• 0

Ww uitkering daarnaast paar uur per maand zelfstandige

(aangepast)

Beste allemaal,

 

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje antwoord op probeer te vinden maar wat niet zo eenvoudig is. Ik kom volgende maand in de ww terecht na een vaststellingsovereenkomst met mijn werkgever. Ik werk nu 40 uur in de week. Ik ben daarnaast al sinds 2016 geregistreerd bij de kamer van koophandel, ik heb een bedrijfje ernaast waar ik tot op heden nog geen verdiensten uit heb gehaald, alleen voorbereidingen. Ik schat dat ik hier gemiddeld 14 uur per maand mee bezig ben. Tellen deze uren dan van vanzelfsprekend als vrijgestelde uren naast mijn ww uitkering of moet ik hier iets voor aantonen/aanleveren? En als ik tijdens mijn uitkeringsperiode wel verdiensten krijg, ook al blijven mijn uren het zelfde, kan dit dan van invloed zijn op de hoogte van mijn uitkering?

 

aangepast door noukkie
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Je kunt het altijd proberen, maar met enkel een paar jaar voorbereidingstijd zonder noemenswaardige omzet wordt het wel lastig denk ik.  Gezien het feit dat je het aantal gewerkte uren hebt geschat, neem ik aan dat je  geen urenadministratie hebt bijgehouden waarmee je jouw werkzaamheden voor het bedrijf kunt aantonen.

 

Heb je het al bij het UWV nagevraagd?

aangepast door TenOnrechte
Link naar reactie
  • 0

Hallo Noukkie,

 

Goed dat je alvast uitzoekt hoe het zit met de gewerkte uren als zelfstandige, als je een WW-uitkering ontvangt.
 

Als eerste wil je graag weten hoe wij omgaan met de uren die je vóór je WW-uitkering hebt gewerkt.

Deze uren geef je door bij je WW-aanvraag. De behandelaar van je uitkering kan inderdaad om meer informatie vragen, als hij dat nodig heeft om je aanvraag te beoordelen.


Verder wil je weten of wij de uren die je werkt als zelfstandige gaan verrekenen met je WW-uitkering.
 

Wij kijken naar het gemiddelde aantal uren dat je werkte in de 26 weken voordat je werkloos werd. Deze uren zijn je ‘vrijgestelde’ uren.

De vrijgestelde uren trekken wij niet van je uitkering af.
Werk je in een maand meer dan je vrijgestelde uren? Dan gaan we die extra uren wel verrekenen met je WW-uitkering.

 

Hier vind je meer info over de verrekening van je uren als zelfstandige.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nelleke
UWV Webcareteam

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.