sinds tijdje ben ik bezig om naar diverse Europese landen uit te breiden of in elkgeval voorbereidingen te treffen hiervoor.
Nu ben ik bekend met drempelbedragen betreffende de BTW maar haal ik die nog niet.
Ik hoop voor de eerste landen dit jaar of volgend jaar die drempelbedragen wel te gaan halen.
Nu weet ik ook dat gewerkt wordt aan het invoeren van een Europees BTW systeem waarbij je de aangifte gewoon altijd in je eigen land doet en de landen daarna onderling verrekenen. als ik het goed gelezen heb is dat voor bepaalde beroepsgroepen al ingevoerd en zou de rest 2020 moeten volgen.
Nu kreeg ik echter deze week van een platform waar ik me bij aangesloten heb (maar nog niet actief ben) een e-mail met daarin:
de wijzigingen in de Duitse wet op de verkoopbelasting (§ 22f UStG) zijn op 1 januari 2019 in werking getreden.
.....
Uw Duitse belastingnummer en uw Duitse BTW-identificatienummer: voer deze informatie in uw account in onder "Winkelinstellingen - Bedrijfsgegevens". Alle dealers die niet in Duitsland gevestigd zijn, hebben ook een Duits belastingnummer en btw-identificatienummer nodig. Als u het vandaag niet heeft, vragen wij u om zo snel mogelijk een aanvraag in te dienen.
Wat ik hier dus uit begrijp moet iedereen die dus ook maar 1 euro in Duitsland verkoopt dus direct een Duits BTW nummer aanvragen en de BTW daar afdragen en geld dat Drempelbedrag dus niet meer?
Iemand die hierover meer weet hoe dat zit? Moet die gegevens voor 1 maart ingevoerd hebben
Heb dit nu pas vanaf 1 Duits platform te horen gekregen.
Hoe verhoud dit zich ten opzichte van die nieuwe Europese belastingregels?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer Nijmegen
Ondernemer Nijmegen
goedendag,
sinds tijdje ben ik bezig om naar diverse Europese landen uit te breiden of in elkgeval voorbereidingen te treffen hiervoor.
Nu ben ik bekend met drempelbedragen betreffende de BTW maar haal ik die nog niet.
Ik hoop voor de eerste landen dit jaar of volgend jaar die drempelbedragen wel te gaan halen.
Nu weet ik ook dat gewerkt wordt aan het invoeren van een Europees BTW systeem waarbij je de aangifte gewoon altijd in je eigen land doet en de landen daarna onderling verrekenen. als ik het goed gelezen heb is dat voor bepaalde beroepsgroepen al ingevoerd en zou de rest 2020 moeten volgen.
Nu kreeg ik echter deze week van een platform waar ik me bij aangesloten heb (maar nog niet actief ben) een e-mail met daarin:
Wat ik hier dus uit begrijp moet iedereen die dus ook maar 1 euro in Duitsland verkoopt dus direct een Duits BTW nummer aanvragen en de BTW daar afdragen en geld dat Drempelbedrag dus niet meer?
Iemand die hierover meer weet hoe dat zit? Moet die gegevens voor 1 maart ingevoerd hebben
Heb dit nu pas vanaf 1 Duits platform te horen gekregen.
Hoe verhoud dit zich ten opzichte van die nieuwe Europese belastingregels?
Groet
Daniel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60339-verplicht-duits-btw-nummer-per-1-1-2019/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag