Ga naar inhoud

Ben ik wel een echte ondernemer?

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden, MrHTTP zei:

Als je er een goede product manager opzet of een autonoom team samenstelt dat in balans is dan heb je dat probleem niet. Sowieso als je personeel met uitbreidingen komt waar klanten ook nog eens profijt van hebben moet je blij zijn dat je die mensen hebt en hoef je ze slechts te temmen zodat het marktconform blijft.

Perfectionisten en Kunstenaars zijn nu niet direct de personen die de kunst van het delegeren machtig zijn.

Wat betreft dat temmen ... Rudi85 heeft nu al problemen om getemt te worden, dus zal hij wel als temmer kunnen functioneren?

47 minuten geleden, MrHTTP zei:

Ik heb bij een startup gewerkt waar er binnen 2 jaar een miljoen werd weggegooid omdat 'de baas' zo geilde op zijn eigen ideeën.

... waarschijnlijk ook een perfectionist die niet kan delegeren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minuten geleden, Cosara zei:

Perfectionisten en Kunstenaars zijn nu niet direct de personen die de kunst van het delegeren machtig zijn.

Wat betreft dat temmen ... Rudi85 heeft nu al problemen om getemt te worden, dus zal hij wel als temmer kunnen functioneren?

Rudi85 is (op dit moment) alles behalve een temmer (door juist deze topicvraag te stellen heeft hij hem eigen al zelf beantwoord), maar ik geloof dat mensen hun gedrag kunnen aanpassen mits zij daar zelf ook de noodzaak voor zien. Ik denk dat Rudi85 die noodzaak wel ziet juist door de vraag hier te stellen. Maar wie wil hem temmen? Wellicht moet hij zichzelf leren te temmen met name door zichzelf geen labels te geven en ook geen waarde te geven aan de labels die mensen hem hier geven.

Niet lullen maar poetsen... Als Rudi85 een plan maakt en over 1 jaar precies doet wat hij nu zo graag wil gaan doen dan is Rudi85 niet meer de Rudi85 zoals hij zichzelf hier heeft omschreven. Kan hij dat zelf, vast niet... Hulp zoeken is een goed startpunt.

37 minuten geleden, Cosara zei:

... waarschijnlijk ook een perfectionist die niet kan delegeren.

Mwah gewoon te eigenwijs op bedrijfskritische punten denk ik dan. Personeel in dienst nemen en dan niet gebruik maken van de kennis en ervaringen van het personeel is 'een beetje dom' maar wil niet zeggen dat hij het label dommerik kreeg... :classic_smile:

:classic_cool:

aangepast door MrHTTP

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom zou je een 'echte' ondernemer moeten of willen zijn? Ik vrees dat niemand daar een definitie van kan geven.

Je noemt jezelf geen 'schrijver'. Ik zie een voorlopige match met een recente poster alhier die dat juist wel meent te zijn. Zoek maar eens of laat je verwijzen...

Groet,

Highio

aangepast door Highio

HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, MrHTTP zei:

Zelfreflectie ... geen wijsvinger naar anderen. :classic_cool:

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 25-2-2019 om 19:21, MrHTTP zei:

Heb jij een cursus generaliseren/zwart-wit-denken gehad? Iemand is nooit alleen een perfectionist. Daarnaast wordt het ook minder als je ouder wordt (dan zien de meeste ook in dat het niet houdbaar is)....

Geen cursus, wel bijna 20 jaar ervaring.

Op 25-2-2019 om 19:21, MrHTTP zei:

... Ik heb bij een startup gewerkt waar er binnen 2 jaar een miljoen werd weggegooid omdat 'de baas' zo geilde op zijn eigen ideeën.

Mijn ervaring is ook dat it' ers altijd lopen te jammeren over hun baas, dat die alles fout doet. Maar ze spreken hem er vrijwel nooit op aan.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, espen zei:

Geen cursus, wel bijna 20 jaar ervaring. 

1 uur geleden, espen zei:

Mijn ervaring is ook dat it' ers altijd lopen te jammeren over hun baas, dat die alles fout doet. Maar ze spreken hem er vrijwel nooit op aan.

:classic_rolleyes: Bij deze (voor de tweede keer trouwens)

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké