JansenmeteenJ Geplaatst: 27 februari 2019 JansenmeteenJ 359 22 Geplaatst: 27 februari 2019 (aangepast) Een vriend van mij had het plan om een auto te leasen voor 12 maand. Nu is de levering al 2x uitgesteld door de verkoper, verkeerd ingeplande afspraak, personeel wat niet op komt dagen etc etc. Kortom het vertrouwen is geschonden en hij wil eraf. Ik heb de papieren, voor zover je het kan noemen bekeken. * Het staat op naam van de onderneming (eensmanszaak) * Het document wordt een bevestigingsovereenkomst genoemd * Er wordt verwezen dat deze overeenkomst een integraal onderdeel is van leaseovereenkomst 000000 en offerte 000000 * Er wordt in het kort genoemd dat het om een duur van 12 maand gaat, het bedrag, merk en model (geen jaar, milieukwalificatie etc) De documenten waar integraal naar verwezen wordt heeft hij nooit gezien, getekend of geparafeerd. Er is dus iets van een contract, maar er staat geen levering of afname datum is. Wel een datum van akkoord ondertekening De vraag is, is hij verplicht tot afname? Het lijkt mij, zolang hij het voertuig niet afneemt, er ook geen betalingsverplichting is.... 27 februari 2019 aangepast door JansenmeteenJ Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60371-afname-verplichting/ Delen op andere sites More sharing options...
0 UwJurist Geplaatst: 27 februari 2019 UwJurist 1,1k 8 291 Geplaatst: 27 februari 2019 Dat is niet te beoordelen zonder de stukken gezien te hebben. Er kan alleen in het algemeen gezegd worden dat je niet zomaar onder een overeenkomst uit kunt (als er een overeenkomst is, en dat is maar de vraag). Ontbinden is pas mogelijk als wederpartij in verzuim is. Dus alleen na een ingebrekestelling en nadat de redelijke termijn die je daarin geeft om alsnog na te komen, is verlopen, zodat men in verzuim is. Misschien kan er wel met succes gesteld worden dat geen overeenkomst tot stand is gekomen. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60371-afname-verplichting/#findComment-597594 Delen op andere sites More sharing options...
JansenmeteenJ
JansenmeteenJ
Een vriend van mij had het plan om een auto te leasen voor 12 maand.
Nu is de levering al 2x uitgesteld door de verkoper, verkeerd ingeplande afspraak, personeel wat niet op komt dagen etc etc.
Kortom het vertrouwen is geschonden en hij wil eraf.
Ik heb de papieren, voor zover je het kan noemen bekeken.
* Het staat op naam van de onderneming (eensmanszaak)
* Het document wordt een bevestigingsovereenkomst genoemd
* Er wordt verwezen dat deze overeenkomst een integraal onderdeel is van leaseovereenkomst 000000 en offerte 000000
* Er wordt in het kort genoemd dat het om een duur van 12 maand gaat, het bedrag, merk en model (geen jaar, milieukwalificatie etc)
De documenten waar integraal naar verwezen wordt heeft hij nooit gezien, getekend of geparafeerd.
Er is dus iets van een contract, maar er staat geen levering of afname datum is.
Wel een datum van akkoord ondertekening
De vraag is, is hij verplicht tot afname? Het lijkt mij, zolang hij het voertuig niet afneemt, er ook geen betalingsverplichting is....
aangepast door JansenmeteenJLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60371-afname-verplichting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag