• 0

Bedrijfsmiddel maatschap A opvoeren in eenmanszaak B

Ik ben werkzaam in een maatschap en heb daarnaast een eenmanszaak. Voor de maatschap ga ik vaak naar klanten, voor mijn eenmanszaak niet. Mag ik de kosten voor een bedrijfsmiddel zoals een auto opvoeren op mijn eenmanszaak, terwijl ik hem uitsluitend gebruik voor de maatschap?  De winsten van beiden komen onder de streep toch in dezelfde prive IB-aangifte terecht, broekzak vestzak dus.

 

De reden hiervoor is dat ik de maatschap mogelijk binnen 2 jaar ga verlaten, en dit zou een hoop rompslomp besparen. Daarnaast heb ik dan de administratie in eigen hand. Na twee jaar ga ik de auto wel voor mijn eenmanszaak gebruiken om naar klanten te gaan. Beide ondernemingen maken ruim genoeg winst om deze lasten te dragen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het niet zo dat je deze auto gewoon als buitenmaatschappelijk vermogen kunt opgeven?

 

De auto heeft namelijk niets met de eenmanszaak te maken, dus daar hoort die niet op de balans. En eigenlijk heeft de auto ook niets te maken met de andere maat/maten. In je aangifte til je de auto uit de cijfers van de maatschap. En de auto geef je dan separaat op.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.