• 0

Ben ik wel een echte ondernemer?

Hoi allen.

 

12 jaar geleden ben ik begonnen met affiliate marketing. Ik heb successen gehad, maar nooit echt grote. Van origine ben ik eigenlijk een tekenaar, een ontwerper, een vormgever.

 

Ik heb altijd al een grote drang gehad om een passief inkomen te genereren, met daarnaast 3-4 dagen 'gewoon werken' bij de baas. Natuurlijk zou ik veel meer willen dan alleen een passief inkomen, ik wil er van kunnen leven. Maar goed, wie wil dat niet.

 

Maar dat is tot nu toe (ook door omstandigheden) nog niet gelukt. Vaak vraag ik me dan ook af of ik wel écht een ondernemer ben. In 2007-2009 heb ik een VOF in affiliate marketing gehad dat steeds beter liep. Totdat er adverteer-problemen zich voordeden waardoor het bedrijf zijn winstmodel verloor. 

 

Sindsdien heb ik vanalles gedaan; vele soorten affiliate websites opgezet in verschillende branches, ontworpen en gebouwd, eBooks geschreven en verkocht en landing pages geschreven en opgezet. Verder kan ik zelf 2D games maken en vormgeven.  

 

Mijn wisselende interesses en mijn 'shiny new object syndroom' staan mij denk ik in de weg. Maar ook vind ik het vreselijk om herhalend werk te doen. Ik vind het fantastisch om bijv. een affiliate marketing of game concept te bedenken, vorm te geven,  dingen uit te zoeken, etc. maar zodra ik voorzie dat de tijd en moeite die er in gestoken moet worden uit veel herhalend werk bestaat geef ik het al snel op. 

 

Bijvoorbeeld voor een affiliate website, heb je veel content nodig. Nou ben ik al niet echt een schrijver, en door de vele A4'tjes die geschreven moeten worden in het vooruitzicht zie ik het éigenlijk niet meer zitten om daarmee verder te gaan. Ik verlies dan interesse in het project, en zoek dan weer naar nieuwe ideëen om geld te verdienen. 

 

Dus ik vroeg mij af. Ben ik eigenlijk wel een ondernemer? Misschien geef ik te snel op. Of moet ik juist accepteren, dat ik het wellicht niet 'in' me heb?

 

Ik zou dingen uitbesteden als ik daar het budget voor had. Ik moet al een tijdje van een basisinkomen leven. 

 

Wat is jullie kijk op de zaak. Een leven alleen maar werken voor 'de baas' vind ik een leeg leven zonder toekomst. 

 

Een aantal woorden die bij mij passen, zijn; creatief, impulsief, ongeduldig, koppig, denker, perfectionist.

 

Bedankt voor het lezen.

 

- R

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)
37 minuten geleden, Cosara zei:

Perfectionisten en Kunstenaars zijn nu niet direct de personen die de kunst van het delegeren machtig zijn.

Wat betreft dat temmen ... Rudi85 heeft nu al problemen om getemt te worden, dus zal hij wel als temmer kunnen functioneren?

Rudi85 is (op dit moment) alles behalve een temmer (door juist deze topicvraag te stellen heeft hij hem eigen al zelf beantwoord), maar ik geloof dat mensen hun gedrag kunnen aanpassen mits zij daar zelf ook de noodzaak voor zien. Ik denk dat Rudi85 die noodzaak wel ziet juist door de vraag hier te stellen. Maar wie wil hem temmen? Wellicht moet hij zichzelf leren te temmen met name door zichzelf geen labels te geven en ook geen waarde te geven aan de labels die mensen hem hier geven.

 

Niet lullen maar poetsen... Als Rudi85 een plan maakt en over 1 jaar precies doet wat hij nu zo graag wil gaan doen dan is Rudi85 niet meer de Rudi85 zoals hij zichzelf hier heeft omschreven. Kan hij dat zelf, vast niet... Hulp zoeken is een goed startpunt.

 

37 minuten geleden, Cosara zei:

... waarschijnlijk ook een perfectionist die niet kan delegeren.

Mwah gewoon te eigenwijs op bedrijfskritische punten denk ik dan. Personeel in dienst nemen en dan niet gebruik maken van de kennis en ervaringen van het personeel is 'een beetje dom' maar wil niet zeggen dat hij het label dommerik kreeg... :classic_smile:

 

Quote

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

:classic_cool:

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Waarom zou je een 'echte' ondernemer moeten of willen zijn? Ik vrees dat niemand daar een definitie van kan geven.

 

Je noemt jezelf geen 'schrijver'. Ik zie een voorlopige match met een recente poster alhier die dat juist wel meent te zijn. Zoek maar eens of laat je verwijzen...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, MrHTTP zei:
Quote

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

 

Zelfreflectie ... geen wijsvinger naar anderen. :classic_cool:

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 25-2-2019 om 19:21, MrHTTP zei:

Heb jij een cursus generaliseren/zwart-wit-denken gehad? Iemand is nooit alleen een perfectionist. Daarnaast wordt het ook minder als je ouder wordt (dan zien de meeste ook in dat het niet houdbaar is)....

 

 

Geen cursus, wel bijna 20 jaar ervaring.

 

Op 25-2-2019 om 19:21, MrHTTP zei:

... Ik heb bij een startup gewerkt waar er binnen 2 jaar een miljoen werd weggegooid omdat 'de baas' zo geilde op zijn eigen ideeën.

 

 

Mijn ervaring is ook dat it' ers altijd lopen te jammeren over hun baas, dat die alles fout doet. Maar ze spreken hem er vrijwel nooit op aan.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, espen zei:

Geen cursus, wel bijna 20 jaar ervaring. 

 

1 uur geleden, espen zei:

Mijn ervaring is ook dat it' ers altijd lopen te jammeren over hun baas, dat die alles fout doet. Maar ze spreken hem er vrijwel nooit op aan.

 

:classic_rolleyes: Bij deze (voor de tweede keer trouwens)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.