

En dat dividend is ook in 2018 uitbetaald?

Dan klopt dat gewoon.

 

21 uur geleden, wpronk zei:

Vennootschapsbelasting en buitenlandse belasting    e      -1.025

 

Je hebt in 2018 geld van de belastingdienst terug gehad omdat je eerder teveel vbp had betaald?

Zo nee, dan hoort die min er waarschijnlijk niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.